Blog

Aleš Vávra 26. 4. 2013 Zpět

Jak správně zvolit barvu konverzního tlačítka?

Jak správně zvolit barvu konverzního tlačítka?

Spojením teorie o významu barev s principy webdesignu můžete vytvořit webovou prezentaci, která bude sypat, díky dokonalým konverzním tlačítkům, jednu konverzi za druhou. Pro vytvoření ideálního konverzního tlačítka se vždy zamyslete nad čtyřmi základními podmínkami: umístění, tvar (velikost), zpráva (výzva k akci) a barva. V tomto článku se podíváme na poslední aspekt - barvu.

Co je konverzní tlačítko obsahující výzvu k akci („CTA – call to action“)?

Vaše webová prezentace je tok informací a akcí, které uživatele navádějí k cíli jeho hledání. Cesta od vstupu na web až po nalezení hledané informace nebo produktu/služby musí být co nejhladší bez žádných odboček a slepých uliček. Jednoduše řečeno, na vašem webu musí uživatel najít rychle a pohodlně vždy to, co hledal.  Váš web je plný různých tlačítek, některá jsou ale daleko důležitější než jiná. Jsou to tlačítka, která přivodí nějaký zisk, výhodu nebo důležitou informaci o zákazníkovi.

Proč jsou barvy tak důležité?

Vnímání barev je velmi subjektivní. Někdy je to z důvodu osobní preference, jindy kvůli kulturnímu zázemí.  V mnoha kulturách je černá spojována se smrtí a smutkem, ovšem ve starověkém Egyptě představovala život a znovuzrození.

Základní rozdělení barev je na teplé, studené a neutrální. Teplé barvy se skládají z odstínu červené, oranžové, žluté, hnědé. Tyto barvy poutají pozornost a dost často se kombinace červené a žluté používá jako varovný signál. Studené barvy jsou založeny na modré, zelené, fialové. Zatímco teplé barvy probouzejí pocity a vášně, studené barvy naopak uklidňují. Černá, bílá a šedá se řadí mezi neutrální barvy.

Evropské vnímání barev můžeme dle psychologického hlediska rozdělit:

  • Červená: síla, zastavit, chyba, upozornění, láska, pálí, vášeň, cílevědomost, krev
  • Růžová: roztomilé, naivní, dětské, sladké, něha, jemnost
  • Oranžová: hřejivá, podzimní, kreativita, radost, moudrost, extravagance, energie
  • Žlutá: teplo, štěstí, slunce, fascinace, povzbuzení
  • Černá: temnota, smutek, zloba, noc, smrt, rafinovanost, elegance, tajemno
  • Šedá: trudomyslnost, nevýraznost, neutralita
  • Bílá: čistota, nevinnost, zima, dokonalost, zvětšuje prostor, chladí
  • Hnědá: podzim, hlína, špína, země, příroda, zdravý rozum, jistota, solidnost, váženost
  • Zelená: peníze, závist, příroda, ekologie, náklonnost, soucit, klid, jaro
  • Modrá: pokoj, klid, stabilita, voda, nebe, stálost, jednota, důvěra
  • Fialová: luxus, mystika, inspirace, šlechta, osobitost

Dobrý nástroj pro vyvážení barev na webových stránkách najdete ZDE.

Správné konverzní tlačítko by mělo vyvolávat v návštěvníkovi webových stránek touhu kliknout na něj. Tlačítka jsou jasnými motivátory k akci, která je klíčovým zakončením konverze běžného návštěvníka webové prezentace.

Jak by tedy mělo vypadat úspěšné konverzní tlačítko?

Plasticita – tlačítko by mělo vystupovat z webové stránky svoji plasticitou. Pomocí přechodů, stínů a zaoblených rohů dosáhnete větší touhy po zmáčknutí. V běžném životě jsou tlačítka také vystouplá z povrchu, aby se dobře mačkala, na to samé pamatujte i při webdesignu.

Kontrast – tlačítko by mělo být výrazné oproti barevnému schématu zbytku webové stránky nebo další méně důležitých tlačítek. Text v tlačítku by měl být kontrastní oproti barvě samotného tlačítka.

Barva – čím menší tlačítko tím výraznější barva, naopak pro velká tlačítka doporučuji volit méně výrazný odstín. Ke každému odvětví podnikání se hodí jiné barevné schéma webové prezentace, stejně tak je to i s tlačítky. Jakou barvu volit, vám nejlépe poradí infografika společnosti KISS.

How do colors affect purchases

Jak vnímají tlačítka a barvy barvoslepí lidé se dočtete ZDE.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | LISTOPAD

Víme, co chystá Google pro rok 2017! Jako jediní zástupci Česka a Slovenska jsme byli pozváni na Google Partner Summit v Kalifornii. Přináší…

30. 11. 2016

MarketUP produkuje velmi úspěšná videa pro YouTube kampaně

Po několika letech zkušeností s návrhem a realizací mnoha Youtube kampaní, zejména pro velké TV inzerenty, jsme letos přistoupili k produkci …

30. 11. 2016

Co chystá Google pro rok 2017? Více, než si umíte představit

Druhý týden v listopadu se konal v legendárním hotelu Westin St. Francis v centru San Francisca globální Google Partner Summit. Významné udál…

30. 11. 2016

Jak navrhnout nejproklikávanější CTA tlačítko? Máme 6 tipů

Nefungují vám tlačítka s výzvou k akci? Vyzkoušejte 6 tipů z portálu Really Good Emails, které vám mohou pomoci zvýšit traffic z newslette…

28. 11. 2016

Připravili jsme workshopy pro účastníky programu Digisemestr

V MarketUP jsme se zapojili do vzdělávací akce Digisemestr, jediného studijního programu v ČR, zaměřeného výhradně na digitální marketing…

28. 11. 2016

EMEA Performance Summit 2016: Jaké produktové novinky představil Google v Dublinu?

Jako Premier Partner Google jsme dostali pozvánku na dvoudenní konferenci Google EMEA Performance Summit. Do Dublinu se za MarketUP vydal Project Ma…

23. 11. 2016