Blog

Internet bortí nákupní stereotypy, muži nakupují na e-shopech více než ženy

Internet bortí nákupní stereotypy, muži nakupují na e-shopech více než ženy

Nákupy přes internet využívá v České republice stále více lidí. Zažité tradice v chování se však v online prostředí mění. Z nejnovějšího průzkumu srovnávače cen Heureka.cz a výzkumné agentury NMS Market Research vyplývá, že muži nakupují v e-shopech častěji a utrácí více peněz než ženy.

Přes 10 000 korun ročně nechá v internetových obchodech až 43 % mužů. Zákaznic, které by utratily podobnou částku není ani jedna třetina. Čtvrtina žen nakoupila v e-shopech během roku pouze za 3 000 korun a téměř 40 % slovenských zákaznic utratilo ještě méně. Jen 15 % mužů nepřesáhne ročně tuto částku. Češi na internetu nejčastěji utrácí 5 000 až 10 000 korun. Celkem nechali v internetových obchodech 50 miliard korun, tedy o desetinu více než v předešlém roce.

tabulka

Výsledky průzkumu, kterého se zúčastnilo 9 000 internetových uživatelů z České a Slovenské republiky, potvrzuje i spotřebitelský průzkum českého e-shopu Kasa.cz z loňského roku. Podle něj tvoří ženy jen třetinu všech zákazníků.

Hlavním motivem Čechů pro nákup online je především úspora času a širší sortiment zboží. Ještě do nedávna chtěli uživatelé spíše ušetřit peníze. To je dnes prioritou pouze pro třetinu českých zákazníků. Na internetu mohou navíc lidé z pohodlí domova najít více informací o produktech a porovnat jejich parametry s ostatními. Přes internet nejraději nakupují takové zboží, které by v běžných obchodech nesehnali. Potvrzuje to i stále oblíbenější nákup originálních kousků oblečení a šperků. Dobře si také vedou finanční služby, pojišťovací produkty a slevové kupony. Zákazníci také stále častěji využívají výdejní místa internetových obchodů, jejichž síť se rapidně rozšiřuje.

Přestože se obrat online prodejen za posledních deset let zvýšil až čtyřicetkrát, drtivá většina zboží se stále prodává v kamenných obchodech. Poptávka po potravinách, lécích, železářských a stavebních produktů stále převládá  v klasických prodejnách. Přes internet se v loňském roce prodalo téměř 6 % veškerého zboží. Asociace pro elektronickou komerci odhaduje, že stejně jako v loňském roce bude i letos největší zájem o počítače, mobilní telefony a další elektroniku.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019

Letní soutěž od Horalek: Hra v rozšířené realitě i úspěšné zapojení influencera

Jestli nás v MarketUP něco těší, tak jsou to situace, kdy se za námi klienti vrací s nabídkou další spolupráce. A právě jedním z takový…

25. 7. 2019

Kdo jsou klienti MarketUP? Magazín Gusto, Zásilkovna nebo UNI HOBBY

Červen přinesl kromě teplého počasí i řadu nabídek do výběrových řízení známých i menších značek. Některé tendry se nám vyhrát …

16. 7. 2019

S Člověkem v tísni úspěšně pomáháme již druhým rokem

Agentura MarketUP kromě celé řady komerčních klientů věnuje svou pozornost i dobročinné oblasti a s organizací Člověk v tísni spolupracuj…

16. 7. 2019

Benlian Food uvádí na trh 4 produktové řady pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019

4 věci, na které nesmí kampaňový specialista nikdy zapomenout

Opakování je matka moudrosti, a proto by si i zkušený kampaňový specialista měl čas od času zopakovat základy. Naše specialistka Monika Pav…

8. 7. 2019