Blog

Matouš Ledvina 30. 7. 2013 Zpět

Jak na inzerci na Youtube: Vytvoření a nastavení kampaně

Jak na inzerci na Youtube: Vytvoření a nastavení kampaně

Podívejte se na šest užitečných bodů, které vám usnadní vytvoření a nastavení úspěšné video kampaně na YouTube.

V minulém článku jsme  vám představili nejpoužívanější reklamní formáty na serveru YouTube. Pokud jste zvolili strategii zahrnující inzerci pomocí formátů InStream nebo TrueView InStream, můžete se vrhnout na vytvoření kampaně. Celá správa YouTube inzerce se provádí přes Google AdWords, takže pokud jste již v minulosti inzerovali ve vyhledávání či kontextové síti, určitě hravě zvládnete i videoreklamu.

1. Vytvoření a propojení účtů

Kromě účtu AdWords je potřeba zřídit i účet na YouTube. Google však tento proces maximálně ulehčuje sdružováním služeb pod jednotný účet, podobně jako u Google+ nebo Gmailu. Při vytváření videokampaně je nutné oba účty nejprve propojit, což lze provést přes "Propojené účty YouTube" v levé části stránky.

2. Základní nastavení

Sem patří především stanovení denního rozpočtu. Nejjednodušší metodou je začít během prvotního seznamování s kampaní a jejími vlastnostmi s menšími částkami. Kromě specifických případů je vám sazba za reklamu účtována pouze v případě, že bude shlédnuta celá. Mezi další základní nastavení patří jazykové a regionální cílení. Užší a lépe specifikované publikum přináší kvalitnější výsledky. Pro budování povědomí o značce je však vhodnější širší zásah publika. 

3. Nahrání videa

V tomto kroku vyberete video, které chcete inzerovat a nahrajete ho do svého účtu z Youtube. Kromě již známého InStream zobrazení je zde možnost zobrazit video ve vyhledávacím výpisu mezi ostatními videi, a to na stejném principu jako u textové PPC reklamy ve vyhledávání.

4. Podrobnější nastavení

V této části lze nastavit časový rozvrh vysílání reklam, kde lze například vyfiltrovat část dne, kdy je menší pravděpodobnost úspěchu inzerce. V neposlední řadě zde můžete zvolit i cílení dle zařízení (stolní počítače, notebooky či mobilní zařízení). 

5. Cílení dle pohlaví, věku, témat a klíčových slov

YouTube nabízí velice vhodné prostředí pro specifické cílení, protože obsahuje velké množství registrovaných neanonymních uživatelů. Zde opět platí zásada z druhého bodu, tedy že užší specifikace vede k vhodnějšímu zacílení a úspěšnější kampani, avšak za cenu menšího publika.

6. Sledování výsledků

Úspěšnost video inzerce stojí stejně jako většina kampaní na neustálém sledování, analýze a vyhodnocování výsledků a metrik provozu. Záleží už pouze na strategii kampaně, bude-li dominantním ukazatelem počet shlédnutí, počet označení Like/Thumb, poměr uskutečněných impresí, cena či množství prokliků na web.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Druhý teambuilding v roce 2017: 60 km v nohách

Na druhý letošní teambulding jsme společně vyrazili směr Jizerské hory, kde nás čekaly 2 dny zábavy i vyčerpání. Zajezdili jsme si v Sing…

27. 5. 2017

MarketUP Academy: Zeptali jsme se, jak se účastníkům líbilo

První MarketUP Academy se blíží ke konci. Účastníci mají za sebou 9 workshopů a právě teď je čeká poslední krok. Zatím jsme se zeptali…

25. 5. 2017

Autorespondery v e-mail marketingu: Jak je využít ke zvýšení prodeje?

V e-mail marketingu existují různé typy e-mailů. Klasické prodejní e-maily, pravidelné newslettery, pozvánky k akci a další. Velice úspěš…

25. 5. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na PPC

Online marketing vás láká a chcete se naučit nastavovat PPC kampaně? Nebo jste v této sféře už mazáci a jenom hledáte další zdroje, kter…

22. 5. 2017

Archetypy v marketingu II: Touha po mistrovství a změně

Už naposledy jsme se začali bavit o archetypech v marketingu a jak lze s jejich pomocí dosáhnout konzistentní brandové identity. V archetypech j…

17. 5. 2017

5 způsobů, jak zaujmout publikum obsahem

Každá firma chce především prodávat. Zákazníky však nezískáte pouhými tvrdými prodejními taktikami. Prodej začíná už zaujetím poten…

15. 5. 2017