Blog

Google zavádí novou inzertní službu zlepšující online nákupy

Google zavádí novou inzertní službu zlepšující online nákupy

Na jaře loňského roku představila společnost Google nový komerční model, který v říjnu spustila ve Spojených státech. Iniciativa umožnila výrazné zlepšení nakupování po internetu a okamžitě zaznamenala obrovský úspěch. Novinku nyní zavádí Google i v České republice.

Více než rok provozuje americká společnost službu Google Nákupy, která funguje velmi podobně jako jiné zbožové vyhledavače. Od konce ledna 2013 však odstartovala beta verze nového komerčního modelu, který má zákazníkům pomoci snadno vyhledat produkty, porovnat jejich cenu, poté je spojit s konkrétním prodejcem a provést nákup. Uživatelé by tak měli získat lepší přehled o dostupnosti zboží a relevantní odpovědi na vlastnosti produktů. Iniciativa pro zlepšení nákupů dokáže začlenit relevantní reklamy přímo do výsledků na Google.cz nebo Nákupy Google. Právě toto propojení je velkou výhodou.

Nový inzertní formát je postaven na reklamách s produktovými informacemi. Jeho cílem je nejen usnadnit nakupování, ale zároveň podpořit prodejce a přimět je, aby informace o jednotlivých produktech aktualizovali častěji. Kvalita poskytnutých dat jako jsou akční nabídky nebo současná dostupnost zboží, přispěje ke zlepšení výsledků ve vyhledávání a současně k nárůstu návštěvnosti samotného e-shopu. Pořadí produktů se pak bude určovat podle relevance a výše ceny za proklik. Tento komerční model má podle Googlu zajistit obchodníkům snazší  a rychlejší spojení se zákazníky a díky přesnému reklamnímu sdělení navíc dokáže „vytřídit“ tu správnou klientelu. 

Google reklama                                         

Formát reklamy s produktovými informacemi se bude zobrazovat ve speciální obchodní sekci ve vyhledávání a bude označen jako sponzorovaný. Objeví se, když bude uživatel vyhledávat údaje týkající se konkrétního zboží. Google zobrazí jeho obrázek, cenu, vlastnosti a také prodejce, u kterého je výrobek možné zakoupit. Kliknutím na reklamu se uživatel dostane do vybraného e-shopu, kde může produkt ihned objednat.

Úplný přechod na nový obchodní model, který přináší širší zásah, efektivnost a lepší návštěvnost, nastane dle příslibů společnosti Google na konci druhého čtvrtletí 2013. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Posilujeme tým o Martinu, Léňu a Martina!

S novými posilami jako kdyby se v poslední době roztrhl pytel a tak v týmu vítáme další tři lidi, Martinu, Léňu a EmJaye. S jejich pomocí …

25. 7. 2017

Archetypy v marketingu IV: Dosáhněte stability a řádu

Zaujal vás náš seriál o archetypech v marketingu? Máme pro vás další díl, který tentokrát řeší potřebu najít a vytvořit ve světě ř…

14. 7. 2017

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme obdrželi skvělou zprávu. Postoupili jsme do dalšího kola globální soutěže Google Premier Partner Awards v kategorii Video Innovatio…

12. 7. 2017

4 taktiky, které pomohou prodat vaše produkty či služby

Konečně jste provedli potenciální zákazníky trychtýřem a můžete začít prodávat. Ve třetí fázi máte dva hlavní úkoly (a několik ved…

5. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Třetí letošní teambuilding: MarketUP na vodě

Ne že by se tým MarketUP v našich kancelářích začínal nudit, ale už to chtělo využít teplého červnového počasí a vyrazit ven. MarketU…

27. 6. 2017