Jak oslovit mileniály? Na Instagramu!

Martina Žilková 5. 1. 2018
Marketup
Marketup

Potenciál Instagramu pro firmy neustále narůstá. Zjistěte, jak tuto síť využívat, abyste nezůstali pozadu.

Instagram jako platforma pro mileniály

 

Podle marektingové agentury Smart Insights jsou největší uživatelskou skupinou na Instagramu milleniálci ve věku 18 – 29 let. Tato skupina tvoří celých 59 % uživatelů. Následuje o stupeň mladší skupina 18 – 24 let, kteří zaujímají pětinu. Pokud je tedy vaše cílová skupina v tomto demografickém ranku, Instagram může být skvělá platforma, jak dosáhnout na nové potenciální zákazníky a aktivizovat ty stávající.

 

Uživatelé chtějí aktuální, kreativní a užitečný obsah

 

Jakmile se jednou rozhodnete pustit se do strategie na Instagramu, je potřeba položit si zásadní otázku. Jaký typ obsahu budete na této síti postovat? Naštěstí přišel Facebook s novou studií, která přinesla velice zajímavá data o tom, co vlastně instagramová generace na této síti hledá. Což volně navazuje na již publikovaný výzkum, o kterém jsme psali dříve.

  1. Ukažte svou specialitu

    . Nesnažte se napodobovat styly ostatních brandů a nabídněte uživatelům svou jedinečnou perspektivu.

  2. Nabídněte atraktivní vizuál.

     

    Na Instagramu více než kdekoli jinde záleží na krásných autentických fotkách. Uživatelé Instagramu jsou sami zvyklí vytvářet tento druh obsahu, proto abyste u nich uspěli, musíte sami vytvářet atraktivní obsah vysoké kvality.

  3. Vyjděte vstříc očekávání.

     

    Uživatelé se shodují na tom, že na Instagramu očekávají aktuální obsah plný inspirace, trendů a užitečných informací. Jako brand toho můžete využít.

Tento typ obsahu lidé na Instagramu očekávají:

Marketup

Konzistence je důležitější než frekvence

 

Výzkumy společností Tailwind a Union Metrics poukázaly na to, že značky, které postují vícekrát týdně, mají mnohonásobně vyšší míru engagementu než značky, které zveřejňují třeba jeden příspěvek týdně. Nelze však říci, že čím více příspěvků, tím lepší výsledky. Od určité frekvence se rozdíl stírá. Teď mluvíme o tom, že pokud zveřejníte denně jeden, dva nebo deset příspěvků, na engagementu se to již nijak zásadně neprojeví. A je nejspíš zbytečné snažit se do své strategie vtěsnat co nejvíc příspěvků. Koneckonců všeho moc škodí a příliš častým zveřejňováním příspěvků byste své fanoušky mohli i odradit. Klíčová je však zejména konzistentní intenzita příspěvků a kvalita postů, čímž se vracíme zpátky ke druhému bodu. Je proto důležité myslet na to, že lidé očekávají to, že o vás uslyší během týdne několikrát, kvalita příspěvku je ale mnohem důležitější než kvantita. A pokud si fanoušci zvyknou na určitý objem příspěvků, není vhodné ho nárazově zvyšovat nebo snižovat.

 

Význam Insta Stories pro firmy

 

Podle agentury Techcrunch dosahují Insta Stories o 35 % více video zhlédnutí než Snapchat Stories. A z výzkumu rovněž vyplynulo, že každé páté Insta Stories obdrželo soukromou zprávu od uživatele. A proč jsou pro firmy důležité právě Stories? Iconsquare přišlo se zajímavým zjištěním, že od okamžiku spuštění Insta Stories tráví uživatelé jednu třetinu času sledováním jich na úkor sledování feedu. V důsledku toho se také snížila aktivita uživatelů u jednotlivých příspěvků ve feedu. Jak se s tímto propadem vyrovnat? Jendnoduše tím, že vyjdeme vstříc požadavkům uživatelů: zveřejňováním Stories. A pokud tápete, co tedy formou Insta Stories zveřejňovat, inspiraci na základě svého výzkumu pro vás připravila agentura Klear:

Marketup

Používání hashtagů a tagů zvyšuje engagement

 

Hashtagy a geolokační tagy jsou klíčovým prvkem postů na Instagramu, právě díky nim se váš obsah dostává k širokému okruhu uživatelů. Výzkum společnosti Traackr poukázal na to, že posty s alespoň 11 hashtagy mají o 442 % více reakcí! Pokud tedy chcete zvýšit dosah svých příspěvků a míru engagementu, tagování postů je určitě správná cesta. Dejte si ale pozor na to, abyste to s hashtagy nepřeháněli. Jejich nadužívání totiž může vést k postihu tzv. „shadowbanem“, což znamená, že se vaše příspěvky pod příslušnými hastagy přestanou zobrazovat. Což logicky snižuje dosah a potenciál k získání jakýchkoli reakcí od uživatelů. Je tedy vhodné připojovat k postům alespoň 11 hashtagů..

 

Video přebírá žezlo

 

Podobně, jako se tomu stalo už na Facebooku, i Instagram už začíná vykazovat trend, ve kterém video postupně přebírá roli nejúspěšnějšího formátu příspěvku. Zatím sice platí, že průměrný počet interakcí u fotek je pořád ještě vyšší než u videí, News Whip zjistili, že v blízké době by se tento trend mohl změnit. Vypovídá o tom třeba to, že počet liků je zatím stále ještě vyšší u fotek než u videí, komentářů už se objevuje víc u videí. Stejně tak o tom může vypovídat skutečnost, že průměrný engagement u videí narůstá rychleji než u obrázků. Zatím tedy nejlepší strategie zůstává testování. Zkoušejte, který formát nejlépe funguje u vašich fanoušků, a ten používejte. Nezapomeňte ale čas od času vyzkoušet něco nového, aby vám případné změny v tomto trendu neunikly.

Uživatelsky generovaný obsah má obrovskou sílu

Uživatelsky generovaný obsah (UGC) má obrovský potenciál pro nárůst značky i prodej. Alespoň o tom vypovídají dva rozsáhlé výzkumy. Platforma Mavrck zjistila, že UGC zobrazující brand získává téměř 7krát vyšší engagement než obsah, který produkuje samotná značka. Agentura L2 už v roce 2015 publikovala výzkum, podle kterého mají uživatelé, kteří vidí UGC, o 4,5 % vyšší šanci, že se z nich stanou zákazníci. Procenta ještě narostou na 9,6, pokud tito uživatelé s obsahem nějak interagují. Poňoukat tedy fanoušky k tomu, aby vám sami zasílali fotky toho, jak si váš produkt užívají, je rozhodně dobrá strategie. Sami jsme se o tom přesvědčili při správě Facebooku zmrzlin Häagen-Dazs.

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .