Blog

Martin Peška 18. 3. 2014 Zpět

Jak změřit rychlost načítání webu? A proč je důležitá pro SEO?

Jak změřit rychlost načítání webu? A proč je důležitá pro SEO?

Zajímá vás, jak zjistit rychlost načítání webové stránky, kde lze uskutečnit test rychlosti načítání webu, a proč by měl být tento parametr nedílnou součástí SEO?

Každý dnes očekává, že když zadá ve svém prohlížeči URL adresu nebo klikne na odkaz, okamžitě se mu načte požadovaný web. A Google se pro svůj vyhledávací algoritmus, čítající několik set proměnných, snaží co nejvíce inspirovat samotnými uživateli. Proto je logické, že jedním z parametrů, které ovlivňují výsledné pozice na SERP (výsledcích vyhledávání) je i rychlost načítání webových stránek.

Google oficiálně zahrnul rychlost webu do vyhledávacího algoritmu už v dubnu 2010. Vycházel tehdy z několika svých interních studií, které prokázaly, že na pomalém webu uživatelé stráví mnohem méně času.

Rychlost webu by měla být pro jakéhokoliv provozovatele prioritou nejen kvůli SEO, ale už z toho důvodu, že pokud se uživateli daná stránka nenačte do tří sekund, má to negativní konsekvence. Po tomto časovém limitu většina lidí totiž ztrácí zájem o stránku a odchází. A nemusí se jednat jen o nezájem v okamžik, kdy web dočasně nefunguje či jede pomalu. Ne nadarmo se říká, že čas jsou peníze. V online prostředí to platí dvojnásob. Negativní zkušenost s načítáním stránek může znamenat i trvalou nedůvěru uživatelů ve váš web, značku a podnikání!

4 důvody, proč se věnovat rychlosti vašeho webu:

  • Učiníte návštěvníky vašich stránek spokojenějšími.
  • Podpoříte jejich zapojení, prohlédnou si více obsahu, produktů apod.
  • Snížíte tím míru opuštění.
  • Dostanete se na lepší pozice ve výsledcích vyhledávání.

Jak zjistit rychlost načítání webu?

Existuje celá řada volně dostupných nástrojů, pomocí nichž dokážete velmi snadno změřit rychlost načítání vašeho webu a odhalit i případné nedostatky a riziková místa, která je nutné opravit. Cílem blogu MarketUP není přinést vyčerpávající seznam těchto pomocníků, přesto zde přinášíme tři tipy.

1. PageSpeed Insights

Jedná se o velmi užitečný nástroj v rámci Google Developers, který ukáže, jak si váš web z hlediska rychlosti stojí nejen při zobrazování na stolních počítačích, ale i na mobilních zařízeních. Po zadání své URL adresy se zde dozvíte i to, kde by bylo dobré zasáhnout, co upravit a kde aktivovat kompresi. Výhodou je to, že nástroj dokáže problémy seřadit dle priority, jakou byste měli jednotlivé body řešit.

2. Pingdom Tools

Pomocí Pingdomu můžete svůj web zdarma podrobit zkoušce rychlosti a to z nejrůznějších míst světa. Můžete tak zjistit, jak rychle se načte váš web uživatelům i v Nizozemí či USA. Zároveň získáte i přehled, co se jakou dobu načítá a co může teoreticky zpomalovat váš web.

3. GTmetrix

Dalším bezplatným nástrojem pro měření rychlosti webu je GTmetrix. Nejen, že ji umí vyhodnotit, ale zanalyzuje také několik hledisek, která mohou zlepšit výkon vašich webových stránek. Pěknou přidanou hodnotou tohoto webu je, že si lze zprávu stáhnout v PDF a vzít si ji tak například na meeting se svým webmasterem.

Rada MarketUP

 

K získaným datům z těchto nástrojů přistupujte uvážlivě, porovnejte si je vždy nejen s konkurencí ale i s renomovanými weby jako jsou třeba zpravodajské portály či stránky významných organizací. Mohou být dobrým začátkem pro práci na celkové optimalizaci vašeho webu. Pokud ji chcete svěřit do rukou profesionálů, neváhejte nás kontaktovat

Zdroj obrázků: reprofoto webů, koláž MarketUP

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
SEO
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017