Blog

Barbora Votavová 11. 4. 2013 Zpět

Facebook a Amazon chtějí ovládnout byznys mobilních operátorů

Facebook a Amazon chtějí ovládnout byznys mobilních operátorů

Společnost Facebook představila minulý týden novinku Facebook Home, která bude primárně cílit na příjmy z mobilní reklamy. Koncept má firmě zajistit dominantní postavení v tomto segmentu. Facebook ale není jediný, kdo chce získat mobilní trh budoucnosti.

V současné době zažívá mobilní trh nápor velké čtyřky amerických koncernů. Společnosti Apple, Google, Amazon i Facebook slibují, že zcela promění ekonomiku oblasti IT, jak ji doposud známe. Každá z nich má jinou strategii, odlišnou startující pozici, avšak jejich cíl je stejný – porazit na trhu tradiční telekomunikační firmy.

Sociální síť Facebook si už dnes drží na americkém trhu v zobrazování on-line reklamy první příčku s podílem 21 %. Druhý je Google se 17%, další mají s velkým odstupem jednotky procent. Více než polovina uživatelů přistupuje na Facebook z mobilní aplikace, která se chlubí již 680 miliony aktivních instalací. Není tedy velkým překvapením, že chce Facebook do byznysu mobilních operátorů výrazně zasáhnout. 

Facebook Home

Zakladatel a šéf největší sociální sítě na světě Mark Zuckerberg říká, že nový koncept Facebook Home je „něco více než aplikace, ale méně než operační systém“. Jedná se o uživatelskou nadstavbu prostředí mobilního operačního systému Android, podobně jako Sense od HTC nebo TouchWiz od Samsungu. Instalace do některých přístrojů bude možná od 12. dubna, prozatím však pouze ve Spojených státech. Mark Zuckerberg dlouho odmítal možnost vývoje vlastního mobilního telefonu. Facebook Home je tak cestou, která vyhovuje i výrobcům stavějící na populární platformě Android.

Vlastní telefon již brzy představí největší online obchod Amazon. Podle serveru Digitimes bude telefon Kindle uveden na trh v druhém čtvrtletí letošního roku. Stejně jako u tabletů nabídne Amazon vlastní upravenou verzi operačního systému Android. V mobilním světě slaví firma úspěch už dnes. Až 8 % z 61 miliard dolarů ročního obratu dosáhla právě přes mobilní aplikaci. Vlastní systém by měl napomoci rychlejším a pohodlnějším nákupům z mobilních zařízení.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

GAME ON! Slavíme další úspěch v soutěži Google partnerů

V listopadu se k nám dostala skvělá zpráva. Uspěli jsme také ve třetím kvartálu letošní soutěže Google partnerů GAME ON a připsali si d…

24. 11. 2017

Co nového přinesl Marketing Festival 2017?

V listopadu jsme se tradičně účastnili Marketing Festivalu. A i letos jsme si z této velké konference odnesli spoustu zajímavých informací a …

24. 11. 2017

Web Summit 2017: Nové marketingové trendy v cestovním ruchu

Web Summit je největší technologickou konferencí světa, není proto divu, že se každý rok jedná o dlouho očekávanou událost. Event, v rám…

21. 11. 2017

Na rychlosti záleží. Jak je na tom váš mobilní web?

Podle jednoho z posledních výzkumů Google se průměrná mobilní webová stránka načítá 22 sekund. A přitom celých 32 % uživatelů opoušt…

16. 11. 2017

Jak jsme inspirovali ženy užívat si #HaagenDazsMoment

Rozjet od nuly stránku na Facebooku není jen tak. Pokud navíc máte na starosti takový lovebrand jako je Häagen-Dazs, to je teprve výzva. Jak js…

14. 11. 2017

Persony: Nástroj, který vám pomůže s marketingovou strategií

Persony jsou důležitou součástí marketingových strategií. S jejich pomocí dokážete lépe přemýšlet nad cílovou skupinou a v důsledku to…

13. 11. 2017