Blog

Barbora Votavová 18. 3. 2013 Zpět

Google přichází s jednodušším reklamním systémem AdWords Express

Google přichází s jednodušším reklamním systémem AdWords Express

Největšími inzertními zadavateli společnosti Google jsou v České republice malé a střední firmy. Dnes tvoří až dvě třetiny online reklamního byznysu, proto se na ně chce Google zaměřit i v budoucnu. Silnější pozici u českých podnikatelů si má zajistit díky jednoduššímu reklamnímu systému AdWords Express pro web a mobilní zařízení.

Počet menších podnikatelů mezi zákazníky Google za poslední dobu dynamicky vzrostl. Podle Hospodářských novin meziročně stoupá více než dvacetiprocentním tempem a jejich investice do internetové reklamy ještě rychleji. Google primárně prodává reklamu na stránkách ve vyhledávání, kterou nabízí prostřednictvím inzertní platformy AdWords. Aby americká společnost podnikatele více motivovala k nákupu online reklamy, zavádí na trh zjednodušený systém Google AdWords Express, který je zaměřen právě na malé a střední firmy. Česko se stane patnáctou zemí na světe, ve které je nová služba dostupná.

Novinka dokáže během několika minut zviditelnit vaší firmu online v požadovaném regionu. Hlavní výhodou AdWords Express je efektivnější cílení zákazníků lokálních firem a jejich produktů. Služba má navíc zrychlit inzerování na internetu a tím usnadnit podnikatelům komunikaci a umožnit dále rozvíjet jejich byznys. Na druhé straně také pomáhá potenciálním zákazníkům najít rychle web firmy a informace o ní v tzv. Adresáři míst. Na rozdíl od složitějšího systému AdWords nová služba sama automaticky nastaví klíčová slova, na které se reklama zobrazí, a lokální zásah reklamního sdělení. Zadavatel pouze vytvoří texty inzerátů.

Adwords Express 

V loňském roce utržil Google za reklamu více než 43,6 miliardy dolarů a až 81 % celkových příjmů tvoří tržby z reklamy. Oproti roku 2011 si firma výrazně polepšila. Tehdy její příjmy z reklamního byznysu činily 36,5 miliardy dolarů. Ačkoliv Google příjmy za Českou republiku oficiálně nezveřejňuje, překračují podle odhadů dvě miliardy korun.

Mezi nejčastější typy reklamy, které české malé a střední firmy používaly v loňském roce patří webové stránky, poutače, plakáty, reklama v tisku a v časopisech. Placená reklama na internetu se umístila na čtvrtém místě a neplacená online reklama na šesté příčce. Oblíbené je rovněž rozesílání nabídek e-mailem.

 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
PPC
Štítky
Nejnovější příspěvky

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019

Redesign oplatek Lina: Jak na brand awareness u značky, kterou každý zná?

Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…

3. 1. 2019