Blog

Google zavádí novou inzertní službu zlepšující online nákupy

Google zavádí novou inzertní službu zlepšující online nákupy

Na jaře loňského roku představila společnost Google nový komerční model, který v říjnu spustila ve Spojených státech. Iniciativa umožnila výrazné zlepšení nakupování po internetu a okamžitě zaznamenala obrovský úspěch. Novinku nyní zavádí Google i v České republice.

Více než rok provozuje americká společnost službu Google Nákupy, která funguje velmi podobně jako jiné zbožové vyhledavače. Od konce ledna 2013 však odstartovala beta verze nového komerčního modelu, který má zákazníkům pomoci snadno vyhledat produkty, porovnat jejich cenu, poté je spojit s konkrétním prodejcem a provést nákup. Uživatelé by tak měli získat lepší přehled o dostupnosti zboží a relevantní odpovědi na vlastnosti produktů. Iniciativa pro zlepšení nákupů dokáže začlenit relevantní reklamy přímo do výsledků na Google.cz nebo Nákupy Google. Právě toto propojení je velkou výhodou.

Nový inzertní formát je postaven na reklamách s produktovými informacemi. Jeho cílem je nejen usnadnit nakupování, ale zároveň podpořit prodejce a přimět je, aby informace o jednotlivých produktech aktualizovali častěji. Kvalita poskytnutých dat jako jsou akční nabídky nebo současná dostupnost zboží, přispěje ke zlepšení výsledků ve vyhledávání a současně k nárůstu návštěvnosti samotného e-shopu. Pořadí produktů se pak bude určovat podle relevance a výše ceny za proklik. Tento komerční model má podle Googlu zajistit obchodníkům snazší  a rychlejší spojení se zákazníky a díky přesnému reklamnímu sdělení navíc dokáže „vytřídit“ tu správnou klientelu. 

Google reklama                                         

Formát reklamy s produktovými informacemi se bude zobrazovat ve speciální obchodní sekci ve vyhledávání a bude označen jako sponzorovaný. Objeví se, když bude uživatel vyhledávat údaje týkající se konkrétního zboží. Google zobrazí jeho obrázek, cenu, vlastnosti a také prodejce, u kterého je výrobek možné zakoupit. Kliknutím na reklamu se uživatel dostane do vybraného e-shopu, kde může produkt ihned objednat.

Úplný přechod na nový obchodní model, který přináší širší zásah, efektivnost a lepší návštěvnost, nastane dle příslibů společnosti Google na konci druhého čtvrtletí 2013. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | DUBEN

Jaké zdroje sledovat, abyste se neztratili na sociálních sítích? V newsletteru radíme také, jak psát články pro lidi a roboty nebo jak reago…

28. 4. 2017

Chcete, aby váš obsah prodával? Proveďte zákazníky Content Funnelem

Jak tvořit úspěšný content, který zasáhne zákazníky v různých fázích nákupního procesu? Marketingové úsilí pomáhá znásobit takzva…

22. 4. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na sociální sítě

V každé profesi je důležité se celý život vzdělávat. V online marketingu to ale platí dvojnásob. Ne-li několikanásob. Vyvíjejí se toti…

19. 4. 2017

Už druhý rok na Digijobs. Lovíme talenty nejen na fotbálek!

Jelikož se nám na loňském veletrhu práce v online marketingu Digijobs podařilo ulovit dva nové kolegy, nesmíme samozřejmě chybět ani letos.…

17. 4. 2017

Archetypy v marketingu I: Využijte jejich sílu ve prospěch své značky

V marketingu lze uplatňovat nejrůznější strategie. Jednou z klíčových, avšak méně známých, je strategie marketingových archetypů. Co to…

13. 4. 2017

Zlepšete své články o 99 %. Pište pro lidi i roboty

Psaní online článků je tak trochu alchymie. Copywriterovi nestačí myslet na to, aby se článek líbil čtenářům. O tom, jestli vyběhne na p…

8. 4. 2017