Blog

Matouš Ledvina 26. 9. 2014 Zpět

Google vyvinul nový update algoritmů Panda 4.1

Update Panda 4.1

Po delší odmlce připravil Google update algoritmů Panda 4.1, který spustil ve druhé polovině září. Hlavním cílem je především penalizace nekvalitního, slabého a druhořadého obsahu webových stránek.

Google vytvořil už 27. úpravu algoritmů z oblíbené rodiny Panda. Úprava má podle zpráv Googlu nabývat na platnosti velice pozvolna a v závislosti na umístění by měla ovlivnit přibližně 3 – 5 % všech vyhledávaných dotazů.

Update má zlepšit pozice webů s kvalitním obsahem

Update se zaměřuje zejména na malé až střední weby se špičkovým obsahem, kterým má pomoci získat lepší pozice ve vyhledávání. Významnou roli ve vyhodnocení by měla hrát přímá zpětná vazba od samotných uživatelů a webmasterů, kterou Google nashromáždil.

Pokud tedy například disponujete webem, který před čtyřmi měsíci pocítil negativní změnu po zveřejnění poslední verze Panda 4.0, máte jedinečnou šanci nabýt zpět ztracených pozic a provozu. Update navíc nabízí šanci ověřit si, zdali kroky, které byly podniknuty k nápravě pozice, byly adekvátní a správné.

Některé weby se mohou propadnout ve vyhledávání

Zatímco některé weby se posunou ve vyhledávačích výše, jiné se mohou naproti tomu o několik pozic propadnout. Nová panda může negativně ovlivnit i webové stránky, které zůstaly verzí 4.0 netknuté. Pokud jste ve druhé polovině září zaznamenali znatelný pokles, dá se s jistotou říci, že jde o dílo Pandy 4.1.

Panda jako kvartální aktualizace?

Zajímavá je změna frekvence Panda updatů. Zatímco v roce 2012 vydával Google inovované algoritmy přibližně na měsíční bázi, ve značné části roku 2013 neproběhly zhola žádné. Vyvstává tedy otázka, zdali nechce Google nastavit Pandu jako kvartální aktualizaci. Na odpověď si každopádně počkáme maximálně do ledna příštího roku.

Od roku 2011 představil Google mnoho updatů svých vyhodnocovaných algoritmů. Ty pravidelně ovlivňují mechanismy vyhledávače i praktiky pro optimalizaci webů. Zásadní byly především releasy Panda (02/2011), Penguin (04/2012), Phantom (05/2013), Hummingbird (08/2013), nebo například Pigeon (06/2014).

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | LISTOPAD

Víme, co chystá Google pro rok 2017! Jako jediní zástupci Česka a Slovenska jsme byli pozváni na Google Partner Summit v Kalifornii. Přináší…

30. 11. 2016

MarketUP produkuje velmi úspěšná videa pro YouTube kampaně

Po několika letech zkušeností s návrhem a realizací mnoha Youtube kampaní, zejména pro velké TV inzerenty, jsme letos přistoupili k produkci …

30. 11. 2016

Co chystá Google pro rok 2017? Více, než si umíte představit

Druhý týden v listopadu se konal v legendárním hotelu Westin St. Francis v centru San Francisca globální Google Partner Summit. Významné udál…

30. 11. 2016

Jak navrhnout nejproklikávanější CTA tlačítko? Máme 6 tipů

Nefungují vám tlačítka s výzvou k akci? Vyzkoušejte 6 tipů z portálu Really Good Emails, které vám mohou pomoci zvýšit traffic z newslette…

28. 11. 2016

Připravili jsme workshopy pro účastníky programu Digisemestr

V MarketUP jsme se zapojili do vzdělávací akce Digisemestr, jediného studijního programu v ČR, zaměřeného výhradně na digitální marketing…

28. 11. 2016

EMEA Performance Summit 2016: Jaké produktové novinky představil Google v Dublinu?

Jako Premier Partner Google jsme dostali pozvánku na dvoudenní konferenci Google EMEA Performance Summit. Do Dublinu se za MarketUP vydal Project Ma…

23. 11. 2016