Blog

Luboš Květ 24. 1. 2014 Zpět

Jak zjistit návštěvnost a základní analytiku stránek konkurence?

Jak zjistit návštěvnost a základní analytiku stránek konkurence?

Každý provozovatel webu by měl mít přehled o své konkurenci. Lámete si hlavu nad tím, jak zjistit návštěvnost cizích stránek? Máme pro vás tip.

Asi každý majitel nebo správce webu využívá analytický nástroj pro měření návštěvnosti svého webu. Má tak jasný přehled co se na jeho stránkách děje.

Nejčastějším a zároveň nejrobustnější nástrojem je Google Analytics. Existují i další vhodné alternativy jako například Clicky, Kissmetrics, Woopra a spousta dalších. Tato data představují úložiště cenných informací, která jsou přístupná jen úzkému publiku.

Šikovným nástrojem pro získání základní analytiky každého webu je nástroj similarweb.com. Tento portál nabízí informace téměř o každé stránce na internetu.

O konkrétní stránce pak poskytuje:

  • Základní analytiku (RANK stránky, návštěvnost, dobu strávenou na stránkách, počet stránek na návštěvu, míru okamžitého opuštění)
  • Zdroje návštěvnosti
  • Geografický přehled návštěvnosti
  • Odkazující stránky
  • Sociální aktivitu a zmiňování
  • Cílové publikum, které navštěvuje dané stránky

 … a mnoho dalšího.

Závěrem nutno dodat, že se jedná pouze o přibližné údaje, které nicméně mají svou hodnotu. Díky tomu nástroji můžete jednoduše nahlédnout do zákulisí každého webu a odnést si informace, které svou cenu právě pro váš projekt.

Doporučení MarketUP: Porovnejte si více konkurenčních webů, ale i weby mimo vaši oblast, například s internetovými médii. Ty pak srovnejte třeba s veřejně dostupnými údaji třeba z NetMonitoru. Získáte tak bližší představu o tom, jak se asi mohou údaje lišit od skutečnosti. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Až 10 fotek v 1 postu. Čtěte i o dalších novinkách na Instagramu

Instagram v březnu přinesl hned dvě velké novinky. Odteď můžete vyprávět svůj příběh prostřednictvím slideshow a reklamu cílit ve Stor…

20. 3. 2017

Nečekaná čísla od Googlu: 76 % lidí zamíří po průzkumu na mobilu rovnou do obchodu

Důležitost mobilních telefonů v nákupním procesu je v marketingových kruzích už nějakou dobu diskutovaným tématem. Google však nyní pře…

15. 3. 2017

Online marketing: Jak pomáhá maloobchodním řetězcům zvýšit prodeje?

Online marketing už dávno není efektivním prodejním kanálem pouze pro zboží dlouhodobé spotřeby. Nejnovější studie maloobchodních sítí…

14. 3. 2017

Youtube startuje vlastní televizi. Jaké možnosti inzerce nabídne?

Před nedávnem představil YouTube novou sociální síť „Backstage“, nyní chystá další velký projekt. Jedná se o streamovací službu You…

7. 3. 2017

První teambuilding v roce 2017: Jeli jsme si zalyžovat a zdolali Velkou Deštnou

Každý tým potřebuje dobít baterky, stmelit kolektiv díky všedním i nevšedním zážitkům a načerpat novou energii, která se promění v da…

1. 3. 2017

Chystáme MarketUP Academy, sérii vzdělávacích workshopů

V MarketUP jsme se rozhodli uspořádat vlastní studijní program, díky němuž bychom rádi získali do svých řad nové online marketingové nad…

26. 2. 2017