Blog

Barbora Votavová 18. 3. 2013 Zpět

Google přichází s jednodušším reklamním systémem AdWords Express

Google přichází s jednodušším reklamním systémem AdWords Express

Největšími inzertními zadavateli společnosti Google jsou v České republice malé a střední firmy. Dnes tvoří až dvě třetiny online reklamního byznysu, proto se na ně chce Google zaměřit i v budoucnu. Silnější pozici u českých podnikatelů si má zajistit díky jednoduššímu reklamnímu systému AdWords Express pro web a mobilní zařízení.

Počet menších podnikatelů mezi zákazníky Google za poslední dobu dynamicky vzrostl. Podle Hospodářských novin meziročně stoupá více než dvacetiprocentním tempem a jejich investice do internetové reklamy ještě rychleji. Google primárně prodává reklamu na stránkách ve vyhledávání, kterou nabízí prostřednictvím inzertní platformy AdWords. Aby americká společnost podnikatele více motivovala k nákupu online reklamy, zavádí na trh zjednodušený systém Google AdWords Express, který je zaměřen právě na malé a střední firmy. Česko se stane patnáctou zemí na světe, ve které je nová služba dostupná.

Novinka dokáže během několika minut zviditelnit vaší firmu online v požadovaném regionu. Hlavní výhodou AdWords Express je efektivnější cílení zákazníků lokálních firem a jejich produktů. Služba má navíc zrychlit inzerování na internetu a tím usnadnit podnikatelům komunikaci a umožnit dále rozvíjet jejich byznys. Na druhé straně také pomáhá potenciálním zákazníkům najít rychle web firmy a informace o ní v tzv. Adresáři míst. Na rozdíl od složitějšího systému AdWords nová služba sama automaticky nastaví klíčová slova, na které se reklama zobrazí, a lokální zásah reklamního sdělení. Zadavatel pouze vytvoří texty inzerátů.

Adwords Express 

V loňském roce utržil Google za reklamu více než 43,6 miliardy dolarů a až 81 % celkových příjmů tvoří tržby z reklamy. Oproti roku 2011 si firma výrazně polepšila. Tehdy její příjmy z reklamního byznysu činily 36,5 miliardy dolarů. Ačkoliv Google příjmy za Českou republiku oficiálně nezveřejňuje, překračují podle odhadů dvě miliardy korun.

Mezi nejčastější typy reklamy, které české malé a střední firmy používaly v loňském roce patří webové stránky, poutače, plakáty, reklama v tisku a v časopisech. Placená reklama na internetu se umístila na čtvrtém místě a neplacená online reklama na šesté příčce. Oblíbené je rovněž rozesílání nabídek e-mailem.

 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | LISTOPAD

Víme, co chystá Google pro rok 2017! Jako jediní zástupci Česka a Slovenska jsme byli pozváni na Google Partner Summit v Kalifornii. Přináší…

30. 11. 2016

MarketUP produkuje velmi úspěšná videa pro YouTube kampaně

Po několika letech zkušeností s návrhem a realizací mnoha Youtube kampaní, zejména pro velké TV inzerenty, jsme letos přistoupili k produkci …

30. 11. 2016

Co chystá Google pro rok 2017? Více, než si umíte představit

Druhý týden v listopadu se konal v legendárním hotelu Westin St. Francis v centru San Francisca globální Google Partner Summit. Významné udál…

30. 11. 2016

Jak navrhnout nejproklikávanější CTA tlačítko? Máme 6 tipů

Nefungují vám tlačítka s výzvou k akci? Vyzkoušejte 6 tipů z portálu Really Good Emails, které vám mohou pomoci zvýšit traffic z newslette…

28. 11. 2016

Připravili jsme workshopy pro účastníky programu Digisemestr

V MarketUP jsme se zapojili do vzdělávací akce Digisemestr, jediného studijního programu v ČR, zaměřeného výhradně na digitální marketing…

28. 11. 2016

EMEA Performance Summit 2016: Jaké produktové novinky představil Google v Dublinu?

Jako Premier Partner Google jsme dostali pozvánku na dvoudenní konferenci Google EMEA Performance Summit. Do Dublinu se za MarketUP vydal Project Ma…

23. 11. 2016