Blog

Internet bortí nákupní stereotypy, muži nakupují na e-shopech více než ženy

Internet bortí nákupní stereotypy, muži nakupují na e-shopech více než ženy

Nákupy přes internet využívá v České republice stále více lidí. Zažité tradice v chování se však v online prostředí mění. Z nejnovějšího průzkumu srovnávače cen Heureka.cz a výzkumné agentury NMS Market Research vyplývá, že muži nakupují v e-shopech častěji a utrácí více peněz než ženy.

Přes 10 000 korun ročně nechá v internetových obchodech až 43 % mužů. Zákaznic, které by utratily podobnou částku není ani jedna třetina. Čtvrtina žen nakoupila v e-shopech během roku pouze za 3 000 korun a téměř 40 % slovenských zákaznic utratilo ještě méně. Jen 15 % mužů nepřesáhne ročně tuto částku. Češi na internetu nejčastěji utrácí 5 000 až 10 000 korun. Celkem nechali v internetových obchodech 50 miliard korun, tedy o desetinu více než v předešlém roce.

tabulka

Výsledky průzkumu, kterého se zúčastnilo 9 000 internetových uživatelů z České a Slovenské republiky, potvrzuje i spotřebitelský průzkum českého e-shopu Kasa.cz z loňského roku. Podle něj tvoří ženy jen třetinu všech zákazníků.

Hlavním motivem Čechů pro nákup online je především úspora času a širší sortiment zboží. Ještě do nedávna chtěli uživatelé spíše ušetřit peníze. To je dnes prioritou pouze pro třetinu českých zákazníků. Na internetu mohou navíc lidé z pohodlí domova najít více informací o produktech a porovnat jejich parametry s ostatními. Přes internet nejraději nakupují takové zboží, které by v běžných obchodech nesehnali. Potvrzuje to i stále oblíbenější nákup originálních kousků oblečení a šperků. Dobře si také vedou finanční služby, pojišťovací produkty a slevové kupony. Zákazníci také stále častěji využívají výdejní místa internetových obchodů, jejichž síť se rapidně rozšiřuje.

Přestože se obrat online prodejen za posledních deset let zvýšil až čtyřicetkrát, drtivá většina zboží se stále prodává v kamenných obchodech. Poptávka po potravinách, lécích, železářských a stavebních produktů stále převládá  v klasických prodejnách. Přes internet se v loňském roce prodalo téměř 6 % veškerého zboží. Asociace pro elektronickou komerci odhaduje, že stejně jako v loňském roce bude i letos největší zájem o počítače, mobilní telefony a další elektroniku.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | DUBEN

Jaké zdroje sledovat, abyste se neztratili na sociálních sítích? V newsletteru radíme také, jak psát články pro lidi a roboty nebo jak reago…

28. 4. 2017

Chcete, aby váš obsah prodával? Proveďte zákazníky Content Funnelem

Jak tvořit úspěšný content, který zasáhne zákazníky v různých fázích nákupního procesu? Marketingové úsilí pomáhá znásobit takzva…

22. 4. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na sociální sítě

V každé profesi je důležité se celý život vzdělávat. V online marketingu to ale platí dvojnásob. Ne-li několikanásob. Vyvíjejí se toti…

19. 4. 2017

Už druhý rok na Digijobs. Lovíme talenty nejen na fotbálek!

Jelikož se nám na loňském veletrhu práce v online marketingu Digijobs podařilo ulovit dva nové kolegy, nesmíme samozřejmě chybět ani letos.…

17. 4. 2017

Archetypy v marketingu I: Využijte jejich sílu ve prospěch své značky

V marketingu lze uplatňovat nejrůznější strategie. Jednou z klíčových, avšak méně známých, je strategie marketingových archetypů. Co to…

13. 4. 2017

Zlepšete své články o 99 %. Pište pro lidi i roboty

Psaní online článků je tak trochu alchymie. Copywriterovi nestačí myslet na to, aby se článek líbil čtenářům. O tom, jestli vyběhne na p…

8. 4. 2017