Blog

Jan Holeček 19. 2. 2016 Zpět

Jak vytvořit efektivní reklamní bannery?

Jak vytvořit efektivní reklamní bannery?

Bannery jsou především grafickou reklamou. Text zde však hraje jednu ze zásadních rolí. Zároveň se jedná o jednu z nejčastějších forem propagace na internetu. Právě to s sebou ale přináší jedno úskalí – velkou konkurenci. Jaké reklamní bannery nejlépe prodávají?

U reklamních bannerů platí známé přísloví, že v jednoduchosti je krása. Bannery rozhodně nejsou výstavními uměleckými díly určenými k tomu, aby se vyjímaly v galerii.

Láska na první pohled


Tvořte tak jednoduché bannery s přehlednou grafikou a krátkým jasným textem. Ať je z nich na první pohled jasné, co sdělují, a vzbuzují v potenciálním zákazníkovi zvědavost a zájem kliknout a dozvědět se více.

Pro zákazníka to zkrátka musí být „láska na první pohled“!

Všeho moc škodí


„Nejlépe prodávají bannery, které mají přehledný vizuál s jedním dominantním sdělením, jasně viditelným logem a správně zvolenou výzvou k akci. Velmi důležitým prvkem je konverzní tlačítko, které by na banneru nikdy nemělo chybět,“
říká Michal Vrtiška, Project Manager MarketUP.

Ačkoli je banner hlavně grafickou formou propagace, až teprve v kombinaci s jasným, stručným a chytlavým titulkem vzniká reklama, která funguje.   

Atraktivita reklamního banneru však velmi záleží na správném cílení na relevantní uživatele. Pokud bude banner vypadat dobře, ale nebude vhodný pro cílovou skupinu, nikdy nebude efektivní.

Dobrý reklamní banner je ten, který funguje a oslovuje vaše potenciální zákazníky. Nikoliv ten, který jenom dobře vypadá.

Banner MarketUP

Přílady bannerů MarketUP s dominantním sdělením, viditelným logem a jasnou výzvou k akci.

Kam patří logo?


Podle statistik má velký vliv na efektivní fungování banneru také umístění loga.

„Nejčastěji se logo umisťuje do horní části. Tyto bannery jsou statisticky nejúspěšnější. Výjimkou však nejsou ani loga v dolních částech. Jelikož je banner relativně malá plocha, logo musí být především čitelné, viditelné a rozpoznatelné, aby si ho lidé ihned spojili se značkou,“ říká grafička Miroslava Blašková.

Umístění bannerů je klíčové! Jaké je nejvhodnější místo?


Nejvhodnější prostor pro banner obecně specifikovat nelze. Umístění reklamních bannerů, resp. cílení celé kampaně, je potřeba rozmyslet si před samotnou přípravou. V rámci každé kampaně jsou volena umístění bannerů dle cílové skupiny.

„Budeme-li inzerovat zahradní sekačky, budeme reklamní bannery cílit jak podle zájmu uživatelů, např. na uživatele se zájmem o zahradu, tak na konkrétní relevantní weby. Takový banner na zahradní sekačky, umístěný pod článkem o výběru zahradních sekaček na menším, ale navštěvovaném hobby webu, bude díky své vysoké relevanci mnohonásobně úspěšnější než stejný banner, umístěný na velkém, známém, ale ne příliš relevantním webu,“ vysvětluje Michal Vrtiška.

Proč některé fungující bannery neprodávají?


Jedna věc je atraktivita vizuálu a produktu či služby. Druhá věc je kvalita a uživatelská přívětivost webu, na který banner uživatele přivede.

„Ani ten nejlépe vypadající banner nebude prodávat, pokud povede na starý nepřehledný web, na kterém návštěvník neví, kam dále jít a nebude schopen se na něm orientovat,“ uzavírá Michal Vrtiška. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019

Redesign oplatek Lina: Jak na brand awareness u značky, kterou každý zná?

Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…

3. 1. 2019