Blog

Eva Řeháková 28. 10. 2014 Zpět

Google Agency Day přinesl inspiraci v online marketingu

Google Agency Day 2014

Jako certifikovaní partneři Google jsme byli pozváni na konferenci Google Agency Day 2014, která se konala 15. října v Národní technické knihovně. Google představil nový program pro partnery, zaujala nás však také řada skvělých přednášek z oblasti online marketingu.

Program zahájila Vanda Wolfová a celým Google Agency Day 2014 prováděl David Špinar, který vedl také zajímavou panelovou diskuzi v závěru dne. Program Google Agency Day se skládal z řady inspirativních přednášek a představil nové trendy v online marketingu.

Klienti v ČR plně nevyužívají možnosti online marketingu

Přednášející upozornili na nevyužitý potenciál online aktivit v České republice. Podíl reklamy v ČR na čistých mediálních výdajích je pouze 30 %, zatímco například ve Velké Británii a USA je více než 50%. Mediální rozpočty inzerentů v Česku nekopírují chování spotřebitelů, kteří tráví stále více času na internetu na úkor televize a dalších médií. Prostor ke zvýšení efektivity reklamy je velký a právě teď je ten správný čas přehodnotit plánované mediální výdaje na rok 2015. 

Graf Google Day

Přesun investic z televize do internetu

Podle nedávného průzkumu společnosti Google sleduje 91% české populace do 35 let videokanál YouTube. V cílové skupině 15-54 let má YouTube zásah 80 %, podobně jako Nova, ČT1 a Prima. Průměrně tráví lidé sledováním YT kanálu 3h 20min týdně, což je srovnatelné s ČT1 nebo Primou.

Už i některé velké firmy, které se dříve zaměřovaly především na TV a jinou offline reklamu, začaly ve spolupráci s Googlem zlepšovat své aktivity v online marketingu. Nechybí mezi nimi Matonni, H&M, Calvin Klein, Coty, Adidas a další. Využívají kombinaci televizní reklamy a YouTube, která přináší snížení nákladů, zlepšení vnímání značky s důrazem na inovaci a premium brand i zvýšení prodejů.

Online aktivity firem v roce 2013

Na co se zaměřit v online marketingu?


Zástupci Google zmínili 2 zajímavé oblasti, na které je se vhodné zaměřit. První z nich je velký nárůst vyhledávacích dotazů přicházejících z z mobilních telefonů. V České republice je každý 6. dotaz ve vyhledávání z mobilního zařízení, proto je na ně třeba cílit speciálními sestavami v reklamě ve vyhledávání.

Online marketing zároveň představuje velký potenciál pro exportéry a to jak z hlediska rozboru příležitostí na jednotlivých zahraničních trzích (dostupné v nástroji Google Global Market Finder), tak i z hlediska oslovení potenciálních zákazníků a partnerů s mnohem nižšími náklady než umožňují tradiční metody, jako je účast na veletrzích, budování vlastního obchodního zastoupení apod. MarketUP má řadu zkušeností s vedením kampaněmi pro exportéry v zahraničí, které mají výborné výsledky.

Program pro partnery nahradil dosavadní programy

Moc se nám líbil nový partnerský program pro certifikované partnery s názvem Google Partners, který nahrazuje všechny dosud fungující programy Google. Jeho výhody představila na konferenci Pavla Grigarová, která má v Googlu ČR tuto oblast na starosti. MarketUP byl jako jeden ze zástupců ČR vybrán pro evropské setkání nejvýznamnějších partnerů Googlu, které se koná v prosinci v evropské centrále Google v Dublinu.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Posilujeme tým o Martinu, Léňu a Martina!

S novými posilami jako kdyby se v poslední době roztrhl pytel a tak v týmu vítáme další tři lidi, Martinu, Léňu a EmJaye. S jejich pomocí …

25. 7. 2017

Archetypy v marketingu IV: Dosáhněte stability a řádu

Zaujal vás náš seriál o archetypech v marketingu? Máme pro vás další díl, který tentokrát řeší potřebu najít a vytvořit ve světě ř…

14. 7. 2017

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme obdrželi skvělou zprávu. Postoupili jsme do dalšího kola globální soutěže Google Premier Partner Awards v kategorii Video Innovatio…

12. 7. 2017

4 taktiky, které pomohou prodat vaše produkty či služby

Konečně jste provedli potenciální zákazníky trychtýřem a můžete začít prodávat. Ve třetí fázi máte dva hlavní úkoly (a několik ved…

5. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Třetí letošní teambuilding: MarketUP na vodě

Ne že by se tým MarketUP v našich kancelářích začínal nudit, ale už to chtělo využít teplého červnového počasí a vyrazit ven. MarketU…

27. 6. 2017