Blog

Eva Řeháková 28. 10. 2014 Zpět

Google Agency Day přinesl inspiraci v online marketingu

Google Agency Day 2014

Jako certifikovaní partneři Google jsme byli pozváni na konferenci Google Agency Day 2014, která se konala 15. října v Národní technické knihovně. Google představil nový program pro partnery, zaujala nás však také řada skvělých přednášek z oblasti online marketingu.

Program zahájila Vanda Wolfová a celým Google Agency Day 2014 prováděl David Špinar, který vedl také zajímavou panelovou diskuzi v závěru dne. Program Google Agency Day se skládal z řady inspirativních přednášek a představil nové trendy v online marketingu.

Klienti v ČR plně nevyužívají možnosti online marketingu

Přednášející upozornili na nevyužitý potenciál online aktivit v České republice. Podíl reklamy v ČR na čistých mediálních výdajích je pouze 30 %, zatímco například ve Velké Británii a USA je více než 50%. Mediální rozpočty inzerentů v Česku nekopírují chování spotřebitelů, kteří tráví stále více času na internetu na úkor televize a dalších médií. Prostor ke zvýšení efektivity reklamy je velký a právě teď je ten správný čas přehodnotit plánované mediální výdaje na rok 2015. 

Graf Google Day

Přesun investic z televize do internetu

Podle nedávného průzkumu společnosti Google sleduje 91% české populace do 35 let videokanál YouTube. V cílové skupině 15-54 let má YouTube zásah 80 %, podobně jako Nova, ČT1 a Prima. Průměrně tráví lidé sledováním YT kanálu 3h 20min týdně, což je srovnatelné s ČT1 nebo Primou.

Už i některé velké firmy, které se dříve zaměřovaly především na TV a jinou offline reklamu, začaly ve spolupráci s Googlem zlepšovat své aktivity v online marketingu. Nechybí mezi nimi Matonni, H&M, Calvin Klein, Coty, Adidas a další. Využívají kombinaci televizní reklamy a YouTube, která přináší snížení nákladů, zlepšení vnímání značky s důrazem na inovaci a premium brand i zvýšení prodejů.

Online aktivity firem v roce 2013

Na co se zaměřit v online marketingu?


Zástupci Google zmínili 2 zajímavé oblasti, na které je se vhodné zaměřit. První z nich je velký nárůst vyhledávacích dotazů přicházejících z z mobilních telefonů. V České republice je každý 6. dotaz ve vyhledávání z mobilního zařízení, proto je na ně třeba cílit speciálními sestavami v reklamě ve vyhledávání.

Online marketing zároveň představuje velký potenciál pro exportéry a to jak z hlediska rozboru příležitostí na jednotlivých zahraničních trzích (dostupné v nástroji Google Global Market Finder), tak i z hlediska oslovení potenciálních zákazníků a partnerů s mnohem nižšími náklady než umožňují tradiční metody, jako je účast na veletrzích, budování vlastního obchodního zastoupení apod. MarketUP má řadu zkušeností s vedením kampaněmi pro exportéry v zahraničí, které mají výborné výsledky.

Program pro partnery nahradil dosavadní programy

Moc se nám líbil nový partnerský program pro certifikované partnery s názvem Google Partners, který nahrazuje všechny dosud fungující programy Google. Jeho výhody představila na konferenci Pavla Grigarová, která má v Googlu ČR tuto oblast na starosti. MarketUP byl jako jeden ze zástupců ČR vybrán pro evropské setkání nejvýznamnějších partnerů Googlu, které se koná v prosinci v evropské centrále Google v Dublinu.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | LISTOPAD

Víme, co chystá Google pro rok 2017! Jako jediní zástupci Česka a Slovenska jsme byli pozváni na Google Partner Summit v Kalifornii. Přináší…

30. 11. 2016

MarketUP produkuje velmi úspěšná videa pro YouTube kampaně

Po několika letech zkušeností s návrhem a realizací mnoha Youtube kampaní, zejména pro velké TV inzerenty, jsme letos přistoupili k produkci …

30. 11. 2016

Co chystá Google pro rok 2017? Více, než si umíte představit

Druhý týden v listopadu se konal v legendárním hotelu Westin St. Francis v centru San Francisca globální Google Partner Summit. Významné udál…

30. 11. 2016

Jak navrhnout nejproklikávanější CTA tlačítko? Máme 6 tipů

Nefungují vám tlačítka s výzvou k akci? Vyzkoušejte 6 tipů z portálu Really Good Emails, které vám mohou pomoci zvýšit traffic z newslette…

28. 11. 2016

Připravili jsme workshopy pro účastníky programu Digisemestr

V MarketUP jsme se zapojili do vzdělávací akce Digisemestr, jediného studijního programu v ČR, zaměřeného výhradně na digitální marketing…

28. 11. 2016

EMEA Performance Summit 2016: Jaké produktové novinky představil Google v Dublinu?

Jako Premier Partner Google jsme dostali pozvánku na dvoudenní konferenci Google EMEA Performance Summit. Do Dublinu se za MarketUP vydal Project Ma…

23. 11. 2016