Blog

Jan Holeček 16. 3. 2016 Zpět

Geniální sázka Snapchatu na prchavost okamžiku: Jak ho využít pro propagaci značky?

Geniální sázka Snapchatu na prchavost okamžiku: Jak ho využít pro propagaci značky?

Snapchat je v současnosti nejrychleji rostoucí sociální síť světa. Má přes 100 milionů aktivních uživatelů a na 7 miliard zhlédnutí videí denně. Pro porovnání – videa na Facebooku mají již „pouze“ o miliardu zhlédnutí více. I Snapchat tak již začaly využívat firmy k propagaci značky. Co jim tento fenomén nabízí?

Kde jsou ty časy, kdy se o Snapchatu psalo a hovořilo jako o nedoceněné sociální síti!

Tato aplikace pro mobily spatřila světlo světa v roce 2011. Už o 2 roky později Facebook majitelům Snapchatu za tuto sociální síť nabídl v přepočtu 60 miliard korun. Instagram se Facebooku přitom podařilo pohltit za „pouhých“ 20 miliard korun. Majitelé Snapchatu nabídku Facebooku přesto odmítli. A dobře udělali! Oblíbenost Snapchatu roste do výšin tempem stavby mrakodrapu.

Tato sociální síť s sebou totiž přinesla něco zcela nového, až podivného, dá se říci. Něco, co si lidé neuvěřitelně oblíbili.

Fotografie a videa na jedno použití


Snapchat, stejně jako desítky dalších aplikací, přišel s posíláním (sdílením) fotek a videí přátelům, které máte v okruhu. Nic nového.

Jiné a originální ovšem u Snapchatu je, že u snímků či videí můžete nastavit jejich životnost. To znamená dobu, po kterou bude soubor pro vaše přátele a fanoušky viditelný. Poté se sám nadobro vymaže.

Kouzlo okamžiku


Doba existence souboru však může trvat maximálně 15 vteřin a začíná se odpočítávat nikoli v okamžiku po obdržení souboru, ale po jeho otevření.

Právě ono kouzlo – jakési zachycení jedinečnosti pomíjivého okamžiku či situace – se ukázalo být naprosto geniální myšlenkou.

Na fotografie lze navíc přikreslit vzkaz, obrázky nebo také můžete využít velmi nápadité Lenses filtry s řadou funkcí. Ty dokážou změnit vaši tvář tak, že budete vypadat například jako zombie nebo budete mít místo očí obrovské vypouklé šilhající bulvy a rohy na hlavě.

Originální vytváření Stories


Kouzlo pomíjivosti Snapchatu postupně začínají využívat už i známé firmy jako například Coca-Cola či H&M.  

Značky pro svou propagaci nejvíce využívají další funkci Snapchatu, což jsou tzv. Stories. Jedná se o vytváření videí či sérií fotek (fotopříběhu) zobrazujících se automaticky po sobě, podobně jako slidy v Power Point prezentaci. Oproti běžnému sdílení souborů mají Stories tu zvláštnost, že délka jejich „života“ na Snapchatu je 24 hodin, během nichž si je uživatelé mohou zobrazit, kolikrát chtějí.

Reklamní kampaně přes Snapchat


Polská pobočka H&M prostřednictvím Snapchatu například vymyslela soutěž o lístky na hudební show Boiler Room. Skrz tuto sociální síť posílala nápovědy v podobě fotografie svých obchodů, ve kterých byly schované lístky na zmiňovanou akci.

Výsledkem bylo téměř 1000 nových sledujících fanoušků a přes 3,8 milionů lidí, kteří se dozvěděli, že za Boiler Room stojí H&M.

Coca-Cola v ČR zas například využila jednoho z českých youtuberů, kterého poslala na Světovou výstavu Expo v italském Milánu. Ten pak svůj výlet zachytil do Live Stories Coca-Coly.    

Stories Snapachatu s oblibou využívají také celebrity, a dokonce i politici při své volební kampani, kteří se svým fanouškům či voličům ukazují ve všedních či nevšedních životních situacích.

Kampaň H&M na Snapchatu
Povedená kampaň H&M. Firma prostřednictvím Snapchatu posílala uživatelům nápovědy, kde v jejich pobočkách mají hledat schované lístky na koncert.

Marketingová funkce Discover


Nejdůležitější marketingovou funkcí na Spachatu je prozatím Discover. Díky ní mohou nasmlouvané firmy na Snapchatu vytvářet obsah, který si může zobrazit každý uživatel této sociální sítě.

Každá partnerská společnost Snapchatu zde má svůj Discover kanál, který plní videi, články, kvízy, animacemi a dalším zajímavým obsahem. Podle statistik za den průměrně vzniká 110 Discover Stories, které dohromady mají kolem 60 milionů zhlédnutí.

Foto: youtube.com, snapchat.com

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Druhý teambuilding v roce 2017: 60 km v nohách

Na druhý letošní teambulding jsme společně vyrazili směr Jizerské hory, kde nás čekaly 2 dny zábavy i vyčerpání. Zajezdili jsme si v Sing…

27. 5. 2017

MarketUP Academy: Zeptali jsme se, jak se účastníkům líbilo

První MarketUP Academy se blíží ke konci. Účastníci mají za sebou 9 workshopů a právě teď je čeká poslední krok. Zatím jsme se zeptali…

25. 5. 2017

Autorespondery v e-mail marketingu: Jak je využít ke zvýšení prodeje?

V e-mail marketingu existují různé typy e-mailů. Klasické prodejní e-maily, pravidelné newslettery, pozvánky k akci a další. Velice úspěš…

25. 5. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na PPC

Online marketing vás láká a chcete se naučit nastavovat PPC kampaně? Nebo jste v této sféře už mazáci a jenom hledáte další zdroje, kter…

22. 5. 2017

Zapomeňte na sbírání Liků. Revoluční novinky přímo od zdroje z Facebooku

Na konci dubna se konalo další MarketUP Inspirativní setkání a pro všechny zúčastněné to byla skutečně ojedinělá událost. Hostem totiž…

19. 5. 2017

Archetypy v marketingu II: Touha po mistrovství a změně

Už naposledy jsme se začali bavit o archetypech v marketingu a jak lze s jejich pomocí dosáhnout konzistentní brandové identity. V archetypech j…

17. 5. 2017