Blog

Matouš Ledvina 17. 6. 2013 Zpět

Díky online výzkumu snadno zjistíte, co si myslí vaši zákazníci

Díky online výzkumu snadno zjistíte, co si myslí vaši zákazníci

Online výzkum vám může poskytnout užitečný pohled na chování a rozhodování vašich zákazníků. Stále častěji začínají firmy využívat dotazování prostřednictvím internetu, které je velmi rychlé, pružné a zároveň šetří náklady.

Online výzkumy jsou často využívány k oslovování vlastní databáze respondentů (předchozí zákazníci apod.) Je proto dobré, koncipovat dotazníky časově i obsahově nenáročnou formou. Ideální otázky jsou jednoznačné a nesugestivní. Lze na ně odpovědět ANO či NE nebo vybrat z jedné či více odpovědí, popřípadě bodovým ohodnocením předem definovaných variant.

Pro online dotazování existuje celá řada nástrojů. Mezi nejoblíbenější a nejzajímavější nástroje pro online výzkum patří například WufooSurveyGizmoZoomerangSurveyMonkey a v neposlední řadě také služba Google Forms, která najde uplatnění především v akademické či neziskové sféře. Z českých nástrojů lze zmínit například Vyplň to.

online výzkum

Rozhodnete-li se pro úspornější a minimalističtější variantu online výzkumu a ujmete se ho sami, využijte některý z online nástrojů pro internetové dotazování. Většina těchto internetových služeb je zdarma, což s sebou nese jistá omezení, především v intenzitě a kvantitě využívání. Za poměrně malou částku, která se pohybuje v rozmezí desítek až stovek dolarů, však můžete maximálně využít potenciál těchto webových aplikací, včetně všech jejich analytických funkcí.

U složitějších šetření je lepší svěřit se do péče agentury, která poskytuje služby v oblasti marketingových a mediálních výzkumů. Tato varianta je sice nákladnější, ale nese s sebou značný nárůst na kvalitě. Výběr vhodné agentury rozhodně nezanedbejte a věnujte mu dostatek času. 

Máte-li pochybnosti nebo potřebujete v tomto ohledu poradit, obraťte se s důvěrou na nás. Managing Partners společnosti market UP Miroslav Král a Tomáš Ševčík mají bohaté zkušenosti s mnoha výzkumy na profesionální úrovni jak pro B2B, tak i B2C.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017