Blog

Matouš Ledvina 11. 2. 2014 Zpět

Hudba pro vaše videa zdarma? Je přímo na YouTube i dalších webech

Hudba pro vaše videa zdarma? Je přímo na YouTube i dalších webech

Potřebujete sehnat hudební podkres pro svou videoprezentaci? Sháníte hudbu do videí, která je free a to především ve smyslu, že je zdarma? Máme pro vás několik tipů a rad.

Že je aktivní tvorba originálního videoobsahu pro váš web či YouTube kanál z hlediska SEO a inbound marketingu rozhodně správným krokem, je už známým fakt. Ať už se jedná o instruktážní videa, produktové prezentace či rady a tipy, žádoucí je vždy dodržet úroveň kvality tak, aby vaše videa diváka dostatečně zaujala a ideálně jím byla dál sdílena.

Velice důležitou součástí videa je bezpochyby právě hudební podtext, který může být užit pro zdůraznění záběrů, navození vhodné nálady, nebo například vyplnění mezery mezi deskriptivními texty či mluveným komentářem.

MarketUP přináší tipy na zdroje, kde můžete čerpat hudbu splňující tři zásadní podmínky: lze zdarma stáhnout, je oproštěna od dodatečných poplatků, a hlavně ji lze použít pro komerční užití.

Tento druh licence má stále specifické podmínky užití. Nejčastěji se jedná o požadavek uvést autora u videa (což lze velice snadno realizovat v popisu videa na YouTube). Někdy je dokonce i připsat autorovi zásluhu přímo ve videu samotném, i tak se však jedná o požadavek, ve kterém je vyhovět maličkostí. Doporučujeme vždy zkontrolovat podmínky jednotlivého webu, či skladby samotné.

Incompetech.com

Jedná se o velice přehledný web, který nabízí velice užitečné možnosti vyhledávání, například dle žánru, motivu, nálady, či hudebního nástroje a každou skladbu umožňuje před stáhnutím poslechnout. Rozsáhlá knihovna Incompetech je zodpovědná za velké množství hudebního doprovodu, na současné YouTube scéně.

SmartSound.com

Na SmartSound lze nalézt rozsáhlou hudební databázi, která také nabízí možnost třídění dle žánru, nástroje, čí klíčového slova. Unikátní funkcí tohoto portálu je možnost editovat délku skladby přímo ve webové aplikaci.

Mnoho umístěných skladeb má mimo to jednotlivé nástroje a hudební složky na oddělené zvukové stopě, a nabízí tak jedinečnou a snadnou možnost naladit si vhodný hudební podkres již při stáhnutí. Doporučujeme však dopřát pozornost tomu, kde se licence aplikuje (například pouze na Spojené státy).

dig.ccMixter.org

Na tomto webu lze nalézt velké množství skladeb zdarma v sekci „Music Free for Commercial Use“. Nenachází se zde sice tak užitečné prostředí pro vyhledávání jako na stránkách výše, ale s trochou času tu lze nalézt kvalitní hudbu.

YouTube.com

Ano, dokonce i na YouTube samotném lze najít bezplatnou a snadno dohledatelnou hudbu pro vaše video. Tyto zvukové stopy lze dokonce použít bez jakékoliv atribuce.

JoshWoodward.com

Specifickým případem mezi zde zmíněnými weby je stránka Joshe Woodwarda, hudebníka, který si zde umístěné skladby sám píše, nahrává, produkuje a uveřejňuje. V jeho repertoáru lze najít přibližně 180 skladeb (převážně s vokálním doprovodem), které jsou všechny zdarma k použití za to, že ho uvedete jako autora a sdílíte jeho stránku, jak jen můžete.

Na většině stránek se vždy nachází příslušné relevantní odkazy na web Creativecommons.org, kde se můžete dočíst, pod jakou konkrétní licenci daná skladba spadá. Přestože je většina dostupné hudby volně použitelná za výše specifikovaných podmínek, doporučujeme vám dbát zvýšené opatrnosti, zejména při kontrolování rozdílů licenčních podmínek mezi Severní Amerikou a ostatními státy. Protože by byla škoda na již zveřejněném (a jinak bezpochyby fantastickém videu) následně řešit problémy s autorstvím.

Foto: Carlos Koblischek, zdroj: sxc.hu

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Druhý teambuilding v roce 2017: 60 km v nohách

Na druhý letošní teambulding jsme společně vyrazili směr Jizerské hory, kde nás čekaly 2 dny zábavy i vyčerpání. Zajezdili jsme si v Sing…

27. 5. 2017

MarketUP Academy: Zeptali jsme se, jak se účastníkům líbilo

První MarketUP Academy se blíží ke konci. Účastníci mají za sebou 9 workshopů a právě teď je čeká poslední krok. Zatím jsme se zeptali…

25. 5. 2017

Autorespondery v e-mail marketingu: Jak je využít ke zvýšení prodeje?

V e-mail marketingu existují různé typy e-mailů. Klasické prodejní e-maily, pravidelné newslettery, pozvánky k akci a další. Velice úspěš…

25. 5. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na PPC

Online marketing vás láká a chcete se naučit nastavovat PPC kampaně? Nebo jste v této sféře už mazáci a jenom hledáte další zdroje, kter…

22. 5. 2017

Archetypy v marketingu II: Touha po mistrovství a změně

Už naposledy jsme se začali bavit o archetypech v marketingu a jak lze s jejich pomocí dosáhnout konzistentní brandové identity. V archetypech j…

17. 5. 2017

5 způsobů, jak zaujmout publikum obsahem

Každá firma chce především prodávat. Zákazníky však nezískáte pouhými tvrdými prodejními taktikami. Prodej začíná už zaujetím poten…

15. 5. 2017