Blog

Eva Řeháková 28. 5. 2015 Zpět

Engage 2015: Sociální sítě budují vztahy se zákazníky

Engage 2015: Sociální sítě budují vztahy se zákazníky

Google, Disney, Lego nebo letecký dopravce KLM. To je jen několik ze světových společností, které vyslaly své zástupce na konferenci Engage 2015. Přednášeli pro více než 1000 lidí ze 70 zemí světa, mezi účastníky nechyběl ani Miroslav Král z MarketUP. Přečtěte si, co ho nejvíce zaujalo!

Facebook je 10x větší než největší televizní kanál

Konferenci, která se konala 21. 5. v úžasných prostorách pražského fóra Karlín, zahájil CEO Socialbakers Jan Řežáb. Upozornil účastníky na vzrůstající význam sociálních médií v byznysu a připomněl důležitost využívat veškerá relevantní data o sociálních médiích. Facebook je v současné době 10x větší než největší televizní kanál na světě, má proto maximální zásah. Jeho newsfeed sleduje 1 miliarda lidí denně.

Sledujte, na co fanoušci nejvíce reagují

Jan Řežáb představil také koncept #DATADRIVEN, který popisuje, jak vytvářet úspěšný obsah na sociálních sítích. Tvorba strategie a publikace příspěvků je pouze začátek. Následně je třeba sledovat, co lidi nejvíce baví, na co reagují a nejlepší příspěvky sponzorovat.

Nesmíme zapomínat ani na neustálou optimalizaci, rozšiřování obsahu, analýzy a tvorbu pravidelných reportů. Stejná pravidla dodržujeme v MarketUP při správě sociálních sítí klientů.

Data driven

Facebook versus YouTube

Pozornost byla věnována také videu, které vládne světu současných sociálních médií. Je lepší video na Facebooku, nebo na YouTube? Videoobsah na Facebooku má několikanásobně vyšší reach a engagement, než na YouTube. Proto řada firem začíná umisťovat videoobsah i na tuto sociální síť.

Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že trvanlivost videa na Facebooku je velmi omezená a může rychle upadnout v zapomnění. Na YouTube kanálu je dostupné stále.

Nejnovějším trendům ve videoobsahu se ve své přednášce věnoval například Beau Avril, Global Head of YouTube Commercialization z Googlu. Upozornil na to, že sledovanost videí na mobilních zařízeních stoupá. Lidé tráví stále více času takzvaným multiscreeningem, tedy sledováním více obrazovek v průběhu dne. Dá se tedy předpokládat, že marketéři budou investovat stále více prostředků právě do videoobsahu.

Na sociálních sítích fungují speciální akce

Proč se vlastně firmám vyplatí investice do videa a dalšího obsahu na sociálních sítích? Podle Sabeen H. Ahmedové ze společnosti Publicis může prezentace firmy na sociálních sítích pomoci zdraví značky, marketingu i obratu firmy. Především však slouží k budování vztahu se zákazníky.

Postup při budování značky:

  • Ujasněte si personu, tedy pro koho publikujete
  • Zvolte tón a jazyk, který budete používat
  • Určete si, jakého cíle chcete dosáhnout

Brand Voice

O tom, že sociální sítě dokážou budovat užší vztah se zákazníky než PR, je přesvědčen Lars Andersen, Global Head of Social ze společnosti LEGO. Výrobci plastových kostiček se podařilo zaujmout děti v kampani Kronkiwonki. Měly z lega vytvořit představu o tom, co název znamená. Hru si zamilovaly.

Co se týče e-commerce, na sociálních sítích funguje podle Larse nabídka exkluzivních, speciálních a nejlépe limitovaných akcí, určených výhradně pro fanoušky.

Jak vytvářet kreativní obsah?

Obsah na sociálních sítích musí být hodnotný, zábavný a relevantní. Shira Feuerová ze společnosti Disney ukázala, jak vytvářet skutečně kreativní videoobsah, na příkladu palačinek z hvězdných válek, který získal obrovskou publicitu. 

Zároveň shrnula deset nejdůležitějších pravidel pro vytváření příspěvků na sociálních sítích:

  • Využívejte, co lidé běžně dělají
  • Napojte se na současnou konverzaci
  • Vytvářejte emocionální obsah
  • Nemyslete jako při tvorbě reklamy
  • Buďte lokální
  • Buďte první
  • Užívejte vlastní data
  • Pracujte s technologiemi, ne proti nim
  • Vyprávějte skvělé příběhy
  • Buďte opravdu kreativní

Customer service na sociálních sítích

Sociální sítě neslouží jen k průběžnému budování vztahu se zákazníky, ale mohou být skvělým pomocníkem také v krizových situacích. Jeden z největších leteckých dopravců, společnost KLM, vyzkoušel poprvé krizovou komunikaci přes sociální sítě po výbuchu sopky na Islandu před několika lety. Ta způsobila velké problémy v letecké dopravě, lidé trávili dlouhé hodiny v letištních halách. Jen díky sociálním sítím byli zaměstnanci schopni zvládat spoustu žádostí cestujících v jednom okamžiku. Dnes patří KLM ke světovým lídrům ve využití sociálních sítí pro customer service.

Význam sociálních médií v dnešní době stále roste. Velcí hráči už pochopili, že se bez nich neobejdou, komunikaci na sociálních médiích však mohou úspěšně využívat i menší firmy. Jedná se o rychlý a efektivní způsob, jak komunikovat se svými zákazníky a oslovit potenciální klienty.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Až 10 fotek v 1 postu. Čtěte i o dalších novinkách na Instagramu

Instagram v březnu přinesl hned dvě velké novinky. Odteď můžete vyprávět svůj příběh prostřednictvím slideshow a reklamu cílit ve Stor…

20. 3. 2017

Nečekaná čísla od Googlu: 76 % lidí zamíří po průzkumu na mobilu rovnou do obchodu

Důležitost mobilních telefonů v nákupním procesu je v marketingových kruzích už nějakou dobu diskutovaným tématem. Google však nyní pře…

15. 3. 2017

Online marketing: Jak pomáhá maloobchodním řetězcům zvýšit prodeje?

Online marketing už dávno není efektivním prodejním kanálem pouze pro zboží dlouhodobé spotřeby. Nejnovější studie maloobchodních sítí…

14. 3. 2017

Youtube startuje vlastní televizi. Jaké možnosti inzerce nabídne?

Před nedávnem představil YouTube novou sociální síť „Backstage“, nyní chystá další velký projekt. Jedná se o streamovací službu You…

7. 3. 2017

První teambuilding v roce 2017: Jeli jsme si zalyžovat a zdolali Velkou Deštnou

Každý tým potřebuje dobít baterky, stmelit kolektiv díky všedním i nevšedním zážitkům a načerpat novou energii, která se promění v da…

1. 3. 2017

Chystáme MarketUP Academy, sérii vzdělávacích workshopů

V MarketUP jsme se rozhodli uspořádat vlastní studijní program, díky němuž bychom rádi získali do svých řad nové online marketingové nad…

26. 2. 2017