Blog

Jan Petrtyl 18. 9. 2013 Zpět

Jaká je budoucnost elektronického prodeje potravin?

Jaká je budoucnost elektronického prodeje potravin?

V České republice dosud není online prodej potravin široce využívanou službou. Mezi prvními, kdo u nás tento způsob prodeje ve velkém měřítku testoval a následně spustil v ostrém provozu, byla například firma Tesco. Zahraniční praxe je však mnohem dále.

Například na amerických studentských kolejích je již zcela běžné, že si jejich obyvatelé hromadně objednávají nákupy s dodávkou až před dveře. Reklamy na podobné služby běžně visí na nástěnkách u výtahů a dodavatelské firmy si ostře konkurují. A to zdaleka nehovoříme pouze o jednom zákaznickém segmentu.

Jak ukazují výsledky červnového výzkumu eMarketer.com, elektronizace obchodu s potravinami však neznamená pouze prodej přes „klasický“ e-shop. Již polovina z dotazovaných obchodů totiž nabízí objednávku online a vyzvednutí na pobočce, 37,5 % pak objednávku online a dodávku až domů. Ve hře jsou však i pokročilejší technologie – jako např. sleva přizpůsobená zákazníkovi na míru či dokonce in-store tracking. A ačkoli míra adopce některých níže uvedených technologií dosud není vysoká ani v USA, čísla o jejich zvažovaném nasazení během následujícího roku naznačují velmi zajímavý vývoj.

Otázkou je, jaká bude skutečnost a jaké budou zamýšlené i nezamýšlené důsledky realizovaných kroků jak pro obchodníky, tak pro jejich zákazníky.

Graf

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Ohlédnutí za rokem 2017: Práce, úspěchy a legrace

Další rok je skoro za námi a když se ohlížíme zpátky, je jasné, že byl našlapaný významnými událostmi. Rozhodli jsme se vám proto seps…

19. 12. 2017

BEST OF CONTENT 2017: 30 Okamžiků, kdy jsme si získali klienta i jeho zákazníka

Rok se nám pomalu chýlí ke konci a tak bychom se s vámi rádi podělili o nejlepší social příspěvky, které se nám ve spolupráci s našimi …

18. 12. 2017

Znáte Jablotron? Aneb jak v onlinu úspěšně zvýšit povědomí o vaší značce

V agentuře často od klientů slýcháme, že by se rádi orientovali pouze na výkon. Cílem každé firmy je generovat zisk a to je i úkolem perfo…

15. 12. 2017

Jak na community management na sociálních sítích?

Komunikovat se svou oblíbenou značkou přes sociální sítě je dnes pro většinu lidí pohodlnější a samozřejmější, než si zavolat na inf…

13. 12. 2017

Obsahová strategie pro rok 2018 a jak na ní

Obsahový marketing je nedílnou součástí marketingových strategií. A právě teď přišel čas zamyslet se nad obsahem, který budete publikova…

11. 12. 2017

3 tipy jak využít online při náboru zaměstnanců

Potřebujete rozšířit řady svých kolegů a přemýšlíte, jak potencionální kandidáty oslovit? Svět se díky moderním technologiím neust…

5. 12. 2017