Blog

Barbora Votavová 18. 3. 2013 Zpět

Google přichází s jednodušším reklamním systémem AdWords Express

Google přichází s jednodušším reklamním systémem AdWords Express

Největšími inzertními zadavateli společnosti Google jsou v České republice malé a střední firmy. Dnes tvoří až dvě třetiny online reklamního byznysu, proto se na ně chce Google zaměřit i v budoucnu. Silnější pozici u českých podnikatelů si má zajistit díky jednoduššímu reklamnímu systému AdWords Express pro web a mobilní zařízení.

Počet menších podnikatelů mezi zákazníky Google za poslední dobu dynamicky vzrostl. Podle Hospodářských novin meziročně stoupá více než dvacetiprocentním tempem a jejich investice do internetové reklamy ještě rychleji. Google primárně prodává reklamu na stránkách ve vyhledávání, kterou nabízí prostřednictvím inzertní platformy AdWords. Aby americká společnost podnikatele více motivovala k nákupu online reklamy, zavádí na trh zjednodušený systém Google AdWords Express, který je zaměřen právě na malé a střední firmy. Česko se stane patnáctou zemí na světe, ve které je nová služba dostupná.

Novinka dokáže během několika minut zviditelnit vaší firmu online v požadovaném regionu. Hlavní výhodou AdWords Express je efektivnější cílení zákazníků lokálních firem a jejich produktů. Služba má navíc zrychlit inzerování na internetu a tím usnadnit podnikatelům komunikaci a umožnit dále rozvíjet jejich byznys. Na druhé straně také pomáhá potenciálním zákazníkům najít rychle web firmy a informace o ní v tzv. Adresáři míst. Na rozdíl od složitějšího systému AdWords nová služba sama automaticky nastaví klíčová slova, na které se reklama zobrazí, a lokální zásah reklamního sdělení. Zadavatel pouze vytvoří texty inzerátů.

Adwords Express 

V loňském roce utržil Google za reklamu více než 43,6 miliardy dolarů a až 81 % celkových příjmů tvoří tržby z reklamy. Oproti roku 2011 si firma výrazně polepšila. Tehdy její příjmy z reklamního byznysu činily 36,5 miliardy dolarů. Ačkoliv Google příjmy za Českou republiku oficiálně nezveřejňuje, překračují podle odhadů dvě miliardy korun.

Mezi nejčastější typy reklamy, které české malé a střední firmy používaly v loňském roce patří webové stránky, poutače, plakáty, reklama v tisku a v časopisech. Placená reklama na internetu se umístila na čtvrtém místě a neplacená online reklama na šesté příčce. Oblíbené je rovněž rozesílání nabídek e-mailem.

 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
PPC
Štítky
Nejnovější příspěvky

Jsme finalisté Google Premier Partner Awards - podruhé v řadě

10. 9. 2018

Jedno odpoledne s Jaromírem Jágrem

Na tento den jsme se s kolegyní Andreou těšily dlouho. Je 15. 8., nádherné slunečné počasí. V práci doděláváme poslední úkoly a za chv…

7. 9. 2018

7 tipů jak se už teď připravit na vánoční kampaně

2. 9. 2018

Jak přidat správce na YouTube

Jako digitální agentura se denně setkáváme s praktickými dotazy našich klientů. Často se týkají nejznámější video platformy YouTube. Pr…

19. 7. 2018

Letní business snídaně v rytmu videokampaní

21. 6. 2018

Jsme AdWords Guru pro rok 2018!

Naši specialisté se zúčastnili ročního školícího programu od Google AdWords na jehož konci nás čekala sladká odměna v podobě získání…

26. 5. 2018