Blog

Barbora Votavová 18. 3. 2013 Zpět

Google přichází s jednodušším reklamním systémem AdWords Express

Google přichází s jednodušším reklamním systémem AdWords Express

Největšími inzertními zadavateli společnosti Google jsou v České republice malé a střední firmy. Dnes tvoří až dvě třetiny online reklamního byznysu, proto se na ně chce Google zaměřit i v budoucnu. Silnější pozici u českých podnikatelů si má zajistit díky jednoduššímu reklamnímu systému AdWords Express pro web a mobilní zařízení.

Počet menších podnikatelů mezi zákazníky Google za poslední dobu dynamicky vzrostl. Podle Hospodářských novin meziročně stoupá více než dvacetiprocentním tempem a jejich investice do internetové reklamy ještě rychleji. Google primárně prodává reklamu na stránkách ve vyhledávání, kterou nabízí prostřednictvím inzertní platformy AdWords. Aby americká společnost podnikatele více motivovala k nákupu online reklamy, zavádí na trh zjednodušený systém Google AdWords Express, který je zaměřen právě na malé a střední firmy. Česko se stane patnáctou zemí na světe, ve které je nová služba dostupná.

Novinka dokáže během několika minut zviditelnit vaší firmu online v požadovaném regionu. Hlavní výhodou AdWords Express je efektivnější cílení zákazníků lokálních firem a jejich produktů. Služba má navíc zrychlit inzerování na internetu a tím usnadnit podnikatelům komunikaci a umožnit dále rozvíjet jejich byznys. Na druhé straně také pomáhá potenciálním zákazníkům najít rychle web firmy a informace o ní v tzv. Adresáři míst. Na rozdíl od složitějšího systému AdWords nová služba sama automaticky nastaví klíčová slova, na které se reklama zobrazí, a lokální zásah reklamního sdělení. Zadavatel pouze vytvoří texty inzerátů.

Adwords Express 

V loňském roce utržil Google za reklamu více než 43,6 miliardy dolarů a až 81 % celkových příjmů tvoří tržby z reklamy. Oproti roku 2011 si firma výrazně polepšila. Tehdy její příjmy z reklamního byznysu činily 36,5 miliardy dolarů. Ačkoliv Google příjmy za Českou republiku oficiálně nezveřejňuje, překračují podle odhadů dvě miliardy korun.

Mezi nejčastější typy reklamy, které české malé a střední firmy používaly v loňském roce patří webové stránky, poutače, plakáty, reklama v tisku a v časopisech. Placená reklama na internetu se umístila na čtvrtém místě a neplacená online reklama na šesté příčce. Oblíbené je rovněž rozesílání nabídek e-mailem.

 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Druhý teambuilding v roce 2017: 60 km v nohách

Na druhý letošní teambulding jsme společně vyrazili směr Jizerské hory, kde nás čekaly 2 dny zábavy i vyčerpání. Zajezdili jsme si v Sing…

27. 5. 2017

MarketUP Academy: Zeptali jsme se, jak se účastníkům líbilo

První MarketUP Academy se blíží ke konci. Účastníci mají za sebou 9 workshopů a právě teď je čeká poslední krok. Zatím jsme se zeptali…

25. 5. 2017

Autorespondery v e-mail marketingu: Jak je využít ke zvýšení prodeje?

V e-mail marketingu existují různé typy e-mailů. Klasické prodejní e-maily, pravidelné newslettery, pozvánky k akci a další. Velice úspěš…

25. 5. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na PPC

Online marketing vás láká a chcete se naučit nastavovat PPC kampaně? Nebo jste v této sféře už mazáci a jenom hledáte další zdroje, kter…

22. 5. 2017

Archetypy v marketingu II: Touha po mistrovství a změně

Už naposledy jsme se začali bavit o archetypech v marketingu a jak lze s jejich pomocí dosáhnout konzistentní brandové identity. V archetypech j…

17. 5. 2017

5 způsobů, jak zaujmout publikum obsahem

Každá firma chce především prodávat. Zákazníky však nezískáte pouhými tvrdými prodejními taktikami. Prodej začíná už zaujetím poten…

15. 5. 2017