Investice do mobilní reklamy vzrostla v celosvětovém měřítku na 7 mld euro

Barbora Votavová 29. 7. 2013
Marketup
Marketup

Sdružení IAB zveřejnilo čísla o globální mobilní inzerci, ze kterých jasně vychází, že potenciál mobilní reklamy stále roste a inzerenti ji využívají čím dál častěji. Budoucnost mobilní reklamy podporují i další ukazatele jako je zvyšující se počet a rychlost připojení nebo čas strávený na mobilních zařízení.

Podle sdružení IAB dosáhly investice do mobilní reklamy v loňském roce 6,9 miliard euro. To je oproti roku 2011 nárůst až o 83 %. Odborníci očekávají, že se tento rok částka vyšplhá o 39 %. Předloni utratili inzerenti z celého světa za mobilní reklamu 3,8 miliard euro.

Většina výdajů podle aktuálních výsledků připadá na severní Ameriku a pacifickou Asii. Společně tvoří 80 %. Ve střední Evropě vynaložili inzerenti za mobilní reklamu 87 milionů euro, což činí 1, 3 % z celkového počtu.

Podle výsledků se nejvíce podílí mobilní vyhledávání, které v loňském roce dosáhlo 53 %. Display reklama činí 39 % a SMS a MMS zprávy 8 %. Podle výzkumu IAB dokládají tato čísla rostoucí význam mobilních telefonů a tabletů jako skvělého reklamního média v regionálním i v globálním měřítku.

Prezentaci výsledků najdete ZDE.

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .