Jak jsme inspirovali ženy užívat si #HaagenDazsMoment

Dominika Schmidtová 14. 11. 2017
Marketup
Marketup

Rozjet od nuly stránku na Facebooku není jen tak. Pokud navíc máte na starosti takový lovebrand jako je Häagen-Dazs, to je teprve výzva. Jak jsme se jí postavili my?

Pinta vynikající zmrzliny dokáže s ženou udělat ledaco. O tom jsme se sami přesvědčili. Během léta jsme totiž měli na starost tuhle vynikající dobrotu. Oblíbené zmrzliny Häagen-Dazs.

S Häagen-Dazs jsme strávili celkem 5 sladkých měsíců. Spravovali jsme sociální sítě v Česku a Polsku. Byla to zábava, za kterou ale stálo více než 150 odpracovaných hodin. S Facebookem Häagen-Dazs jsme začali na nule a během té doby jsme stihli posbírat 30 370 lajků, 1 295 sdílení a 2 630 komentářů.

Jak jsme se se zmrzlinovou strategií poprali?

1. Pronikli jsme do světa žen

Věděli jsme, ke komu mluvíme. Cílovou skupinu pro nás představovala mladá žena z města, která má nedostatek času, o to víc si ho ale dokáže užívat. Ona chce být jiná. Chce se bavit. A žije pro to sdílet své zážitky na Facebooku. A takto jsme ke strategii i přistoupili. Sdíleli jsme to, co se ve světě ženy odehrává.

2. Vsadili jsme na stylový vizuál

Minimalismus, detail a pastelové barvy. To byla naše mantra. Za každých okolností jsme si ale zakládali na prémiovém vizuálu. Prémiovost je alfa omega značky Häagen-Dazs. 

3. Hráli jsme si s detaily

Každý sebemenší detail tvoří image. Na detailech stojí úspěch. A pro nás byly takovým detailem přehlásky z loga Häagen-Dazs. S těmi jsme si pohrávali v textech a zvýrazňovali jimi důležité části sdělení.

A tady začíná #HaagenDazsMoment. Jak to bylo ve skutečnosti?

Život tady a teď

To je to, co ženy baví: užívat si každého okamžiku. Žít tím, co den přinese. Třeba Mezinárodní den polibku. A co může být dokonalejšího než spojení lásky a zmrzliny. Tuhle událost jsme spojili s letošní novinkou Häagen-Dazs – smetanovými nanuky.

Dá se oslavit téměř všecho. Dokonce na to existují online kalendáře, které prozradí i ty nejbizarnější dny. Za oceánem takový obsah funguje skvěle a jak zjišťujeme, tak baví i naše evropská publika. Jedinou stinnou stránkou je to, že mají prchlivost okamžikuJsou platná pouze 24 hodin, na to musíte brát ohled při sponzorování.

Marketup

Výčitky jdou stranou

Cítit se fit a vypadat skvěle je pro každou ženu důležité. Ale ani ona si někdy neodepře něco bombastického. A jak už to tak bývá s požitky, jedna lžička prostě nestačí. V ten moment jdou všechny výčitky stranou. Nebo snad ne?

Sdílení toho, co se ženám v danou chvíli honí hlavou, funguje. Každá se nad tím zastaví a pousměje. Toho jsme si všimli i v komentářích, kde se vzájemně označovaly a připomínaly si přesně takové momenty. To je okamžik, kdy se značka může skvěle zapojit do konverzace. Báječně se tak posiluje komunita, navíc si značka posiluje i své jméno.

Marketup

Po večerech se rozhodně nenudí

Přiznejte se, kdo vyrazil do letního kina se zmrzlinou Häagen-Dazs? My jo a naše kámošky taky. Spojily jsme to nejlepší, co u filmu rozhodně nemůže chybět.

Občas je potřeba si ze sebe udělat legraci. Ale vhodně a trefně. Takové příspěvky mají také pozitivní ohlas a vyvolávají vysoký zájem. Můžete to podpořit nejen vizuálem, ale i textací. Dejte fanouškům prostor, aby se vyjádřili. 

Marketup

Má se ráda a myslí sama na sebe. Dost často.

To jsou ty okamžiky, které žena potřebuje. Chvíle pro sebe. Je to její potěšení a když si k tomu dá ještě tu čokoládovou, je z toho čokošení. 

Když víte, co má vaše cílovka ráda, ukažte to. Zachyťte danou chvilku fotkou. Vlastní produkce je pro vás zábavnější a hlavně pro cílovou skupinu důvěryhodnější. Každý ocení originální fotografie. V našem případě jsme si museli dát s foodstylingem opravdu záležet a není třeba zdůrazňovat, že času nebylo nazbyt. Zmrzlina opravdu velmi rychle taje. 

A aby toho nebylo málo, pohráli jsme si i s copywritingem. Taková slovní hříčka posune celý příspěvek o level výš. 

Marketup

Léto bez Affogata? Nikdy!

Káva v létě chutná nejlíp se zmrzlinou. Proto jsme tomu šli naproti a ukázali i pár tipů, jak na to.

Všeobecně jsou How-to videa oblíbená. My jsme se rozhodli jít cestou rychlého návodu. Ve 4 krocích jsme ukázali, jak si připravit Affogato s vanilkovou zmrzlinou Häagen-Dazs.

Marketup

Chození po akcích s kamarádkama

Léto je vždycky akční. A o zábavu jsme se postarali i my. Pravidelně jsme všechny fanoušky Häagen-Dazs informovali o tom, kam zajít. Možná jste i vy potkali někde na koupališti nebo na festivalu Häagen-Dazs s jejich Road Show.

V první fázi eventových příspěvků jsme fanoušky lákali na konkrétní akci. Vytvořili jsme jednotný, graficky zpracovaný layout, u kterého jsme vždy v rámci akce měnili barevné pozadí a informace. Sjednocení stylu komunikace pomohlo fanouškům rozpoznat příspěvky spojené s Road Show Häagen-Dazs.

Marketup

V druhé fázi jsme na Facebooku sdíleli fotografie pořízené na akcích z fotokoutku. Fanoušci se na ně opravdu těšili, hned se po fotkách poptávali a spontánně se na nich označovali.

Marketup

S každým jejím krokem tu byl #HaagenDazsMoment

A tady je to v číslech: v létě se uskutečnilo celkem 30 akcí v Česku a Polsku, prodalo se 7 318 kusů zmrzliny a před fotostěnou se blejsklo 6 462 fotek. O letní zábavu se postarala agentura RTR projects.

Marketup

V létě se nám Facebook osvědčil. Myslíme si, že je ten správný čas vtrhnout i na Instragram. 

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .