Blog

Matouš Ledvina 26. 9. 2014 Zpět

Google vyvinul nový update algoritmů Panda 4.1

Update Panda 4.1

Po delší odmlce připravil Google update algoritmů Panda 4.1, který spustil ve druhé polovině září. Hlavním cílem je především penalizace nekvalitního, slabého a druhořadého obsahu webových stránek.

Google vytvořil už 27. úpravu algoritmů z oblíbené rodiny Panda. Úprava má podle zpráv Googlu nabývat na platnosti velice pozvolna a v závislosti na umístění by měla ovlivnit přibližně 3 – 5 % všech vyhledávaných dotazů.

Update má zlepšit pozice webů s kvalitním obsahem

Update se zaměřuje zejména na malé až střední weby se špičkovým obsahem, kterým má pomoci získat lepší pozice ve vyhledávání. Významnou roli ve vyhodnocení by měla hrát přímá zpětná vazba od samotných uživatelů a webmasterů, kterou Google nashromáždil.

Pokud tedy například disponujete webem, který před čtyřmi měsíci pocítil negativní změnu po zveřejnění poslední verze Panda 4.0, máte jedinečnou šanci nabýt zpět ztracených pozic a provozu. Update navíc nabízí šanci ověřit si, zdali kroky, které byly podniknuty k nápravě pozice, byly adekvátní a správné.

Některé weby se mohou propadnout ve vyhledávání

Zatímco některé weby se posunou ve vyhledávačích výše, jiné se mohou naproti tomu o několik pozic propadnout. Nová panda může negativně ovlivnit i webové stránky, které zůstaly verzí 4.0 netknuté. Pokud jste ve druhé polovině září zaznamenali znatelný pokles, dá se s jistotou říci, že jde o dílo Pandy 4.1.

Panda jako kvartální aktualizace?

Zajímavá je změna frekvence Panda updatů. Zatímco v roce 2012 vydával Google inovované algoritmy přibližně na měsíční bázi, ve značné části roku 2013 neproběhly zhola žádné. Vyvstává tedy otázka, zdali nechce Google nastavit Pandu jako kvartální aktualizaci. Na odpověď si každopádně počkáme maximálně do ledna příštího roku.

Od roku 2011 představil Google mnoho updatů svých vyhodnocovaných algoritmů. Ty pravidelně ovlivňují mechanismy vyhledávače i praktiky pro optimalizaci webů. Zásadní byly především releasy Panda (02/2011), Penguin (04/2012), Phantom (05/2013), Hummingbird (08/2013), nebo například Pigeon (06/2014).

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
SEO
Štítky
Nejnovější příspěvky

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019

Redesign oplatek Lina: Jak na brand awareness u značky, kterou každý zná?

Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…

3. 1. 2019