Engage 2015: Sociální sítě budují vztahy se zákazníky

Eva Řeháková 28. 5. 2015
Marketup
Marketup

Google, Disney, Lego nebo letecký dopravce KLM. To je jen několik ze světových společností, které vyslaly své zástupce na konferenci Engage 2015. Přednášeli pro více než 1000 lidí ze 70 zemí světa, mezi účastníky nechyběl ani Miroslav Král z MarketUP. Přečtěte si, co ho nejvíce zaujalo!

Facebook je 10x větší než největší televizní kanál

Konferenci, která se konala 21. 5. v úžasných prostorách pražského fóra Karlín, zahájil CEO Socialbakers Jan Řežáb. Upozornil účastníky na vzrůstající význam sociálních médií v byznysu a připomněl důležitost využívat veškerá relevantní data o sociálních médiích. Facebook je v současné době 10x větší než největší televizní kanál na světě, má proto maximální zásah. Jeho newsfeed sleduje 1 miliarda lidí denně.

Sledujte, na co fanoušci nejvíce reagují

Jan Řežáb představil také koncept #DATADRIVEN, který popisuje, jak vytvářet úspěšný obsah na sociálních sítích. Tvorba strategie a publikace příspěvků je pouze začátek. Následně je třeba sledovat, co lidi nejvíce baví, na co reagují a nejlepší příspěvky sponzorovat.

Nesmíme zapomínat ani na neustálou optimalizaci, rozšiřování obsahu, analýzy a tvorbu pravidelných reportů. Stejná pravidla dodržujeme v MarketUP při správě sociálních sítí klientů.

Marketup

Facebook versus YouTube

Pozornost byla věnována také videu, které vládne světu současných sociálních médií. Je lepší video na Facebooku, nebo na YouTube? Videoobsah na Facebooku má několikanásobně vyšší reach a engagement, než na YouTube. Proto řada firem začíná umisťovat videoobsah i na tuto sociální síť.

Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že trvanlivost videa na Facebooku je velmi omezená a může rychle upadnout v zapomnění. Na YouTube kanálu je dostupné stále.

Nejnovějším trendům ve videoobsahu se ve své přednášce věnoval například Beau Avril, Global Head of YouTube Commercialization z Googlu. Upozornil na to, že sledovanost videí na mobilních zařízeních stoupá. Lidé tráví stále více času takzvaným multiscreeningem, tedy sledováním více obrazovek v průběhu dne. Dá se tedy předpokládat, že marketéři budou investovat stále více prostředků právě do videoobsahu.

Na sociálních sítích fungují speciální akce

Proč se vlastně firmám vyplatí investice do videa a dalšího obsahu na sociálních sítích? Podle Sabeen H. Ahmedové ze společnosti Publicis může prezentace firmy na sociálních sítích pomoci zdraví značky, marketingu i obratu firmy. Především však slouží k budování vztahu se zákazníky.

Postup při budování značky:

  • Ujasněte si personu, tedy pro koho publikujete

  • Zvolte tón a jazyk, který budete používat

  • Určete si, jakého cíle chcete dosáhnout

Marketup

O tom, že sociální sítě dokážou budovat užší vztah se zákazníky než PR, je přesvědčen Lars Andersen, Global Head of Social ze společnosti LEGO. Výrobci plastových kostiček se podařilo zaujmout děti v kampani Kronkiwonki. Měly z lega vytvořit představu o tom, co název znamená. Hru si zamilovaly.

Co se týče e-commerce, na sociálních sítích funguje podle Larse nabídka exkluzivních, speciálních a nejlépe limitovaných akcí, určených výhradně pro fanoušky.

Jak vytvářet kreativní obsah?

Obsah na sociálních sítích musí být hodnotný, zábavný a relevantní. Shira Feuerová ze společnosti Disney ukázala, jak vytvářet skutečně kreativní videoobsah, na příkladu palačinek z hvězdných válek, který získal obrovskou publicitu. 

Zároveň shrnula deset nejdůležitějších pravidel pro vytváření příspěvků na sociálních sítích:

  • Využívejte, co lidé běžně dělají

  • Napojte se na současnou konverzaci

  • Vytvářejte emocionální obsah

  • Nemyslete jako při tvorbě reklamy

  • Buďte lokální

  • Buďte první

  • Užívejte vlastní data

  • Pracujte s technologiemi, ne proti nim

  • Vyprávějte skvělé příběhy

  • Buďte opravdu kreativní

Customer service na sociálních sítích

Sociální sítě neslouží jen k průběžnému budování vztahu se zákazníky, ale mohou být skvělým pomocníkem také v krizových situacích. Jeden z největších leteckých dopravců, společnost KLM, vyzkoušel poprvé krizovou komunikaci přes sociální sítě po výbuchu sopky na Islandu před několika lety. Ta způsobila velké problémy v letecké dopravě, lidé trávili dlouhé hodiny v letištních halách. Jen díky sociálním sítím byli zaměstnanci schopni zvládat spoustu žádostí cestujících v jednom okamžiku. Dnes patří KLM ke světovým lídrům ve využití sociálních sítí pro customer service.

Význam sociálních médií v dnešní době stále roste. Velcí hráči už pochopili, že se bez nich neobejdou, komunikaci na sociálních médiích však mohou úspěšně využívat i menší firmy. Jedná se o rychlý a efektivní způsob, jak komunikovat se svými zákazníky a oslovit potenciální klienty.

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .