Blog

Luboš Květ 24. 1. 2014 Zpět

Jak zjistit návštěvnost a základní analytiku stránek konkurence?

Jak zjistit návštěvnost a základní analytiku stránek konkurence?

Každý provozovatel webu by měl mít přehled o své konkurenci. Lámete si hlavu nad tím, jak zjistit návštěvnost cizích stránek? Máme pro vás tip.

Asi každý majitel nebo správce webu využívá analytický nástroj pro měření návštěvnosti svého webu. Má tak jasný přehled co se na jeho stránkách děje.

Nejčastějším a zároveň nejrobustnější nástrojem je Google Analytics. Existují i další vhodné alternativy jako například Clicky, Kissmetrics, Woopra a spousta dalších. Tato data představují úložiště cenných informací, která jsou přístupná jen úzkému publiku.

Šikovným nástrojem pro získání základní analytiky každého webu je nástroj similarweb.com. Tento portál nabízí informace téměř o každé stránce na internetu.

O konkrétní stránce pak poskytuje:

  • Základní analytiku (RANK stránky, návštěvnost, dobu strávenou na stránkách, počet stránek na návštěvu, míru okamžitého opuštění)
  • Zdroje návštěvnosti
  • Geografický přehled návštěvnosti
  • Odkazující stránky
  • Sociální aktivitu a zmiňování
  • Cílové publikum, které navštěvuje dané stránky

 … a mnoho dalšího.

Závěrem nutno dodat, že se jedná pouze o přibližné údaje, které nicméně mají svou hodnotu. Díky tomu nástroji můžete jednoduše nahlédnout do zákulisí každého webu a odnést si informace, které svou cenu právě pro váš projekt.

Doporučení MarketUP: Porovnejte si více konkurenčních webů, ale i weby mimo vaši oblast, například s internetovými médii. Ty pak srovnejte třeba s veřejně dostupnými údaji třeba z NetMonitoru. Získáte tak bližší představu o tom, jak se asi mohou údaje lišit od skutečnosti. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019

Letní soutěž od Horalek: Hra v rozšířené realitě i úspěšné zapojení influencera

Jestli nás v MarketUP něco těší, tak jsou to situace, kdy se za námi klienti vrací s nabídkou další spolupráce. A právě jedním z takový…

25. 7. 2019

Kdo jsou klienti MarketUP? Magazín Gusto, Zásilkovna nebo UNI HOBBY

Červen přinesl kromě teplého počasí i řadu nabídek do výběrových řízení známých i menších značek. Některé tendry se nám vyhrát …

16. 7. 2019

S Člověkem v tísni úspěšně pomáháme již druhým rokem

Agentura MarketUP kromě celé řady komerčních klientů věnuje svou pozornost i dobročinné oblasti a s organizací Člověk v tísni spolupracuj…

16. 7. 2019

Benlian Food uvádí na trh 4 produktové řady pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019

4 věci, na které nesmí kampaňový specialista nikdy zapomenout

Opakování je matka moudrosti, a proto by si i zkušený kampaňový specialista měl čas od času zopakovat základy. Naše specialistka Monika Pav…

8. 7. 2019