Blog

Luboš Květ 24. 1. 2014 Zpět

Jak zjistit návštěvnost a základní analytiku stránek konkurence?

Jak zjistit návštěvnost a základní analytiku stránek konkurence?

Každý provozovatel webu by měl mít přehled o své konkurenci. Lámete si hlavu nad tím, jak zjistit návštěvnost cizích stránek? Máme pro vás tip.

Asi každý majitel nebo správce webu využívá analytický nástroj pro měření návštěvnosti svého webu. Má tak jasný přehled co se na jeho stránkách děje.

Nejčastějším a zároveň nejrobustnější nástrojem je Google Analytics. Existují i další vhodné alternativy jako například Clicky, Kissmetrics, Woopra a spousta dalších. Tato data představují úložiště cenných informací, která jsou přístupná jen úzkému publiku.

Šikovným nástrojem pro získání základní analytiky každého webu je nástroj similarweb.com. Tento portál nabízí informace téměř o každé stránce na internetu.

O konkrétní stránce pak poskytuje:

  • Základní analytiku (RANK stránky, návštěvnost, dobu strávenou na stránkách, počet stránek na návštěvu, míru okamžitého opuštění)
  • Zdroje návštěvnosti
  • Geografický přehled návštěvnosti
  • Odkazující stránky
  • Sociální aktivitu a zmiňování
  • Cílové publikum, které navštěvuje dané stránky

 … a mnoho dalšího.

Závěrem nutno dodat, že se jedná pouze o přibližné údaje, které nicméně mají svou hodnotu. Díky tomu nástroji můžete jednoduše nahlédnout do zákulisí každého webu a odnést si informace, které svou cenu právě pro váš projekt.

Doporučení MarketUP: Porovnejte si více konkurenčních webů, ale i weby mimo vaši oblast, například s internetovými médii. Ty pak srovnejte třeba s veřejně dostupnými údaji třeba z NetMonitoru. Získáte tak bližší představu o tom, jak se asi mohou údaje lišit od skutečnosti. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Ohlédnutí za rokem 2017: Práce, úspěchy a legrace

Další rok je skoro za námi a když se ohlížíme zpátky, je jasné, že byl našlapaný významnými událostmi. Rozhodli jsme se vám proto seps…

19. 12. 2017

BEST OF CONTENT 2017: 30 Okamžiků, kdy jsme si získali klienta i jeho zákazníka

Rok se nám pomalu chýlí ke konci a tak bychom se s vámi rádi podělili o nejlepší social příspěvky, které se nám ve spolupráci s našimi …

18. 12. 2017

Znáte Jablotron? Aneb jak v onlinu úspěšně zvýšit povědomí o vaší značce

V agentuře často od klientů slýcháme, že by se rádi orientovali pouze na výkon. Cílem každé firmy je generovat zisk a to je i úkolem perfo…

15. 12. 2017

Jak na community management na sociálních sítích?

Komunikovat se svou oblíbenou značkou přes sociální sítě je dnes pro většinu lidí pohodlnější a samozřejmější, než si zavolat na inf…

13. 12. 2017

Obsahová strategie pro rok 2018 a jak na ní

Obsahový marketing je nedílnou součástí marketingových strategií. A právě teď přišel čas zamyslet se nad obsahem, který budete publikova…

11. 12. 2017

3 tipy jak využít online při náboru zaměstnanců

Potřebujete rozšířit řady svých kolegů a přemýšlíte, jak potencionální kandidáty oslovit? Svět se díky moderním technologiím neust…

5. 12. 2017