Blog

Eva Řeháková 21. 11. 2014 Zpět

Jak dělat online marketing? Inspirujte se u světového guru online marketérů!

Avinash Kaushik

Avinash Kaushik je skutečným mistrem ve světě online marketingu. Jeden z nejvlivnějších lidí v Google vystoupil velmi energicky na posledním Marketing Festivalu, kde v úvodu svého vystoupení zkritizoval online marketingové strategie spousty velkých českých společností. Jak dělat online marketing lépe? Podle Kaushika je třeba pohlížet na strategii sofistikovaně a s větší odvahou.

Přednáška Avinashe Kaushika na Marketing Festivalu v Brně měla velký ohlas. Spousta velkých českých firem se musela chytit za nos. Podle poradce největších světových firem jsou jejich online strategie málo sofistikované a hráči, jako například Seznam nebo Aukro, často chybují. Přednáška byla velice inspirativní i pro specialisty MarketUP, jejich názory si můžete přečíst v tomto článku.

Více financí, lepší marketing? Není to pravidlem

Avinash Kaushik prozradil v rozhovoru pro Marketing Sales Media, že problém většiny velkých společností není v samotných marketérech. Ti mají vůli dělat věci jinak. Často však narážejí u svých šéfů, které je složitější přesvědčit o změně strategie. Především v případě velkých firem.

Avinash Kaushik

Kaushik má zkušenosti jak se světovými giganty, jako je například Volkswagen, tak i s malými společnostmi. Proto může srovnávat. Větší rozpočet podle něj neznamená automaticky lepší výsledky. Velké společnosti s miliardovými rozpočty se naopak často špatně přizpůsobují novým strategiím, menší firmy reagují pružněji, v čemž je jejich výhoda. Větší hráči mají na druhou stranu lepší možnosti péče o zákazníky, které si mohou dovolit více hýčkat.

V marketingové strategii jde především o zákazníky

Při budování marketingové strategie se musí podle Kaushika postupovat vždy individuálně. Neexistuje univerzální návod, jak dosáhnout nejlepších výsledků. Firmy mají nedostatky v analýze dat i při využití různých způsobů jejich měření. Důležité je budování kvalitního obsahu webu, ale také správa sociálních sítí. Je třeba vždy postupovat s ohledem na cílové zákazníky.

Základní otázkou všech marketingových specialistů by tedy mělo být to, čí problém řeší. V online marketingu jde především o budování vztahů s jednotlivými skupinami lidí. Nemůžeme tedy řesně říct, zdali se zaměřit více na SEO, e-mailing nebo sociální sítě. Na základě důkladné analýzy je třeba zjistit, co je nejlepší právě pro vaše klienty.

See-Think-Do-Care a komplexní pohled na marketing

Podle Avinashe Kaushika by se měly všechny marketingové aktivity odvíjet od toho, v jaké fázi uvažování se nacházejí potencionální zákazníci. Podle jeho frameworku See-Think-Do-Care mohou být pro každého klienta důležité jiné on-line i off-line kanály v závislosti na jeho publiku.

See-Think-Do-Care

Hlavním cílem každé firmy by přitom nemělo být pouze přilákání nového zákazníka. Je důležité působit na něj ve všech fázích procesu. Musíte ho pobavit, přimět ke koupi a zároveň se o něj starat poté, co nákup dokončí. Nejlepší zákazník je totiž stálý zákazník, který u vás nenakoupí jen jednou, ale bude se k vašim službám vracet.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019