Blog

Matouš Ledvina 30. 7. 2013 Zpět

Jak na inzerci na Youtube: Vytvoření a nastavení kampaně

Jak na inzerci na Youtube: Vytvoření a nastavení kampaně

Podívejte se na šest užitečných bodů, které vám usnadní vytvoření a nastavení úspěšné video kampaně na YouTube.

V minulém článku jsme  vám představili nejpoužívanější reklamní formáty na serveru YouTube. Pokud jste zvolili strategii zahrnující inzerci pomocí formátů InStream nebo TrueView InStream, můžete se vrhnout na vytvoření kampaně. Celá správa YouTube inzerce se provádí přes Google AdWords, takže pokud jste již v minulosti inzerovali ve vyhledávání či kontextové síti, určitě hravě zvládnete i videoreklamu.

1. Vytvoření a propojení účtů

Kromě účtu AdWords je potřeba zřídit i účet na YouTube. Google však tento proces maximálně ulehčuje sdružováním služeb pod jednotný účet, podobně jako u Google+ nebo Gmailu. Při vytváření videokampaně je nutné oba účty nejprve propojit, což lze provést přes "Propojené účty YouTube" v levé části stránky.

2. Základní nastavení

Sem patří především stanovení denního rozpočtu. Nejjednodušší metodou je začít během prvotního seznamování s kampaní a jejími vlastnostmi s menšími částkami. Kromě specifických případů je vám sazba za reklamu účtována pouze v případě, že bude shlédnuta celá. Mezi další základní nastavení patří jazykové a regionální cílení. Užší a lépe specifikované publikum přináší kvalitnější výsledky. Pro budování povědomí o značce je však vhodnější širší zásah publika. 

3. Nahrání videa

V tomto kroku vyberete video, které chcete inzerovat a nahrajete ho do svého účtu z Youtube. Kromě již známého InStream zobrazení je zde možnost zobrazit video ve vyhledávacím výpisu mezi ostatními videi, a to na stejném principu jako u textové PPC reklamy ve vyhledávání.

4. Podrobnější nastavení

V této části lze nastavit časový rozvrh vysílání reklam, kde lze například vyfiltrovat část dne, kdy je menší pravděpodobnost úspěchu inzerce. V neposlední řadě zde můžete zvolit i cílení dle zařízení (stolní počítače, notebooky či mobilní zařízení). 

5. Cílení dle pohlaví, věku, témat a klíčových slov

YouTube nabízí velice vhodné prostředí pro specifické cílení, protože obsahuje velké množství registrovaných neanonymních uživatelů. Zde opět platí zásada z druhého bodu, tedy že užší specifikace vede k vhodnějšímu zacílení a úspěšnější kampani, avšak za cenu menšího publika.

6. Sledování výsledků

Úspěšnost video inzerce stojí stejně jako většina kampaní na neustálém sledování, analýze a vyhodnocování výsledků a metrik provozu. Záleží už pouze na strategii kampaně, bude-li dominantním ukazatelem počet shlédnutí, počet označení Like/Thumb, poměr uskutečněných impresí, cena či množství prokliků na web.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Až 10 fotek v 1 postu. Čtěte i o dalších novinkách na Instagramu

Instagram v březnu přinesl hned dvě velké novinky. Odteď můžete vyprávět svůj příběh prostřednictvím slideshow a reklamu cílit ve Stor…

20. 3. 2017

Nečekaná čísla od Googlu: 76 % lidí zamíří po průzkumu na mobilu rovnou do obchodu

Důležitost mobilních telefonů v nákupním procesu je v marketingových kruzích už nějakou dobu diskutovaným tématem. Google však nyní pře…

15. 3. 2017

Online marketing: Jak pomáhá maloobchodním řetězcům zvýšit prodeje?

Online marketing už dávno není efektivním prodejním kanálem pouze pro zboží dlouhodobé spotřeby. Nejnovější studie maloobchodních sítí…

14. 3. 2017

Youtube startuje vlastní televizi. Jaké možnosti inzerce nabídne?

Před nedávnem představil YouTube novou sociální síť „Backstage“, nyní chystá další velký projekt. Jedná se o streamovací službu You…

7. 3. 2017

První teambuilding v roce 2017: Jeli jsme si zalyžovat a zdolali Velkou Deštnou

Každý tým potřebuje dobít baterky, stmelit kolektiv díky všedním i nevšedním zážitkům a načerpat novou energii, která se promění v da…

1. 3. 2017

Chystáme MarketUP Academy, sérii vzdělávacích workshopů

V MarketUP jsme se rozhodli uspořádat vlastní studijní program, díky němuž bychom rádi získali do svých řad nové online marketingové nad…

26. 2. 2017