Blog

Martin Peška 29. 8. 2014 Zpět

Google ruší zobrazování autorství ve výsledcích vyhledávání

FOTO: Google Authorship

Zrušení funkce tzv. Google Autorship, která umožňovala zobrazovat ve výsledcích vyhledávání v Googlu společně s odkazem i fotografii autora, oznámil 28. srpna na svém Google+ profilu John Mueller z Google Webmaster Tools.

Dnes se již autorství ve výsledcích vyhledávání v Googlu skutečně nezobrazuje a oficiální potvrzení definitivního zrušení funkce je již i v oficiální nápovědě Google pro webmastery.  

S Autorshipem přišel Google v polovině roku 2011. Sliboval si od něj úzké propojení nejen s vlastní sociální sítí Google+, ale také získání užitečných dat do tzv. Author Ranku, jehož cílem je promítnout do výsledků vyhledávání relevanci či kvalitu autora.

Největším lákadlem pro využívání této funkce bylo a z hlediska obohacení výsledků vyhledávání na Googlu o fotografii autora. Podívejte se, jak potom takový výsledek ve vyhledávači vypadal.

Ukázka, jak vypadal Google Authorship

John Mueller ve svém příspěvku na Google+ ke zrušení Authorshipu uvedl, že sice tato funkce pomohla jeho týmu získat spoustu užitečné zpětné vazby od webmasterů i uživatelů, přesto v Googlu končí. Hlavním důvodem je podle jeho slov zjištění, že informace o autorství společně s fotografií není pro uživatele tak užitečná, jak původně lidé v Googlu doufali.

Podle jeho slov interní testy prokázaly, že zrušení zobrazování autorství obsahu ve výsledcích vyhledávání nijak nepříznivě neovlivňuje počet kliknutí na odkazy.

Mueller také potvrdil, že Google bude pokračovat v rozšiřování tzv. strukturovaných dat a úryvků, která pomáhají všem vyhledávačům lépe pochopit obsah a kontext stránek webu. Jaká mikrodata Google nadále podporuje a zobrazuje pod výsledky vyhledávání, se můžete podívat zde.

Na závěr zmínil, že uživatelé sociální sítě Google+ uvidí ve výsledcích vyhledávání příspěvky svých přátel a stránek, pokud budou relevantní pro zadaný dotaz.

Využívali jste na svém webu Google Authorship? Jaké jste s ním měli zkušenosti? 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Ohlédnutí za rokem 2017: Práce, úspěchy a legrace

Další rok je skoro za námi a když se ohlížíme zpátky, je jasné, že byl našlapaný významnými událostmi. Rozhodli jsme se vám proto seps…

19. 12. 2017

BEST OF CONTENT 2017: 30 Okamžiků, kdy jsme si získali klienta i jeho zákazníka

Rok se nám pomalu chýlí ke konci a tak bychom se s vámi rádi podělili o nejlepší social příspěvky, které se nám ve spolupráci s našimi …

18. 12. 2017

Znáte Jablotron? Aneb jak v onlinu úspěšně zvýšit povědomí o vaší značce

V agentuře často od klientů slýcháme, že by se rádi orientovali pouze na výkon. Cílem každé firmy je generovat zisk a to je i úkolem perfo…

15. 12. 2017

Jak na community management na sociálních sítích?

Komunikovat se svou oblíbenou značkou přes sociální sítě je dnes pro většinu lidí pohodlnější a samozřejmější, než si zavolat na inf…

13. 12. 2017

Obsahová strategie pro rok 2018 a jak na ní

Obsahový marketing je nedílnou součástí marketingových strategií. A právě teď přišel čas zamyslet se nad obsahem, který budete publikova…

11. 12. 2017

3 tipy jak využít online při náboru zaměstnanců

Potřebujete rozšířit řady svých kolegů a přemýšlíte, jak potencionální kandidáty oslovit? Svět se díky moderním technologiím neust…

5. 12. 2017