Blog

Martin Peška 25. 7. 2014 Zpět

Facebook testuje nové tlačítko Buy. Má pomoci v prodeji menším e-shopům

OBR: Facebook testuje nové tlačítko Buy

Facebook experimentuje s novým tlačítkem Buy, které má uživatelům umožnit nakoupit zboží z e-shopů rovnou na sociální síti.

I v Česku můžete již delší dobu k reklamám na Facebooku přidat výzvu k akci v podobě tlačítka (Koupit, Rezervovat, Další informace, Zaregistrovat se nebo Stáhnout). Jedná se však fakticky jen o tlačítko směřující na váš web.

Nové tlačítko Buy se liší tím, že ho lze přidat jen k reklamám, které se zobrazují v kanále vybraných příspěvků na stolních počítačích a ve sponzorovaných příspěvcích přímo na Zdi facebookových stránek. Hlavní rozdíl ale spočívá v tom, že po kliknutí na něj není uživatel přesměrován na web, ale přímo na Facebooku si může zboží zakoupit.

Testování v současnosti probíhá jen s několika malými a středními e-shopy v USA. Tlačítko Buy je prozatím v rámci experimentu zdarma. Facebook prozatím nevyžaduje žádný poplatek za realizaci nákupu.

OBR: Facebook testuje nové tlačítko Buy

Jak to vidí MarketUP?

Novému tlačítku dáváme velkou šanci na úspěch v testování. Pokud ho Facebook umožní používat v reklamách všem, nastaví zřejmě i nový způsob platby za tyto reklamy, možná by mohl fungovat na principu vlastního affiliate systému.

Pro některé e-shopy by tam odpadl problém s opuštěnými košíky bez potvrzení objednávky či platby za zboží a řadě internetových projektů by tam mohl pomoci bez větších nákladů začít svůj business, který je v případě e-shopů dán v poslední době nejen zajímavou cenou, ale také vybudovaným renomé. V takovém případě nám ale u reklam s novým tlačítkem chybí propojení s hvězdičkovým hodnocením na facebookové stránce e-shopu, které by mohlo zákazníkovi napovědět více o důvěryhodnosti prodejce.  

V Česku by ale mohl Facebook s tímto konceptem také narazit. Pouze zhruba pětina tuzemských zákazníků totiž platí za zboží objednané na internetu platební kartou. Oblíbenější ve způsobu platby na e-shopech je totiž klasický příkaz k úhradě z bankovního účtu nebo dobírka.

Zajímavé by však mohlo být využití tohoto tlačítka například pro reklamu na zboží s jinou cenou (respektive slevou) pro fanoušky stránky a ostatní uživatele Facebooku, na které je možné cílit dle zájmů. Tím by se ze základny fanoušků stal do jisté míry skutečný věrnostní program. 

Co předvídáte novému tlačítku Buy vy? Napište nám svůj názor do komentářů!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Dopady GDPR na digitální marketing

GDPR je v poslední době velmi aktuální a diskutované téma. Většina odborných článků, seminářů a konferencí se však tohoto tématu dot…

20. 3. 2018

Digitálním nomádem v Asii: O práci, cestování a životě v pomalejším tempu

Jaké jsou zkušenosti našeho kolegy, projektového manažera Michala Vrtišky, který se rozhodl pracovat dlouhých 6 měsíců na dálku z Asie? Se…

16. 3. 2018

Posily realizačního oddělení Lenka a Radek: O datové analytice, Googlu a vtipech na Slováky

Do realizačního oddělení nastoupily dvě nové tváře. Jací jsou, kde se tu vzali a jaké mají plány?

14. 3. 2018

10 tipů, jak zlepšit svůj osobní profil na Linkedinu

S největší pravděpodobností už na Linkedinu máte založený profil, stejně jako 500 milionů lidí na celé planetě a 1,3 milionů našich sp…

13. 3. 2018

Klienti jsou s našimi službami spokojení, prokázal nedávný průzkum.

Jak klienti hodnotí naše služby? I v tomto pololetí jsme obdrželi velmi pěkný výsledek v hodnocení Net Promoter Score.

26. 2. 2018

Instagram tip: Naučte se pořizovat zdařilejší fotky jídla

Pořizování atraktivních fotek s jídlem se pomalu stává součástí výbavy základních dovedností marketingové gramotnosti. Zejména, pokud …

23. 2. 2018