Blog

Matouš Ledvina 17. 6. 2013 Zpět

Díky online výzkumu snadno zjistíte, co si myslí vaši zákazníci

Díky online výzkumu snadno zjistíte, co si myslí vaši zákazníci

Online výzkum vám může poskytnout užitečný pohled na chování a rozhodování vašich zákazníků. Stále častěji začínají firmy využívat dotazování prostřednictvím internetu, které je velmi rychlé, pružné a zároveň šetří náklady.

Online výzkumy jsou často využívány k oslovování vlastní databáze respondentů (předchozí zákazníci apod.) Je proto dobré, koncipovat dotazníky časově i obsahově nenáročnou formou. Ideální otázky jsou jednoznačné a nesugestivní. Lze na ně odpovědět ANO či NE nebo vybrat z jedné či více odpovědí, popřípadě bodovým ohodnocením předem definovaných variant.

Pro online dotazování existuje celá řada nástrojů. Mezi nejoblíbenější a nejzajímavější nástroje pro online výzkum patří například WufooSurveyGizmoZoomerangSurveyMonkey a v neposlední řadě také služba Google Forms, která najde uplatnění především v akademické či neziskové sféře. Z českých nástrojů lze zmínit například Vyplň to.

online výzkum

Rozhodnete-li se pro úspornější a minimalističtější variantu online výzkumu a ujmete se ho sami, využijte některý z online nástrojů pro internetové dotazování. Většina těchto internetových služeb je zdarma, což s sebou nese jistá omezení, především v intenzitě a kvantitě využívání. Za poměrně malou částku, která se pohybuje v rozmezí desítek až stovek dolarů, však můžete maximálně využít potenciál těchto webových aplikací, včetně všech jejich analytických funkcí.

U složitějších šetření je lepší svěřit se do péče agentury, která poskytuje služby v oblasti marketingových a mediálních výzkumů. Tato varianta je sice nákladnější, ale nese s sebou značný nárůst na kvalitě. Výběr vhodné agentury rozhodně nezanedbejte a věnujte mu dostatek času. 

Máte-li pochybnosti nebo potřebujete v tomto ohledu poradit, obraťte se s důvěrou na nás. Managing Partners společnosti market UP Miroslav Král a Tomáš Ševčík mají bohaté zkušenosti s mnoha výzkumy na profesionální úrovni jak pro B2B, tak i B2C.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

včera v 10:04

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019

Letní soutěž od Horalek: Hra v rozšířené realitě i úspěšné zapojení influencera

Jestli nás v MarketUP něco těší, tak jsou to situace, kdy se za námi klienti vrací s nabídkou další spolupráce. A právě jedním z takový…

25. 7. 2019

Kdo jsou klienti MarketUP? Magazín Gusto, Zásilkovna nebo UNI HOBBY

Červen přinesl kromě teplého počasí i řadu nabídek do výběrových řízení známých i menších značek. Některé tendry se nám vyhrát …

16. 7. 2019

S Člověkem v tísni úspěšně pomáháme již druhým rokem

Agentura MarketUP kromě celé řady komerčních klientů věnuje svou pozornost i dobročinné oblasti a s organizací Člověk v tísni spolupracuj…

16. 7. 2019

Benlian Food uvádí na trh 4 produktové řady pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019