Blog

Matouš Ledvina 26. 9. 2014 Zpět

Google vyvinul nový update algoritmů Panda 4.1

Update Panda 4.1

Po delší odmlce připravil Google update algoritmů Panda 4.1, který spustil ve druhé polovině září. Hlavním cílem je především penalizace nekvalitního, slabého a druhořadého obsahu webových stránek.

Google vytvořil už 27. úpravu algoritmů z oblíbené rodiny Panda. Úprava má podle zpráv Googlu nabývat na platnosti velice pozvolna a v závislosti na umístění by měla ovlivnit přibližně 3 – 5 % všech vyhledávaných dotazů.

Update má zlepšit pozice webů s kvalitním obsahem

Update se zaměřuje zejména na malé až střední weby se špičkovým obsahem, kterým má pomoci získat lepší pozice ve vyhledávání. Významnou roli ve vyhodnocení by měla hrát přímá zpětná vazba od samotných uživatelů a webmasterů, kterou Google nashromáždil.

Pokud tedy například disponujete webem, který před čtyřmi měsíci pocítil negativní změnu po zveřejnění poslední verze Panda 4.0, máte jedinečnou šanci nabýt zpět ztracených pozic a provozu. Update navíc nabízí šanci ověřit si, zdali kroky, které byly podniknuty k nápravě pozice, byly adekvátní a správné.

Některé weby se mohou propadnout ve vyhledávání

Zatímco některé weby se posunou ve vyhledávačích výše, jiné se mohou naproti tomu o několik pozic propadnout. Nová panda může negativně ovlivnit i webové stránky, které zůstaly verzí 4.0 netknuté. Pokud jste ve druhé polovině září zaznamenali znatelný pokles, dá se s jistotou říci, že jde o dílo Pandy 4.1.

Panda jako kvartální aktualizace?

Zajímavá je změna frekvence Panda updatů. Zatímco v roce 2012 vydával Google inovované algoritmy přibližně na měsíční bázi, ve značné části roku 2013 neproběhly zhola žádné. Vyvstává tedy otázka, zdali nechce Google nastavit Pandu jako kvartální aktualizaci. Na odpověď si každopádně počkáme maximálně do ledna příštího roku.

Od roku 2011 představil Google mnoho updatů svých vyhodnocovaných algoritmů. Ty pravidelně ovlivňují mechanismy vyhledávače i praktiky pro optimalizaci webů. Zásadní byly především releasy Panda (02/2011), Penguin (04/2012), Phantom (05/2013), Hummingbird (08/2013), nebo například Pigeon (06/2014).

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
SEO
Štítky
Nejnovější příspěvky

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019

Letní soutěž od Horalek: Hra v rozšířené realitě i úspěšné zapojení influencera

Jestli nás v MarketUP něco těší, tak jsou to situace, kdy se za námi klienti vrací s nabídkou další spolupráce. A právě jedním z takový…

25. 7. 2019

Kdo jsou klienti MarketUP? Magazín Gusto, Zásilkovna nebo UNI HOBBY

Červen přinesl kromě teplého počasí i řadu nabídek do výběrových řízení známých i menších značek. Některé tendry se nám vyhrát …

16. 7. 2019

S Člověkem v tísni úspěšně pomáháme již druhým rokem

Agentura MarketUP kromě celé řady komerčních klientů věnuje svou pozornost i dobročinné oblasti a s organizací Člověk v tísni spolupracuj…

16. 7. 2019

Benlian Food uvádí na trh 4 produktové řady pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019

4 věci, na které nesmí kampaňový specialista nikdy zapomenout

Opakování je matka moudrosti, a proto by si i zkušený kampaňový specialista měl čas od času zopakovat základy. Naše specialistka Monika Pav…

8. 7. 2019