Blog

Matouš Ledvina 11. 2. 2014 Zpět

Hudba pro vaše videa zdarma? Je přímo na YouTube i dalších webech

Hudba pro vaše videa zdarma? Je přímo na YouTube i dalších webech

Potřebujete sehnat hudební podkres pro svou videoprezentaci? Sháníte hudbu do videí, která je free a to především ve smyslu, že je zdarma? Máme pro vás několik tipů a rad.

Že je aktivní tvorba originálního videoobsahu pro váš web či YouTube kanál z hlediska SEO a inbound marketingu rozhodně správným krokem, je už známým faktem. Ať už se jedná o instruktážní videa, produktové prezentace či rady a tipy, žádoucí je vždy dodržet úroveň kvality tak, aby vaše videa diváka dostatečně zaujala a ideálně jím byla dál sdílena.

Velice důležitou součástí videa je bezpochyby právě hudební podtext, který může být užit pro zdůraznění záběrů, navození vhodné nálady, nebo například vyplnění mezery mezi deskriptivními texty či mluveným komentářem.

MarketUP přináší tipy na zdroje, kde můžete čerpat hudbu splňující tři zásadní podmínky: lze zdarma stáhnout, je oproštěna od dodatečných poplatků, a hlavně ji lze použít pro komerční užití.

Tento druh licence má stále specifické podmínky užití. Nejčastěji se jedná o požadavek uvést autora u videa (což lze velice snadno realizovat v popisu videa na YouTube). Někdy je dokonce i připsat autorovi zásluhu přímo ve videu samotném, i tak se však jedná o požadavek, ve kterém je vyhovět maličkostí. Doporučujeme vždy zkontrolovat podmínky jednotlivého webu, či skladby samotné.

Incompetech.com

Jedná se o velice přehledný web, který nabízí velice užitečné možnosti vyhledávání, například dle žánru, motivu, nálady, či hudebního nástroje a každou skladbu umožňuje před stáhnutím poslechnout. Rozsáhlá knihovna Incompetech je zodpovědná za velké množství hudebního doprovodu, na současné YouTube scéně.

SmartSound.com

Na SmartSound lze nalézt rozsáhlou hudební databázi, která také nabízí možnost třídění dle žánru, nástroje, čí klíčového slova. Unikátní funkcí tohoto portálu je možnost editovat délku skladby přímo ve webové aplikaci.

Mnoho umístěných skladeb má mimo to jednotlivé nástroje a hudební složky na oddělené zvukové stopě, a nabízí tak jedinečnou a snadnou možnost naladit si vhodný hudební podkres již při stáhnutí. Doporučujeme však dopřát pozornost tomu, kde se licence aplikuje (například pouze na Spojené státy).

dig.ccMixter.org

Na tomto webu lze nalézt velké množství skladeb zdarma v sekci „Music Free for Commercial Use“. Nenachází se zde sice tak užitečné prostředí pro vyhledávání jako na stránkách výše, ale s trochou času tu lze nalézt kvalitní hudbu.

YouTube.com

Ano, dokonce i na YouTube samotném lze najít bezplatnou a snadno dohledatelnou hudbu pro vaše video. Tyto zvukové stopy lze dokonce použít bez jakékoliv atribuce.

JoshWoodward.com

Specifickým případem mezi zde zmíněnými weby je stránka Joshe Woodwarda, hudebníka, který si zde umístěné skladby sám píše, nahrává, produkuje a uveřejňuje. V jeho repertoáru lze najít přibližně 180 skladeb (převážně s vokálním doprovodem), které jsou všechny zdarma k použití za to, že ho uvedete jako autora a sdílíte jeho stránku, jak jen můžete.

Na většině stránek se vždy nachází příslušné relevantní odkazy na web Creativecommons.org, kde se můžete dočíst, pod jakou konkrétní licenci daná skladba spadá. Přestože je většina dostupné hudby volně použitelná za výše specifikovaných podmínek, doporučujeme vám dbát zvýšené opatrnosti, zejména při kontrolování rozdílů licenčních podmínek mezi Severní Amerikou a ostatními státy. Protože by byla škoda na již zveřejněném (a jinak bezpochyby fantastickém videu) následně řešit problémy s autorstvím.

Foto: Carlos Koblischek, zdroj: sxc.hu

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Business snídaně #6 - Digitální marketing jako akcelerátor exportu

Export na zahraniční trhy se zdá na první pohled obtížný. V případě chybného rozhodnutí mohou vzniknout i finanční ztráty. Pokud ale do…

5. 6. 2019

Google Marketing Live 2019: 7 klíčových novinek pro budoucnost onlinu

Pro novinky a inspiraci jsme se v polovině května vypravili do centra San Francisca na globální konferenci Google Marketing Live. Spolu s dalším…

30. 5. 2019

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme …

12. 5. 2019

Vyzkoušeli jsme Brand Lift 2.0 – jaké jsou jeho (ne)výhody?

Jako jedna z prvních agentur jsme vyzkoušeli Brand Lift 2.0 – jednu z produktových Google novinek (2018). Jak Brand Lift 2.0 hodnotíme? A jaké …

3. 5. 2019

Reportáž: Newsfeed DAY 2019

Online marketing sa rýchlo mení a aby sme boli stále v obraze, musíme sa aj my pravidelne vzdelávať. Preto sme sa na čele s našou špecialistk…

23. 4. 2019

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019