Geniální sázka Snapchatu na prchavost okamžiku: Jak ho využít pro propagaci značky?

Jan Holeček 16. 3. 2016
Marketup
Marketup

Snapchat je v současnosti nejrychleji rostoucí sociální síť světa. Má přes 100 milionů aktivních uživatelů a na 7 miliard zhlédnutí videí denně. Pro porovnání – videa na Facebooku mají již „pouze“ o miliardu zhlédnutí více. I Snapchat tak již začaly využívat firmy k propagaci značky. Co jim tento fenomén nabízí?

Kde jsou ty časy, kdy se o Snapchatu psalo a hovořilo jako o nedoceněné sociální síti!

Tato aplikace pro mobily spatřila světlo světa v roce 2011. Už o 2 roky později Facebook majitelům Snapchatu za tuto sociální síť nabídl v přepočtu 60 miliard korun. Instagram se Facebooku přitom podařilo pohltit za „pouhých“ 20 miliard korun. Majitelé Snapchatu nabídku Facebooku přesto odmítli. A dobře udělali! Oblíbenost Snapchatu roste do výšin tempem stavby mrakodrapu.

Tato sociální síť s sebou totiž přinesla něco zcela nového, až podivného, dá se říci. Něco, co si lidé neuvěřitelně oblíbili.

Fotografie a videa na jedno použití

Snapchat, stejně jako desítky dalších aplikací, přišel s posíláním (sdílením) fotek a videí přátelům, které máte v okruhu. Nic nového.

Jiné a originální ovšem u Snapchatu je, že u snímků či videí můžete nastavit jejich životnost. To znamená dobu, po kterou bude soubor pro vaše přátele a fanoušky viditelný. Poté se sám nadobro vymaže.

Kouzlo okamžiku

Doba existence souboru však může trvat maximálně 15 vteřin a začíná se odpočítávat nikoli v okamžiku po obdržení souboru, ale po jeho otevření.

Právě ono kouzlo – jakési zachycení jedinečnosti pomíjivého okamžiku či situace – se ukázalo být naprosto geniální myšlenkou.

Na fotografie lze navíc přikreslit vzkaz, obrázky nebo také můžete využít velmi nápadité Lenses filtry s řadou funkcí. Ty dokážou změnit vaši tvář tak, že budete vypadat například jako zombie nebo budete mít místo očí obrovské vypouklé šilhající bulvy a rohy na hlavě.

Originální vytváření Stories

Kouzlo pomíjivosti Snapchatu postupně začínají využívat už i známé firmy jako například Coca-Cola či H&M.  

Značky pro svou propagaci nejvíce využívají další funkci Snapchatu, což jsou tzv. Stories. Jedná se o vytváření videí či sérií fotek (fotopříběhu) zobrazujících se automaticky po sobě, podobně jako slidy v Power Point prezentaci. Oproti běžnému sdílení souborů mají Stories tu zvláštnost, že délka jejich „života“ na Snapchatu je 24 hodin, během nichž si je uživatelé mohou zobrazit, kolikrát chtějí.

Reklamní kampaně přes Snapchat

Polská pobočka H&M prostřednictvím Snapchatu například vymyslela soutěž o lístky na hudební show Boiler Room. Skrz tuto sociální síť posílala nápovědy v podobě fotografie svých obchodů, ve kterých byly schované lístky na zmiňovanou akci.

Výsledkem bylo téměř 1000 nových sledujících fanoušků a přes 3,8 milionů lidí, kteří se dozvěděli, že za Boiler Room stojí H&M.

Coca-Cola v ČR zas například využila jednoho z českých youtuberů, kterého poslala na Světovou výstavu Expo v italském Milánu. Ten pak svůj výlet zachytil do Live Stories Coca-Coly.    

Stories Snapachatu s oblibou využívají také celebrity, a dokonce i politici při své volební kampani, kteří se svým fanouškům či voličům ukazují ve všedních či nevšedních životních situacích.

Marketup

Povedená kampaň H&M. Firma prostřednictvím Snapchatu posílala uživatelům nápovědy, kde v jejich pobočkách mají hledat schované lístky na koncert.

Marketingová funkce Discover

Nejdůležitější marketingovou funkcí na Spachatu je prozatím Discover. Díky ní mohou nasmlouvané firmy na Snapchatu vytvářet obsah, který si může zobrazit každý uživatel této sociální sítě.

Každá partnerská společnost Snapchatu zde má svůj Discover kanál, který plní videi, články, kvízy, animacemi a dalším zajímavým obsahem. Podle statistik za den průměrně vzniká 110 Discover Stories, které dohromady mají kolem 60 milionů zhlédnutí.

Foto: youtube.comsnapchat.com

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .