Blog

Martin Čáp 31. 5. 2013 Zpět

Google oznámil změny specifikace zdroje ve službě Google Nákupy

Google oznámil změny specifikace zdroje ve službě Google Nákupy

Googly Nákupy pomáhají nejen uživatelům s pohodlnějším nákupem na internetu, ale také samotným e-shopům. Díky službě společnosti Google dokážete zdarma zvýšit návštěvnost vašeho internetového obchodu a zařídit, aby si kupující všimli právě vašeho webu a vámi nabízeného zboží. Prostřednictvím Google Nákupů najdou uživatelé zboží, které právě hledají.

Následující text je vhodný především pro marketing internet specialisty a majitele e-shopů.

V tomto článku vám prozradíme, jak správně generovat a optimalizovat zdroj nebo-li XML Feed, který zprostředkovává správné zařazení a spárování produktů do služby Google Nákupy. Poté, co jsou zde vaše produkty zařazeny správně, je možné bezmezně využít také inzertní službu, o které jsme vás informovali před časem v článku Google zavádí novou inzertní službu zlepšující online nákupy.

K tomu, aby vaše produkty byly na Google nákupech správně zařazeny, je nutné dodržovat několik pravidel, které Google nově aktualizoval. Pro dosažení nejlepšího možného zařazení produktů do služby Google nákupy je právě kvalita dat poskytovaných obchodníky ta nejdůležitější. 

A jaké jsou tedy změny specifikace zdroje dat v Nákupech na Google?

  • Zlepšení podpory pro zboží, které je na e-shopu prodávané ve více kusech najednou podle vlastního nastavení obchodníka. Specifikace zdroje dat nebo-li XML feedu nyní ujasňuje, jak tyto produkty odesílat.
  • Doporučení o umísťování kvalitnějších produktových obrázků o výšce a šířce minimálně 800 pixelů, aby nakupující získali lepší přehled o propagovaných produktech.
  • Některé produkty jako například zboží vlastní výroby a starožitné či sběratelské předměty doposud neměly tzv. jedinečný identifikátor produktu. Pro tyto produkty nyní Google zavedl atribut ‘identifikátor existuje’ [identifier exists]. K tomuto identifikátoru byly aktualizovány nové požadavky.
  • Aktualizovány byly také pokyny pro atributy popis [description] a barva [color] tak, aby byly přesnější a dalo se podle nich ve službě vyhledávat a rozhodovat.
  • Nově služba poskytuje informace o podpoře a označení energetické účinnosti a jednotkové ceny pro obchodníky, kteří cílí na státy Evropské unie a Švýcarska.
  • Obchodníci propagující položky nevhodné pro děti na webech vhodných pro děti mohou nově označovat jednotlivé položky jako nevhodné pro děti.

Google Nákupy

Nové specifikace zdroje a kompletní přehled požadavků na zdroje jsou pro obchodníky a jejich webmastery, kteří většinou generování zdroje dat zajišťují k dispozici na stránkách společnosti Google. Zde jsou obchodníkům volně k prostudování, aby se na tyto změny mohli připravit. Pro účast ve službě Google Nákupy musí obchodníci vždy dodržovat zákonné požadavky stanovené Googlem.

Některé z výše uvedených změn jsou již viditelné nyní, ostatní postupně přibývají. Google doporučuje obchodníkům používat funkci testování zdroje nebo ladicí program pro zdroje, aby bylo možné jejich aktualizované zdroje správně zpracovat a produkty správně zařadit se všemi svými specifikacemi.

Nákupy Google začnou vyžadovat nové úpravy zdroje dat na jedinečné identifikátory produktu. Pro účty, které mají v současnosti na tento požadavek výjimku, k tomu dojde s platností od 15. července v USA a od 16. září ve všech ostatních zemích světa. V případě ostatních účtů, které výjimku nemají, začnou pravidla platit od 15. července v USA, Francii, Německu a Spojeném Království a od 16. září v ostatních zemích. V případě překročení těchto termínů mohou být nevyhovující produkty z Nákupů Google vyloučeny.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Až 10 fotek v 1 postu. Čtěte i o dalších novinkách na Instagramu

Instagram v březnu přinesl hned dvě velké novinky. Odteď můžete vyprávět svůj příběh prostřednictvím slideshow a reklamu cílit ve Stor…

20. 3. 2017

Nečekaná čísla od Googlu: 76 % lidí zamíří po průzkumu na mobilu rovnou do obchodu

Důležitost mobilních telefonů v nákupním procesu je v marketingových kruzích už nějakou dobu diskutovaným tématem. Google však nyní pře…

15. 3. 2017

Online marketing: Jak pomáhá maloobchodním řetězcům zvýšit prodeje?

Online marketing už dávno není efektivním prodejním kanálem pouze pro zboží dlouhodobé spotřeby. Nejnovější studie maloobchodních sítí…

14. 3. 2017

Youtube startuje vlastní televizi. Jaké možnosti inzerce nabídne?

Před nedávnem představil YouTube novou sociální síť „Backstage“, nyní chystá další velký projekt. Jedná se o streamovací službu You…

7. 3. 2017

První teambuilding v roce 2017: Jeli jsme si zalyžovat a zdolali Velkou Deštnou

Každý tým potřebuje dobít baterky, stmelit kolektiv díky všedním i nevšedním zážitkům a načerpat novou energii, která se promění v da…

1. 3. 2017

Chystáme MarketUP Academy, sérii vzdělávacích workshopů

V MarketUP jsme se rozhodli uspořádat vlastní studijní program, díky němuž bychom rádi získali do svých řad nové online marketingové nad…

26. 2. 2017