Blog

Matouš Ledvina 17. 6. 2013 Zpět

Díky online výzkumu snadno zjistíte, co si myslí vaši zákazníci

Díky online výzkumu snadno zjistíte, co si myslí vaši zákazníci

Online výzkum vám může poskytnout užitečný pohled na chování a rozhodování vašich zákazníků. Stále častěji začínají firmy využívat dotazování prostřednictvím internetu, které je velmi rychlé, pružné a zároveň šetří náklady.

Online výzkumy jsou často využívány k oslovování vlastní databáze respondentů (předchozí zákazníci apod.) Je proto dobré, koncipovat dotazníky časově i obsahově nenáročnou formou. Ideální otázky jsou jednoznačné a nesugestivní. Lze na ně odpovědět ANO či NE nebo vybrat z jedné či více odpovědí, popřípadě bodovým ohodnocením předem definovaných variant.

Pro online dotazování existuje celá řada nástrojů. Mezi nejoblíbenější a nejzajímavější nástroje pro online výzkum patří například WufooSurveyGizmoZoomerangSurveyMonkey a v neposlední řadě také služba Google Forms, která najde uplatnění především v akademické či neziskové sféře. Z českých nástrojů lze zmínit například Vyplň to.

online výzkum

Rozhodnete-li se pro úspornější a minimalističtější variantu online výzkumu a ujmete se ho sami, využijte některý z online nástrojů pro internetové dotazování. Většina těchto internetových služeb je zdarma, což s sebou nese jistá omezení, především v intenzitě a kvantitě využívání. Za poměrně malou částku, která se pohybuje v rozmezí desítek až stovek dolarů, však můžete maximálně využít potenciál těchto webových aplikací, včetně všech jejich analytických funkcí.

U složitějších šetření je lepší svěřit se do péče agentury, která poskytuje služby v oblasti marketingových a mediálních výzkumů. Tato varianta je sice nákladnější, ale nese s sebou značný nárůst na kvalitě. Výběr vhodné agentury rozhodně nezanedbejte a věnujte mu dostatek času. 

Máte-li pochybnosti nebo potřebujete v tomto ohledu poradit, obraťte se s důvěrou na nás. Managing Partners společnosti market UP Miroslav Král a Tomáš Ševčík mají bohaté zkušenosti s mnoha výzkumy na profesionální úrovni jak pro B2B, tak i B2C.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | LISTOPAD

Víme, co chystá Google pro rok 2017! Jako jediní zástupci Česka a Slovenska jsme byli pozváni na Google Partner Summit v Kalifornii. Přináší…

30. 11. 2016

MarketUP produkuje velmi úspěšná videa pro YouTube kampaně

Po několika letech zkušeností s návrhem a realizací mnoha Youtube kampaní, zejména pro velké TV inzerenty, jsme letos přistoupili k produkci …

30. 11. 2016

Co chystá Google pro rok 2017? Více, než si umíte představit

Druhý týden v listopadu se konal v legendárním hotelu Westin St. Francis v centru San Francisca globální Google Partner Summit. Významné udál…

30. 11. 2016

Jak navrhnout nejproklikávanější CTA tlačítko? Máme 6 tipů

Nefungují vám tlačítka s výzvou k akci? Vyzkoušejte 6 tipů z portálu Really Good Emails, které vám mohou pomoci zvýšit traffic z newslette…

28. 11. 2016

Připravili jsme workshopy pro účastníky programu Digisemestr

V MarketUP jsme se zapojili do vzdělávací akce Digisemestr, jediného studijního programu v ČR, zaměřeného výhradně na digitální marketing…

28. 11. 2016

EMEA Performance Summit 2016: Jaké produktové novinky představil Google v Dublinu?

Jako Premier Partner Google jsme dostali pozvánku na dvoudenní konferenci Google EMEA Performance Summit. Do Dublinu se za MarketUP vydal Project Ma…

23. 11. 2016