Blog

Barbora Votavová 11. 4. 2013 Zpět

Facebook a Amazon chtějí ovládnout byznys mobilních operátorů

Facebook a Amazon chtějí ovládnout byznys mobilních operátorů

Společnost Facebook představila minulý týden novinku Facebook Home, která bude primárně cílit na příjmy z mobilní reklamy. Koncept má firmě zajistit dominantní postavení v tomto segmentu. Facebook ale není jediný, kdo chce získat mobilní trh budoucnosti.

V současné době zažívá mobilní trh nápor velké čtyřky amerických koncernů. Společnosti Apple, Google, Amazon i Facebook slibují, že zcela promění ekonomiku oblasti IT, jak ji doposud známe. Každá z nich má jinou strategii, odlišnou startující pozici, avšak jejich cíl je stejný – porazit na trhu tradiční telekomunikační firmy.

Sociální síť Facebook si už dnes drží na americkém trhu v zobrazování on-line reklamy první příčku s podílem 21 %. Druhý je Google se 17%, další mají s velkým odstupem jednotky procent. Více než polovina uživatelů přistupuje na Facebook z mobilní aplikace, která se chlubí již 680 miliony aktivních instalací. Není tedy velkým překvapením, že chce Facebook do byznysu mobilních operátorů výrazně zasáhnout. 

Facebook Home

Zakladatel a šéf největší sociální sítě na světě Mark Zuckerberg říká, že nový koncept Facebook Home je „něco více než aplikace, ale méně než operační systém“. Jedná se o uživatelskou nadstavbu prostředí mobilního operačního systému Android, podobně jako Sense od HTC nebo TouchWiz od Samsungu. Instalace do některých přístrojů bude možná od 12. dubna, prozatím však pouze ve Spojených státech. Mark Zuckerberg dlouho odmítal možnost vývoje vlastního mobilního telefonu. Facebook Home je tak cestou, která vyhovuje i výrobcům stavějící na populární platformě Android.

Vlastní telefon již brzy představí největší online obchod Amazon. Podle serveru Digitimes bude telefon Kindle uveden na trh v druhém čtvrtletí letošního roku. Stejně jako u tabletů nabídne Amazon vlastní upravenou verzi operačního systému Android. V mobilním světě slaví firma úspěch už dnes. Až 8 % z 61 miliard dolarů ročního obratu dosáhla právě přes mobilní aplikaci. Vlastní systém by měl napomoci rychlejším a pohodlnějším nákupům z mobilních zařízení.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zákulisní fotky i poznatky ze školení Facebook Blueprint Live!

V červnu jsme jako jedna z pěti českých agentur dostali v rámci úzké spolupráce a podpory ze strany Facebooku pozvánku na workshop Blueprint …

24. 8. 2017

Míša Mašková: Školy dnes grafiku nenaučí. Mladí lidé by se měli co nejdřív vrhnout do praxe

Míša Mašková je nová Art Directorka našeho kreativního oddělení. Je maličká, skromná, ale odvádí skvělou práci. Přečtěte si rozhovo…

22. 8. 2017

Jirka, Andrea a Míša jsou nové posily týmu!

Do našich týmů nastoupily další nové tváře. Seznamte se s Jirkou, Ájou a Míšou.

22. 8. 2017

Instagram pro firmy: Nevyužitý potenciál obrázkové sítě

Instagram je extrémně populární obrázková sociální síť. Pohybuje se na něm přes 700 milionů uživatelů (v Česku více než 1,5 miliónu…

21. 8. 2017

Tajný trik marketéru, jak vybudovat silnou značku. Archetypy v marketingu.

S konceptem archetypů už jsme se v několika předchozích článcích seznámili. Naučili jsme se je od sebe rozlišit, víme, co jednotlivé arch…

18. 8. 2017

Storytelling pro firmy. Naučte se vyprávět příběh své značky

Lidé milují příběhy. A dobrým příběhem získáte klíč k srdci svého zákazníka. Vystavět dobrý příběh ale není jen tak. Podívejte …

14. 8. 2017