Blog

Jan Holeček 14. 1. 2016 Zpět

Globální stránka na Facebooku: 5 hlavních výhod, které přináší

Globální stránka na Facebooku: 5 hlavních výhod, které přináší

Efektivní a snadná správa facebookových stránek firmy pro konkrétní země. Přehledné statistiky pro všechny státy na jednom místě. Viditelný celkový počet fanoušků všech stránek dohromady. Nejen to umožňuje globální stránka na Facebooku, která pod sebou sdružuje všechny jazykové mutace facebookových stránek dané značky.

Mnoho firem o globální stránce dosud neví


Nadnárodní společnosti, jež vedou tzv. lokální firemní stránky na facebooku ve více zemích světa, dobře vědí, že efektivní globální správa všech těchto profilů je náročná jak po manažerské stránce, tak po profesní. Vynikající a velmi praktický nástroj Facebooku zvaný globální stránka správu lokálních stránek v mnoha ohledech usnadňuje.

Facebook tuto funkci umožňuje od října 2012. Dodnes je však stále mnoho nadnárodních značek, které tuto funkci neznají, nevyužívají anebo nevědí, jak si funkci globální stránka na Facebooku nastavit. Jaké jsou hlavní přínosy této praktické funkce?

1. Statistiky všech vašich facebook stránek na jednom místě  


Díky globální stránce již nemusíte vytvářet pro každou zemi novou facebookovou stránku vaší značky. Jednoduše stačí, když na hlavní globální stránku napojíte novou lokální podstránku konkrétní země. Získáte tak ucelený přehled statistik celé vaší značky na Facebooku, stejně tak jako přehled výsledků jednotlivých podstránek. Vše přitom budete mít přehledně na jednom místě.

Global page

S globální stránkou získáte dokonalý přehled o všech jazykových mutacích stránek vaší značky na Facebooku.

2. Každá lokální podstránka může mít lokálního správce


Každá lokální facebooková podstránka přitom samozřejmě umožňuje mít vlastní profilový a cover obrázek, vlastní aplikace, události, milníky, informace o stránce, a hlavně také to nejdůležitější – vlastní příspěvky.

Jednotlivé podstránky značky většinou spravují lokální správci z dané země, kteří mají znalost místní oblasti a na Facebook umisťují příspěvky ve svém jazyce. S fanoušky tedy komunikují na lokální úrovni, což zvyšuje jejich důvěru i zájem a dochází k růstu počtu nových příznivců. Lokální správci zároveň mají dispozici všechna místní data a statistiky, ze kterých při správě facebookové stránky vycházejí.

3. Obsah Facebooku vidíte podle své lokality


Facebook rozeznává vaši IP adresu. Díky tomu fuknce globální stránka fanouškům umožňuje vidět přesně tu lokální podstránku, která je pro danou lokalitu určena.

V praxi to vypadá tak, že pokud se například nacházíte v České republice a vyhledáte si facebookovou stránku určité značky, která nástroj globální stránka využívá, automaticky uvidíte obsah stránky určený pro Česko – samozřejmě za podmínky, že lokální podstránka dané značky pro Českou republiku existuje.

Lokální podstránka Coca Coly pro Českou republiku.

Coca-Cola má lokální podstránku i pro Českou republiku. Uživatelé z Čech jsou na ni automaticky přesměrováváni.  

4. Automatické přesměrování na globální stránku


Pokud by lokalizovaná verze stránky dané značky na Facebooku neexistovala nebo by Facebook vaši lokalitu nebyl schopen určit, budete automaticky přesměrováni na globální stránku. Typickým příkladem jsou facebookové stránky společnosti KitKat, která má lokální podstránky pro desítky zemí, avšak pro Českou republiku nikoliv. Proto budete přesměrováni přímo na globální (hlavní) stránku, která vám nabídne obsah v angličtině.      

Jestliže se chcete podívat na facebook stránky jiného regionu, nemusíte je složitě nacházet ve vyhledávačích. Stačí, když vpravo v horní části firemní stránky na Facebooku (v oblasti cover fotky) kliknete na tlačítko označené třemi tečkami, ze zobrazeného menu zvolíte Přepnout oblast (Switch Region) a následně si vyberete z nabídky zemí.

Globální stránka KitKat. 
Společnost KitKat lokální podstránku pro Českou republiku nezavedla. Proto nás Facebook zavede přímo globální stránku s obsahem v angličtině.

5. Počet fanoušků se celosvětově sčítá


Dalším přínosem globální stránky je, že údaj o počtu fanoušků je na všech vašich firemních stránkách – jak na globální stránce, tak na lokálních podstránkách – naprosto shodný. Počet fanoušků se tedy sčítá ze všech jazykových mutací vašich facebook stránek, tvoří společný údaj a náte něm tak okamžitý přehled. 

Lokální facebook stránka Philips

Chcete se se podívat na facebookové stránky značky pro jiný region? Stačí přepnout oblast.

Jak vytvořit globální stránku na Facebooku?

  • Pokud vaše firma působí na mezinárodním poli a možnost globální stránky vás zaujala, stačí kontaktovat tým Facebooku nebo digitální agenturu, která vám s nastavením globální stránky pomůže.
  • Jakmile budete mít s Facebookem požadavek vyřešen, můžete začít se zakládáním podstránek.
  • Založení globální stránky stále ještě není možné pro všechny značky. Facebook během schvalovacího procesu totiž často přihlíží i k tomu, jaký spend u něj firma má.

Foto: facebook.com, dollarphotoclub.com 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019

Redesign oplatek Lina: Jak na brand awareness u značky, kterou každý zná?

Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…

3. 1. 2019