Blog

Martina Žilková 19. 4. 2017 Zpět

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na sociální sítě

Jak se vzdělávat v sociálních sítích

V každé profesi je důležité se celý život vzdělávat. V online marketingu to ale platí dvojnásob. Ne-li několikanásob. Vyvíjejí se totiž rychlostí blesku a trendy, které frčely před pár měsíci, nemusí dnes už vůbec platit. Proto je nesmírně důležité neusnout na vavřínech a stále sledovat, co se děje. A abychom vám tuhle práci trochu usnadnili, přinášíme vám pár tipů, jak ve světě sociálních sítí držet krok.

Kurzy na vzdělávacích platformách

Nejprve je dobré seznámit se s následujícími platformami. Možná některé z nich už znáte. A pokud ne, seznámit byste se určitě měli. Na každé z nich totiž najdete řadu zajímavých kurzů od lektorů, koučů a dokonce i univerzit z celého světa – navíc v nejrůznějších odvětvích. Kurzy navíc velmi často bývají zdarma.

Digitální garáž od Googlu. Absolutní základ pro každého, kdo se chce ve světě online marketingu umět trochu pohybovat. Kromě online kurzu, který je zakončen certifikací, je navíc vedena i celá řada offline seminářů a konferencí. Google zkrátka chce, abychom s ním uměli.

Seduo.cz – Český vzdělávací portál patřící pod Jobs.cz. Jejich Kurz sociálních sítí pro začátečníky je navíc zdarma.

V angličtině existuje nepřeberné množství nejrůznějších vzdělávacích portálů a dalších skvělých zdrojů. Tady jsou alespoň ty nejznámější z nich:

Khan Academy – Khanova škola je portál spíše pro středoškoláky, kteří se zde připravují do školy. Občas tu ale najdete skutečné poklady. Třeba aktuálně kurz storytellingu od Pixaru. Kdo by nechtěl umět vyprávět příběhy jako tvůrci Příšerek s.r.o.?

Coursera – Obrovská vzdělávací platforma, na které najdete kurzy vedené zkušenými lektory a univerzitami z nejrůznějších koutů světa. Najdete tu i pár českých. Za pozornost stojí třeba kurzy What Is Social? a  The Business of Social.

Udemy – Funguje podobně jako Coursera, je zde ale poměrně více kurzů v češtině. Zajímavý online kurz, který je sice anglicky, ale stojí za to, je Advanced Social Media Marketing for Picking up ClientsSocial Media Monitoring nebo Social Media Ethics.

Edx - Další Courseře podobná platforma. Kurzy zaměřené na Social Media najdete tady.

Ted – Kdo by neznal Ted Talks? Spousta zajímavých a inspirativních myšlenek, které si našly své příznivce i posluchače po celém světě. Mnoho z nich je zaměřeno právě na sociální sítě.

vzdělávání v online marketingu


Specializované weby

Kromě portálů zaměřených na vzdělávání existuje také celá řada specializovaných webů, které jsou zaměřené na publikování novinek v oboru. Z oblasti sociálních sítí a obsahového marketingu jsou to třeba tyto:

Facebook Blueprint: Zanechte za sebou modrou stopu

Kde se o Facebooku dozvědět víc než přímo od Facebooku? A proto developeři této nejpopulárnější sítě přišli se školením pro firmy a marketéry, Facebook Blueprint. Samozřejmě velká část obsahu se týká reklamy, dozvíte se tu ale také spoustu informací o chování uživatelů i tipy pro obsahovou strategii. Na závěr vás navíc čeká certifikát!

Newsfeed.cz: Instantní nálož novinek v češtině

Tady se dozvíte ty nejžhavější novinky z prostředí Facebooku vždycky jako první. Alespoň v českém prostředí nemá Newsfeed konkurenci. Pokud tedy chcete nejnovějším trendům na Facebooku šlapat na paty, rozhodně si přihlaste odběr.

Marketing journal: O onlinu odborně

V tomto případě spíš odborný portál než online magazín, do kterého pravidelně přispívají největší hlavy online marketingu. Najdete zde celou řadu případových studií, mediální data i nejrůznější komentáře online marketérů k aktuálním trendům.

Social Media Examiner: Průzkumník, který nezklame

Web s ikonickým panáčkem – objevitelem se označuje za celosvětově největší zdroj informací o sociálních sítích. A rozhodně by tedy neměl uniknout vaší pozornosti. Web je plný tipů, tutoriálů a novinek z oboru. Ovšem pouze pro anglicky mluvící.

Social Media Explorer: Blog, který nikdy nevyčerpáte

Anglicky mluvící si na své přijdou na tomto rozsáhlém blogu. Je doslova napěchovaný nejrůznějšími články, případovými studiemi komentáři a infografikami z oblasti sociálních sítí.

Blogy prodejních webů

Také řada firem provozuje blogy se zajímavými tipy a návody. Mezi takové firmy, které ochotně své know-how sdílí, patří nejčastěji softwaroví vývojáři a marketingové agentury.

HubSpot: Software, blog i certifikace

Anglicky mluvící by HubSpot určitě měli sledovat. Jedná se o firmu prodávající specializovaný software nejen pro markeťáky. Řada jejich produktů je navíc zdarma. Co určitě stojí za pozornost je jejich blog. Publikuje totiž zajímavé články plné novinek z obsahového marketingu. A pokud to myslíte s onlinem vážně, seznamte se s jejich vzdělávacím systémem HubSpot Inbound Marketing Certification.

Zoomsphere: Víc než jen správa sociálních sítí

Cože, Zoomsphere? Není to ten nástroj na správu sociálních sítí? Ano, je. Ale nás v tuhle chvíli mnohem víc zajímá jejich blog, který je doslova napěchovaný informacemi a novinkami z oblasti sociálních sítí. Takže za pozornost určitě stojí.

Buffer: Víc než jen správa sociálních sítí II.

Podobně jako Zoomsphere funguje i Buffer – je to tedy nástroj pro správu sociálních sítí. A podobně jako u Zoomspheru i tady nás zajímá Buffer blog. Můžete se spolehnout, že vždy mezi prvními informuje o novinkách na sociálních sítích. A nenechte si ujít ani sérii Buffer webinářů.

MarketUP: Sdílíme své know-how

No a v neposlední řadě sledujte náš blog, na kterém o všech novinkách informujeme s železnou pravidelností. Zajímat vás mohou především naše články o Facebooku nebo o sociálních sítích obecně. Tak na viděnou. :-)

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Business snídaně #6 - Digitální marketing jako akcelerátor exportu

Export na zahraniční trhy se zdá na první pohled obtížný. V případě chybného rozhodnutí mohou vzniknout i finanční ztráty. Pokud ale do…

5. 6. 2019

Google Marketing Live 2019: 7 klíčových novinek pro budoucnost onlinu

Pro novinky a inspiraci jsme se v polovině května vypravili do centra San Francisca na globální konferenci Google Marketing Live. Spolu s dalším…

30. 5. 2019

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme …

12. 5. 2019

Vyzkoušeli jsme Brand Lift 2.0 – jaké jsou jeho (ne)výhody?

Jako jedna z prvních agentur jsme vyzkoušeli Brand Lift 2.0 – jednu z produktových Google novinek (2018). Jak Brand Lift 2.0 hodnotíme? A jaké …

3. 5. 2019

Reportáž: Newsfeed DAY 2019

Online marketing sa rýchlo mení a aby sme boli stále v obraze, musíme sa aj my pravidelne vzdelávať. Preto sme sa na čele s našou špecialistk…

23. 4. 2019

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019