Blog

Martin Peška 25. 7. 2014 Zpět

Facebook testuje nové tlačítko Buy. Má pomoci v prodeji menším e-shopům

OBR: Facebook testuje nové tlačítko Buy

Facebook experimentuje s novým tlačítkem Buy, které má uživatelům umožnit nakoupit zboží z e-shopů rovnou na sociální síti.

I v Česku můžete již delší dobu k reklamám na Facebooku přidat výzvu k akci v podobě tlačítka (Koupit, Rezervovat, Další informace, Zaregistrovat se nebo Stáhnout). Jedná se však fakticky jen o tlačítko směřující na váš web.

Nové tlačítko Buy se liší tím, že ho lze přidat jen k reklamám, které se zobrazují v kanále vybraných příspěvků na stolních počítačích a ve sponzorovaných příspěvcích přímo na Zdi facebookových stránek. Hlavní rozdíl ale spočívá v tom, že po kliknutí na něj není uživatel přesměrován na web, ale přímo na Facebooku si může zboží zakoupit.

Testování v současnosti probíhá jen s několika malými a středními e-shopy v USA. Tlačítko Buy je prozatím v rámci experimentu zdarma. Facebook prozatím nevyžaduje žádný poplatek za realizaci nákupu.

OBR: Facebook testuje nové tlačítko Buy

Jak to vidí MarketUP?

Novému tlačítku dáváme velkou šanci na úspěch v testování. Pokud ho Facebook umožní používat v reklamách všem, nastaví zřejmě i nový způsob platby za tyto reklamy, možná by mohl fungovat na principu vlastního affiliate systému.

Pro některé e-shopy by tam odpadl problém s opuštěnými košíky bez potvrzení objednávky či platby za zboží a řadě internetových projektů by tam mohl pomoci bez větších nákladů začít svůj business, který je v případě e-shopů dán v poslední době nejen zajímavou cenou, ale také vybudovaným renomé. V takovém případě nám ale u reklam s novým tlačítkem chybí propojení s hvězdičkovým hodnocením na facebookové stránce e-shopu, které by mohlo zákazníkovi napovědět více o důvěryhodnosti prodejce.  

V Česku by ale mohl Facebook s tímto konceptem také narazit. Pouze zhruba pětina tuzemských zákazníků totiž platí za zboží objednané na internetu platební kartou. Oblíbenější ve způsobu platby na e-shopech je totiž klasický příkaz k úhradě z bankovního účtu nebo dobírka.

Zajímavé by však mohlo být využití tohoto tlačítka například pro reklamu na zboží s jinou cenou (respektive slevou) pro fanoušky stránky a ostatní uživatele Facebooku, na které je možné cílit dle zájmů. Tím by se ze základny fanoušků stal do jisté míry skutečný věrnostní program. 

Co předvídáte novému tlačítku Buy vy? Napište nám svůj názor do komentářů!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Až 10 fotek v 1 postu. Čtěte i o dalších novinkách na Instagramu

Instagram v březnu přinesl hned dvě velké novinky. Odteď můžete vyprávět svůj příběh prostřednictvím slideshow a reklamu cílit ve Stor…

20. 3. 2017

Nečekaná čísla od Googlu: 76 % lidí zamíří po průzkumu na mobilu rovnou do obchodu

Důležitost mobilních telefonů v nákupním procesu je v marketingových kruzích už nějakou dobu diskutovaným tématem. Google však nyní pře…

15. 3. 2017

Online marketing: Jak pomáhá maloobchodním řetězcům zvýšit prodeje?

Online marketing už dávno není efektivním prodejním kanálem pouze pro zboží dlouhodobé spotřeby. Nejnovější studie maloobchodních sítí…

14. 3. 2017

Youtube startuje vlastní televizi. Jaké možnosti inzerce nabídne?

Před nedávnem představil YouTube novou sociální síť „Backstage“, nyní chystá další velký projekt. Jedná se o streamovací službu You…

7. 3. 2017

První teambuilding v roce 2017: Jeli jsme si zalyžovat a zdolali Velkou Deštnou

Každý tým potřebuje dobít baterky, stmelit kolektiv díky všedním i nevšedním zážitkům a načerpat novou energii, která se promění v da…

1. 3. 2017

Chystáme MarketUP Academy, sérii vzdělávacích workshopů

V MarketUP jsme se rozhodli uspořádat vlastní studijní program, díky němuž bychom rádi získali do svých řad nové online marketingové nad…

26. 2. 2017