Blog

Eva Řeháková 23. 9. 2015 Zpět

Exkluzivní novinka od Google: Seznamte se s Micro-Moments

Exkluzivní novinka od Google: Seznamte se s Micro-Moments

Pokažená žehlička, rozbitý automobil nebo nečekaná změna počasí. I to jsou situace, ve kterých se uživatelé obracejí ke svému mobilnímu telefonu. Mikromomenty doprovázejí zákazníka po celou dobu rozhodovacího procesu a firmy se musejí naučit, jak ho v těchto situacích oslovit.

Koncept „Micro-Moments“ a chytré mobilní telefony

Svůj telefon kontrolujeme podle Google každých 7,5 minut, tedy zhruba 150krát denně. 82 % uživatelů se obrací na svůj smartphone v obchodě, než udělají nákupní rozhodnutí. Mobilní telefony roztříštily zákaznickou cestu k nákupu do stovek aktuálních momentů, z nichž každý je kritickou příležitostí pro značky formovat jejich nákupní rozhodnutí. Google nazval tyto okamžiky „Micro-Moments“.

  • Smartphony umožňují uživateli reagovat na jakýkoliv impuls kdykoliv. Lidé se obracejí ke svému telefonu vždy, když se chtějí něco naučit, najít nebo koupit.
  • Při řešení aktuálních potřeb jsou očekávání jedinců vysoká a trpělivost nízká. Kvalita, relevance a užitečnost marketingu mají proto větší význam, než kdy dříve.
  • Preference a nákupy jsou formovány v těchto mikromomentech. V konečném výsledku proto vyhrají značky, které dělají nejlepší práci v oslovování lidí v daných okamžicích.

Krátké video od Google ilustruje na konkrétních příkladech „Micro-Moments" u spotřebitelů.

Jak oslovit zákazníka v pravou chvíli?

Abyste zasáhli vašeho klienta v mikromomentech, dodržujte následující postup:

1. Vytvořte si momentovou mapu

Jako první identifikujte sadu okamžiků, ve kterých chcete vyhrát nad konkurencí. Prověřte všechny fáze spotřebitelské cesty k mapování momentů, kdy lidé hledají inspiraci, chtějí zjistit více o vašich produktech, udělat rychlý nákup nebo cokoliv mezi tím.

2. Vžijte se do kůže spotřebitele

Abyste na zákazníka opravdu zapůsobili, musíte se s ním ztotožnit. Čím můžete usnadnit jeho situaci? Jak urychlit nákup? Jaký obsah je pro něj momentálně užitečný? To vše vám pomůže zvítězit nad konkurencí.

3. Buďte lokální

Dejte lidem vědět, že produkty, po kterých touží, jsou skladem v jejich okolí. Poskytněte jim také informaci o tom, kdy je mohou ve vašem obchodě vyzvednout.

4. Usnadněte cestu přes různé kanály

Lidé jsou zvyklí volně přecházet nejen mezi obrazovkami, ale také mezi jednotlivými kanály. Buďte tedy všude tam, kde vás zákazník může hledat, a tento proces se mu snažte co nejvíce usnadnit.

5. Měřte a dělejte odhady

Stejně jako v celém digitálním marketingu, také u mikromomentů je velice důležité měření. Mějte proto vše co nejlépe změřené. I když návratnost některých okamžiků nemusí být měřitelná přímo, trénujte svůj tým k tomu, aby byl schopen dělat věrohodné odhady. Nic vám nesmí propadnout trhlinami.

Zdroj: https://www.thinkwithgoogle.com/micromoments/

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

První teambuilding v roce 2017: Jeli jsme si zalyžovat a zdolali Velkou Deštnou

Každý tým potřebuje dobít baterky, stmelit kolektiv díky všedním i nevšedním zážitkům a načerpat novou energii, která se promění v da…

1. 3. 2017

Chystáme MarketUP Academy, sérii vzdělávacích workshopů

V MarketUP jsme se rozhodli uspořádat vlastní studijní program, díky němuž bychom rádi získali do svých řad nové online marketingové nad…

26. 2. 2017

Miroslav Král přednášel o online marketingu na konferenci Samsung Electronics

Společnost Samsung Electronics Czech and Slovak pořádá počátkem každého roku celofiremní konferenci, kde představuje svým zaměstnancům pr…

24. 2. 2017

Jak vypadá nejlepší titulek? Neuvěříte svým očím!

Píšete opravdu zajímavé texty na váš blog? Sdílíte je na sociálních sítích? A přesto máte minimum přečtení? Pak je dost pravděpodobn…

20. 2. 2017

Získejte si srdce zákazníka. I o tom byl Retail Summit 2017

Konference Retail Summit se účastníme pravidelně a ani letošní rok nebyl výjimkou. Největší událost svého druhu ve Střední Evropě pro o…

14. 2. 2017

Nový loterijní zákon. Revoluce pro spotřebitelské soutěže?

Od prvního ledna začal platit nový loterijní zákon. Zatímco do oblasti hazardních her přináší spoustu omezení, spotřebitelské soutěže …

9. 2. 2017