Blog

Aleš Vávra 26. 4. 2013 Zpět

Jak správně zvolit barvu konverzního tlačítka?

Jak správně zvolit barvu konverzního tlačítka?

Spojením teorie o významu barev s principy webdesignu můžete vytvořit webovou prezentaci, která bude sypat, díky dokonalým konverzním tlačítkům, jednu konverzi za druhou. Pro vytvoření ideálního konverzního tlačítka se vždy zamyslete nad čtyřmi základními podmínkami: umístění, tvar (velikost), zpráva (výzva k akci) a barva. V tomto článku se podíváme na poslední aspekt - barvu.

Co je konverzní tlačítko obsahující výzvu k akci („CTA – call to action“)?

Vaše webová prezentace je tok informací a akcí, které uživatele navádějí k cíli jeho hledání. Cesta od vstupu na web až po nalezení hledané informace nebo produktu/služby musí být co nejhladší bez žádných odboček a slepých uliček. Jednoduše řečeno, na vašem webu musí uživatel najít rychle a pohodlně vždy to, co hledal.  Váš web je plný různých tlačítek, některá jsou ale daleko důležitější než jiná. Jsou to tlačítka, která přivodí nějaký zisk, výhodu nebo důležitou informaci o zákazníkovi.

Proč jsou barvy tak důležité?

Vnímání barev je velmi subjektivní. Někdy je to z důvodu osobní preference, jindy kvůli kulturnímu zázemí.  V mnoha kulturách je černá spojována se smrtí a smutkem, ovšem ve starověkém Egyptě představovala život a znovuzrození.

Základní rozdělení barev je na teplé, studené a neutrální. Teplé barvy se skládají z odstínu červené, oranžové, žluté, hnědé. Tyto barvy poutají pozornost a dost často se kombinace červené a žluté používá jako varovný signál. Studené barvy jsou založeny na modré, zelené, fialové. Zatímco teplé barvy probouzejí pocity a vášně, studené barvy naopak uklidňují. Černá, bílá a šedá se řadí mezi neutrální barvy.

Evropské vnímání barev můžeme dle psychologického hlediska rozdělit:

  • Červená: síla, zastavit, chyba, upozornění, láska, pálí, vášeň, cílevědomost, krev
  • Růžová: roztomilé, naivní, dětské, sladké, něha, jemnost
  • Oranžová: hřejivá, podzimní, kreativita, radost, moudrost, extravagance, energie
  • Žlutá: teplo, štěstí, slunce, fascinace, povzbuzení
  • Černá: temnota, smutek, zloba, noc, smrt, rafinovanost, elegance, tajemno
  • Šedá: trudomyslnost, nevýraznost, neutralita
  • Bílá: čistota, nevinnost, zima, dokonalost, zvětšuje prostor, chladí
  • Hnědá: podzim, hlína, špína, země, příroda, zdravý rozum, jistota, solidnost, váženost
  • Zelená: peníze, závist, příroda, ekologie, náklonnost, soucit, klid, jaro
  • Modrá: pokoj, klid, stabilita, voda, nebe, stálost, jednota, důvěra
  • Fialová: luxus, mystika, inspirace, šlechta, osobitost

Dobrý nástroj pro vyvážení barev na webových stránkách najdete ZDE.

Správné konverzní tlačítko by mělo vyvolávat v návštěvníkovi webových stránek touhu kliknout na něj. Tlačítka jsou jasnými motivátory k akci, která je klíčovým zakončením konverze běžného návštěvníka webové prezentace.

Jak by tedy mělo vypadat úspěšné konverzní tlačítko?

Plasticita – tlačítko by mělo vystupovat z webové stránky svoji plasticitou. Pomocí přechodů, stínů a zaoblených rohů dosáhnete větší touhy po zmáčknutí. V běžném životě jsou tlačítka také vystouplá z povrchu, aby se dobře mačkala, na to samé pamatujte i při webdesignu.

Kontrast – tlačítko by mělo být výrazné oproti barevnému schématu zbytku webové stránky nebo další méně důležitých tlačítek. Text v tlačítku by měl být kontrastní oproti barvě samotného tlačítka.

Barva – čím menší tlačítko tím výraznější barva, naopak pro velká tlačítka doporučuji volit méně výrazný odstín. Ke každému odvětví podnikání se hodí jiné barevné schéma webové prezentace, stejně tak je to i s tlačítky. Jakou barvu volit, vám nejlépe poradí infografika společnosti KISS.

How do colors affect purchases

Jak vnímají tlačítka a barvy barvoslepí lidé se dočtete ZDE.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | DUBEN

Jaké zdroje sledovat, abyste se neztratili na sociálních sítích? V newsletteru radíme také, jak psát články pro lidi a roboty nebo jak reago…

28. 4. 2017

Chcete, aby váš obsah prodával? Proveďte zákazníky Content Funnelem

Jak tvořit úspěšný content, který zasáhne zákazníky v různých fázích nákupního procesu? Marketingové úsilí pomáhá znásobit takzva…

22. 4. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na sociální sítě

V každé profesi je důležité se celý život vzdělávat. V online marketingu to ale platí dvojnásob. Ne-li několikanásob. Vyvíjejí se toti…

19. 4. 2017

Už druhý rok na Digijobs. Lovíme talenty nejen na fotbálek!

Jelikož se nám na loňském veletrhu práce v online marketingu Digijobs podařilo ulovit dva nové kolegy, nesmíme samozřejmě chybět ani letos.…

17. 4. 2017

Archetypy v marketingu I: Využijte jejich sílu ve prospěch své značky

V marketingu lze uplatňovat nejrůznější strategie. Jednou z klíčových, avšak méně známých, je strategie marketingových archetypů. Co to…

13. 4. 2017

Zlepšete své články o 99 %. Pište pro lidi i roboty

Psaní online článků je tak trochu alchymie. Copywriterovi nestačí myslet na to, aby se článek líbil čtenářům. O tom, jestli vyběhne na p…

8. 4. 2017