Dopady GDPR na digitální marketing
GDPR je v poslední době velmi aktuální a diskutované téma. Většina odborných článků, seminářů a konferencí se však tohoto tématu dot…
20. 3. 2018Pokažená žehlička, rozbitý automobil nebo nečekaná změna počasí. I to jsou situace, ve kterých se uživatelé obracejí ke svému mobilnímu telefonu. Mikromomenty doprovázejí zákazníka po celou dobu rozhodovacího procesu a firmy se musejí naučit, jak ho v těchto situacích oslovit.
Svůj telefon kontrolujeme podle Google každých 7,5 minut, tedy zhruba 150krát denně. 82 % uživatelů se obrací na svůj smartphone v obchodě, než udělají nákupní rozhodnutí. Mobilní telefony roztříštily zákaznickou cestu k nákupu do stovek aktuálních momentů, z nichž každý je kritickou příležitostí pro značky formovat jejich nákupní rozhodnutí. Google nazval tyto okamžiky „Micro-Moments“.
Krátké video od Google ilustruje na konkrétních příkladech „Micro-Moments" u spotřebitelů.
Abyste zasáhli vašeho klienta v mikromomentech, dodržujte následující postup:
Jako první identifikujte sadu okamžiků, ve kterých chcete vyhrát nad konkurencí. Prověřte všechny fáze spotřebitelské cesty k mapování momentů, kdy lidé hledají inspiraci, chtějí zjistit více o vašich produktech, udělat rychlý nákup nebo cokoliv mezi tím.
Abyste na zákazníka opravdu zapůsobili, musíte se s ním ztotožnit. Čím můžete usnadnit jeho situaci? Jak urychlit nákup? Jaký obsah je pro něj momentálně užitečný? To vše vám pomůže zvítězit nad konkurencí.
Dejte lidem vědět, že produkty, po kterých touží, jsou skladem v jejich okolí. Poskytněte jim také informaci o tom, kdy je mohou ve vašem obchodě vyzvednout.
Lidé jsou zvyklí volně přecházet nejen mezi obrazovkami, ale také mezi jednotlivými kanály. Buďte tedy všude tam, kde vás zákazník může hledat, a tento proces se mu snažte co nejvíce usnadnit.
Stejně jako v celém digitálním marketingu, také u mikromomentů je velice důležité měření. Mějte proto vše co nejlépe změřené. I když návratnost některých okamžiků nemusí být měřitelná přímo, trénujte svůj tým k tomu, aby byl schopen dělat věrohodné odhady. Nic vám nesmí propadnout trhlinami.
GDPR je v poslední době velmi aktuální a diskutované téma. Většina odborných článků, seminářů a konferencí se však tohoto tématu dot…
20. 3. 2018Jaké jsou zkušenosti našeho kolegy, projektového manažera Michala Vrtišky, který se rozhodl pracovat dlouhých 6 měsíců na dálku z Asie? Se…
16. 3. 2018Do realizačního oddělení nastoupily dvě nové tváře. Jací jsou, kde se tu vzali a jaké mají plány?
14. 3. 2018S největší pravděpodobností už na Linkedinu máte založený profil, stejně jako 500 milionů lidí na celé planetě a 1,3 milionů našich sp…
13. 3. 2018Jak klienti hodnotí naše služby? I v tomto pololetí jsme obdrželi velmi pěkný výsledek v hodnocení Net Promoter Score.
26. 2. 2018Pořizování atraktivních fotek s jídlem se pomalu stává součástí výbavy základních dovedností marketingové gramotnosti. Zejména, pokud …
23. 2. 2018