Blog

Martin Peška 19. 5. 2014 Zpět

Češi se chystají více utrácet. Připravte se na to s MarketUP!

Graf: Výhled ekonomiky v ČR

Češi jsou podle výzkumné agentury Ipsos ve vnímání ekonomické situace nejoptimističtější za poslední tři roky. A mají začít více utrácet.

Téměř čtvrtina (23 %) dotázaných v rámci výzkumu realizovaném od 7. do 12. března uvedla, že očekává zlepšení své osobní ekonomické situace v následujících šesti měsících. V září loňského roku to přitom bylo pouze 17 % dotázaných.

Pozitivní očekávání se promítají dle autorů výzkumu do menších obav ze ztráty zaměstnání a do oživení spotřebitelského chování. To znamená, že lidé plánují zvyšování svých výdajů!

Připravte se na nárůst tržeb s MarketUP! Co byste měli vědět?

  • Mějte na paměti, že přes internet již nakupují tři miliony Čechů.
  • Loni v e-shopech utratili celkem 58 miliard korun, tedy o 16 % více než před rokem.
  • Polovina z nich na něm ročně utratí průměrně přes 10 tisíc korun.
  • Češi v online obchodech nejraději nakupují oblečení, obuv, doplňky a elektroniku.
  • Za svou objednávku již neplatí dříve dominantní dobírkou, ale zaplatí za ni převážně hotovostí v kamenné prodejně respektive výdejním místě e-shopu.
  • Platbu kartou volí podle průzkumu Asociace pro elektronickou komerci pouze 16 % zákazníků.
  • Dle údajů karetní společnosti Visa Češi nakupují kromě tuzemských e-shopů i v zahraničních. Nejvíce v britských, irských a německých.
  • 64 % celkových plateb kartou Češi směřují do zahraničních internetových obchodů, 36 % zůstává domácím e-shopům.
  • Mezi hlavní důvody nákupu zboží ze zahraničních e-shopů patří bezpečnost, jednoduchost a rovněž pohodlnost nákupu.
  • Ze zahraničních uživatelů na tuzemských internetových obchodech utrácejí nejvíce Slováci a Poláci. I oni nejčastěji nakupují elektroniku a oblečení.
Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

včera v 10:04

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019

Letní soutěž od Horalek: Hra v rozšířené realitě i úspěšné zapojení influencera

Jestli nás v MarketUP něco těší, tak jsou to situace, kdy se za námi klienti vrací s nabídkou další spolupráce. A právě jedním z takový…

25. 7. 2019

Kdo jsou klienti MarketUP? Magazín Gusto, Zásilkovna nebo UNI HOBBY

Červen přinesl kromě teplého počasí i řadu nabídek do výběrových řízení známých i menších značek. Některé tendry se nám vyhrát …

16. 7. 2019

S Člověkem v tísni úspěšně pomáháme již druhým rokem

Agentura MarketUP kromě celé řady komerčních klientů věnuje svou pozornost i dobročinné oblasti a s organizací Člověk v tísni spolupracuj…

16. 7. 2019

Benlian Food uvádí na trh 4 produktové řady pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019