Blog

Luboš Květ 29. 10. 2013 Zpět

Co přináší nové změny v Google Analytics?

Co přináší nové změny v Google Analytics?

Časté změny v prostředí Google Analytics nejsou nic neobvyklého. Co si pro nás Google připravil tentokrát?

Než se dostaneme ke konkrétním změnám, je třeba si říci, že se ani tak nejedná o nové data, které Analytics nabízejí. Jde především o nové chytřejší pohledy na samotná data. Správce má tak větší přehled a perspektivu, co se doopravdy na jeho webu děje.

1. Frekvence, aktuálnost a zapojení

Nový přehled Frekvence a aktuálnost zobrazuje vztah mezi počtem návštěvníků a počtem prohlédnutých stránek.

Google Analytics

2. Přehled akvizic (kanály a veškerá návštěvnost)

Tou nejzásadnější změnou je přehled akvizic, který nahrazuje přehled zdrojů návštěvnosti. Změnu zaznamenáme především v praktickém grafickém zpracování, které umožnuje rychlý přehled o výkonnosti jednotlivých kanálu, zdrojů či médií.

3. Analýza nákladů

Asi každý, kdo investoval určitý obnost do marketingu, chtěl mít přehled nad tím, kolik do toho vložil a kolik dostal zpátky. Přesně to umožnuje nová funkcionalita Analytics, která je však prozatím v beta verzi. Přehled Analýza nákladů zachycuje návštěvnost, náklady a tržby pro jednotlitvé placené kanály. Automaticky vypočítává marži, RPC (Revenue Per Click) a návratnost investice.

4. Optimalizace pro vyhledávače

Google Analytics nově umožňuje projení s Google Webmaster Tools. Tímto propojením především získáte přehled nad tím, kolikrát a na jaká klíčová slova se vaše stránka zobrazila ve výsledcích vyhledávání (včetně průměrných pozic daných klíčových slov), a to vše přímo v Google Analytics.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | DUBEN

Jaké zdroje sledovat, abyste se neztratili na sociálních sítích? V newsletteru radíme také, jak psát články pro lidi a roboty nebo jak reago…

28. 4. 2017

Chcete, aby váš obsah prodával? Proveďte zákazníky Content Funnelem

Jak tvořit úspěšný content, který zasáhne zákazníky v různých fázích nákupního procesu? Marketingové úsilí pomáhá znásobit takzva…

22. 4. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na sociální sítě

V každé profesi je důležité se celý život vzdělávat. V online marketingu to ale platí dvojnásob. Ne-li několikanásob. Vyvíjejí se toti…

19. 4. 2017

Už druhý rok na Digijobs. Lovíme talenty nejen na fotbálek!

Jelikož se nám na loňském veletrhu práce v online marketingu Digijobs podařilo ulovit dva nové kolegy, nesmíme samozřejmě chybět ani letos.…

17. 4. 2017

Archetypy v marketingu I: Využijte jejich sílu ve prospěch své značky

V marketingu lze uplatňovat nejrůznější strategie. Jednou z klíčových, avšak méně známých, je strategie marketingových archetypů. Co to…

13. 4. 2017

Zlepšete své články o 99 %. Pište pro lidi i roboty

Psaní online článků je tak trochu alchymie. Copywriterovi nestačí myslet na to, aby se článek líbil čtenářům. O tom, jestli vyběhne na p…

8. 4. 2017