Blog

Martin Peška 25. 7. 2014 Zpět

Facebook testuje nové tlačítko Buy. Má pomoci v prodeji menším e-shopům

OBR: Facebook testuje nové tlačítko Buy

Facebook experimentuje s novým tlačítkem Buy, které má uživatelům umožnit nakoupit zboží z e-shopů rovnou na sociální síti.

I v Česku můžete již delší dobu k reklamám na Facebooku přidat výzvu k akci v podobě tlačítka (Koupit, Rezervovat, Další informace, Zaregistrovat se nebo Stáhnout). Jedná se však fakticky jen o tlačítko směřující na váš web.

Nové tlačítko Buy se liší tím, že ho lze přidat jen k reklamám, které se zobrazují v kanále vybraných příspěvků na stolních počítačích a ve sponzorovaných příspěvcích přímo na Zdi facebookových stránek. Hlavní rozdíl ale spočívá v tom, že po kliknutí na něj není uživatel přesměrován na web, ale přímo na Facebooku si může zboží zakoupit.

Testování v současnosti probíhá jen s několika malými a středními e-shopy v USA. Tlačítko Buy je prozatím v rámci experimentu zdarma. Facebook prozatím nevyžaduje žádný poplatek za realizaci nákupu.

OBR: Facebook testuje nové tlačítko Buy

Jak to vidí MarketUP?

Novému tlačítku dáváme velkou šanci na úspěch v testování. Pokud ho Facebook umožní používat v reklamách všem, nastaví zřejmě i nový způsob platby za tyto reklamy, možná by mohl fungovat na principu vlastního affiliate systému.

Pro některé e-shopy by tam odpadl problém s opuštěnými košíky bez potvrzení objednávky či platby za zboží a řadě internetových projektů by tam mohl pomoci bez větších nákladů začít svůj business, který je v případě e-shopů dán v poslední době nejen zajímavou cenou, ale také vybudovaným renomé. V takovém případě nám ale u reklam s novým tlačítkem chybí propojení s hvězdičkovým hodnocením na facebookové stránce e-shopu, které by mohlo zákazníkovi napovědět více o důvěryhodnosti prodejce.  

V Česku by ale mohl Facebook s tímto konceptem také narazit. Pouze zhruba pětina tuzemských zákazníků totiž platí za zboží objednané na internetu platební kartou. Oblíbenější ve způsobu platby na e-shopech je totiž klasický příkaz k úhradě z bankovního účtu nebo dobírka.

Zajímavé by však mohlo být využití tohoto tlačítka například pro reklamu na zboží s jinou cenou (respektive slevou) pro fanoušky stránky a ostatní uživatele Facebooku, na které je možné cílit dle zájmů. Tím by se ze základny fanoušků stal do jisté míry skutečný věrnostní program. 

Co předvídáte novému tlačítku Buy vy? Napište nám svůj názor do komentářů!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | DUBEN

Jaké zdroje sledovat, abyste se neztratili na sociálních sítích? V newsletteru radíme také, jak psát články pro lidi a roboty nebo jak reago…

28. 4. 2017

Chcete, aby váš obsah prodával? Proveďte zákazníky Content Funnelem

Jak tvořit úspěšný content, který zasáhne zákazníky v různých fázích nákupního procesu? Marketingové úsilí pomáhá znásobit takzva…

22. 4. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na sociální sítě

V každé profesi je důležité se celý život vzdělávat. V online marketingu to ale platí dvojnásob. Ne-li několikanásob. Vyvíjejí se toti…

19. 4. 2017

Už druhý rok na Digijobs. Lovíme talenty nejen na fotbálek!

Jelikož se nám na loňském veletrhu práce v online marketingu Digijobs podařilo ulovit dva nové kolegy, nesmíme samozřejmě chybět ani letos.…

17. 4. 2017

Archetypy v marketingu I: Využijte jejich sílu ve prospěch své značky

V marketingu lze uplatňovat nejrůznější strategie. Jednou z klíčových, avšak méně známých, je strategie marketingových archetypů. Co to…

13. 4. 2017

Zlepšete své články o 99 %. Pište pro lidi i roboty

Psaní online článků je tak trochu alchymie. Copywriterovi nestačí myslet na to, aby se článek líbil čtenářům. O tom, jestli vyběhne na p…

8. 4. 2017