Blog

Jan Petrtyl 18. 9. 2013 Zpět

Jaká je budoucnost elektronického prodeje potravin?

Jaká je budoucnost elektronického prodeje potravin?

V České republice dosud není online prodej potravin široce využívanou službou. Mezi prvními, kdo u nás tento způsob prodeje ve velkém měřítku testoval a následně spustil v ostrém provozu, byla například firma Tesco. Zahraniční praxe je však mnohem dále.

Například na amerických studentských kolejích je již zcela běžné, že si jejich obyvatelé hromadně objednávají nákupy s dodávkou až před dveře. Reklamy na podobné služby běžně visí na nástěnkách u výtahů a dodavatelské firmy si ostře konkurují. A to zdaleka nehovoříme pouze o jednom zákaznickém segmentu.

Jak ukazují výsledky červnového výzkumu eMarketer.com, elektronizace obchodu s potravinami však neznamená pouze prodej přes „klasický“ e-shop. Již polovina z dotazovaných obchodů totiž nabízí objednávku online a vyzvednutí na pobočce, 37,5 % pak objednávku online a dodávku až domů. Ve hře jsou však i pokročilejší technologie – jako např. sleva přizpůsobená zákazníkovi na míru či dokonce in-store tracking. A ačkoli míra adopce některých níže uvedených technologií dosud není vysoká ani v USA, čísla o jejich zvažovaném nasazení během následujícího roku naznačují velmi zajímavý vývoj.

Otázkou je, jaká bude skutečnost a jaké budou zamýšlené i nezamýšlené důsledky realizovaných kroků jak pro obchodníky, tak pro jejich zákazníky.

Graf

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | DUBEN

Jaké zdroje sledovat, abyste se neztratili na sociálních sítích? V newsletteru radíme také, jak psát články pro lidi a roboty nebo jak reago…

28. 4. 2017

Chcete, aby váš obsah prodával? Proveďte zákazníky Content Funnelem

Jak tvořit úspěšný content, který zasáhne zákazníky v různých fázích nákupního procesu? Marketingové úsilí pomáhá znásobit takzva…

22. 4. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na sociální sítě

V každé profesi je důležité se celý život vzdělávat. V online marketingu to ale platí dvojnásob. Ne-li několikanásob. Vyvíjejí se toti…

19. 4. 2017

Už druhý rok na Digijobs. Lovíme talenty nejen na fotbálek!

Jelikož se nám na loňském veletrhu práce v online marketingu Digijobs podařilo ulovit dva nové kolegy, nesmíme samozřejmě chybět ani letos.…

17. 4. 2017

Archetypy v marketingu I: Využijte jejich sílu ve prospěch své značky

V marketingu lze uplatňovat nejrůznější strategie. Jednou z klíčových, avšak méně známých, je strategie marketingových archetypů. Co to…

13. 4. 2017

Zlepšete své články o 99 %. Pište pro lidi i roboty

Psaní online článků je tak trochu alchymie. Copywriterovi nestačí myslet na to, aby se článek líbil čtenářům. O tom, jestli vyběhne na p…

8. 4. 2017