Blog

Jiří Staněk 14. 11. 2014 Zpět

Jak inzerovat ve vyhledávači Google? Ukážeme vám, jaké jsou vaše možnosti

Vyhledávač Google

Inzerce ve výsledcích hledání je jednou z nejjednodušších cest, jak začít inzerovat na internetu. Placená inzerce zajistí webovým stránkám jednu z čelních pozic ve vyhledávači bez ohledu na to, jak si stojí v organickém vyhledávání. Pokud zatím nemáte s touto inzercí zkušenosti, přečtěte si, jak vlastně funguje a jaké máte možnosti.

Inzerce ve vyhledávačích probíhá pomocí takzvaných placených výsledků vyhledávání. Zpravidla se jedná o první 3 výsledky, které jsou umístěny nad organicky (přirozeně) vyhledanými stránkami. Další placené inzeráty, které se nedostaly na první tři pozice, jsou umístěny na pravé straně vedle organických výsledků. Na jednu stranu ve vyhledávání se může dostat maximálně 11 placených inzerátů. Ty jsou od organického hledání graficky odlišeny logem:Placená inzerce.

Pro inzerci ve vyhledávání Google slouží systém Google AdWords. Více informací o placené reklamě ve výsledcích hledání Google můžete nalézt v článku s videem zde.

Jak takový inzerát vypadá?

Textová reklama je složena ze 4 částí. V následující tabulce jsou jednotlivé části včetně jejich maximálních délek.

Maximální délky příspěvků


Jak se určuje pozice inzerátu?

Na první pozici je vždy umístěn inzerát s nejvyšším hodnocením. Druhá pozice patří inzerátu s druhým nejvyšším hodnocením atd. Hodnocení je stanoveno na základě částky, kterou jsme ochotni zaplatit za proklik našeho inzerátu (max CPC – cost pay click), v kombinaci se skórem kvality inzerátu. Skóre se vždy vztahuje k danému hledacímu výrazu a mělo by zajistit, aby byly první pozice obsazeny inzeráty, které jsou relevantní k vyhledávacímu dotazu.

Cena za proklik

Cena, kterou platí inzerent za proklik, je stanovována flexibilně. Inzerent platí tolik, aby měl vždy vyšší hodnocení než inzerát, který je umístěný o pozici níže. Bližší vysvětlení vám poskytne video v angličtině na tomto odkazu.

Jak zlepšit výkon reklamy? Rozšířením reklam

Standardní textová reklama ve vyhledávači Google se skládá z nadpisu, dvou řádků textu, reklamy a URL adresy. Jak ale docílit toho, aby byl náš inzerát viditelný hned na první pohled a nezapadl ve změti jiných inzerátů? Nejlepší možností je využití rozšíření reklam, které AdWords nabízí.

Rozšířením se zde myslí větší rozsah textu inzerátu. Dodatečný text poskytuje více informací o vaší firmě a zároveň má pozitivní vliv na skóre kvality. Navíc je jeho využití zcela zdarma. Představíme vám čtyři nejpoužívanější rozšíření, která je možné využít prakticky u jakéhokoliv inzerátu.

Rozšíření o odkazy na podstránky

Dovoluje rozšířit reklamu o odkazy na podstránky webu. Text odkazu může obsahovat maximálně 25 znaků a může být doplněn o dva řádky popisu po 35 znacích.

Rozšíření o odkazy na podstránky

Rozšíření o lokalitu

Při rozšíření o lokalitu se u reklamy zobrazí údaje o adrese firmy. Kliknutím na tento odkaz jsou uživatelé automaticky přesměrováni na Google mapy s vyznačením dané adresy.

Rozšíření o lokalitu

Rozšíření o volání

Rozšíření o volání nám dovoluje doplnit reklamu o telefonní číslo. Při zobrazení v mobilních zařízeních (mobil, tablet) se telefonní číslo zobrazuje jako tlačítko, po jehož zmáčknutí se číslo vytočí. Uživatel si tak může velmi jednoduše telefonicky rezervovat hotel, ověřit otvírací dobu obchodu nebo domluvit schůzku.

Rozšíření o poznámku

Rozšíření o poznámku umožňuje přidání dalšího popisného textu například ke komunikování našich konkurenčních výhod. U jednoho inzerátu se mohou zobrazovat maximálně 4 poznámky, jejichž velikost nesmí přesáhnout 25 znaků.

Na příkladu níže vidíte využití rozšíření o poznámku. Zároveň nám krásně demonstruje, jak velký může být inzerát, který využívá skoro všech možností rozšíření.

Rozšíření o poznámku

Oblast placené reklamy ve vyhledávačích se velmi rychle vyvíjí. Nabízí stále větší možnosti pro cílení reklam, jejich rozšíření, vývoj a analýzu účinnosti různých inzerátů. Zároveň umožňuje nastavení nejrůznějších automatických pravidel, která nám ušetří práci. V MarketUP stále sledujeme nejnovější trendy ve vyhledávání, proto můžeme v této oblasti nabídnout zákazníkům skutečně komplexní služby.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
PPC
Štítky
Nejnovější příspěvky

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019

Redesign oplatek Lina: Jak na brand awareness u značky, kterou každý zná?

Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…

3. 1. 2019