Blog

Anet Podráská 5. 6. 2019 Zpět

Business snídaně #6 - Digitální marketing jako akcelerátor exportu

Business snídaně #6 Digitální marketing jako akcelerátor exportu

Export na zahraniční trhy se zdá na první pohled obtížný. V případě chybného rozhodnutí mohou vzniknout i finanční ztráty. Pokud ale dodržíte určité zásady, fatálního neúspěchu se obávat nemusíte.

Jako digitální agentura máme několikaletou praxi s kampaněmi v zahraničí. A protože víme, že export je téma, které naše klienty zajímá, rozhodli jsme se mu věnovat šestou Business snídani a na reálných příkladech z praxe ukázat, jak úspěšně vstoupit na zahraniční trhy.

Partnery Business snídaně se staly odborníci na slovo vzaté - Google a DHL, kterým tímto ještě jednou děkujeme za pečlivou přípravu a bezproblémovou spolupráci. Ale teď už k samotnému programu. Jak Business snídaně probíhala tentokrát? Po úvodní registraci následovala jako obvykle snídaně a příjemný networking. Obsahově patřila exportní snídaně k těm nabitějším - sešlo se nám 5 prezentací a tak nebyl čas ztrácet čas. S úderem deváté hodiny se účastníci pohodlně usadili v našem "relaxu" a řečníci vystoupili se svými prezentacemi. 

Miroslav Král: Jak na úspěšné kampaně v zahraničí

Jako první se slova ujal Miroslav Král - zakladatel digitální agentury MarketUP. Svou prezentaci začal číslem 10 400 - což je počet českých firem, které operují na zahraničním trhu. Ze společností v ČR s obratem nad 100 milionů korun pak exportuje kolem 70 %. Můžeme tedy říct, že téměř všechny relevantní firmy v ČR exportují.

Miroslav Král: Jak na úspěšné kampaně v zahraničí

Náročnost vstupu na zahraniční trh Král rozdělil podle typu byznysu a uvedl rozdílné strategie pro každý z nich. Je jasné, že firma s nabídkou spotřebního zboží od známých výrobců např. Notino, Footshop atd., využije pro export jinou strategii než firma / startup s vlastním produktem např. Mana nebo Chiashake. Jinou strategii pak zvolí maloobchodní řetězce, mezinárodní značky nebo firmy ze segmentu B2B.

KEYTAKEAWAYS pro exportní kampaně podle Krále:

  • Nepodceňujte přípravu - začněte s průzkumem trhu a identifikujte konkurenci.
  • Stanovte si relevantní KPI's - stanovte si cíle, rozpočty a podmínky úspěchu kampaně.
  • Nezapomínejte na brand - nepodceňujte význam a vliv brandových kampaní.
  • Spolupracujte s agenturou - získáte tak podporu partnerů a užitečné lokální know-how.

Adam Lebeda: Proč exportovat a jak správně zvolit zahraniční trhy

Jako druhý vystoupil Adam Lebeda - Development Manager, Google, který svoji prezentaci zaměřil na problematiku výběru zahraničního trhu a důležitost lokalizace, která je pro 44 % exportérů zásadním faktorem ovlivňujícím růst jejich byznysu.

Adam Lebeda: Proč exportovat a jak správně zvolit zahraniční trhy

Lebeda účastníky upozornil že překlad není lokalizace aneb pouhý překlad obsahu do angličtiny rozhodně nestačí! Zajímavé je i to, že 56 % Evropanů není nakloněno k používání webů, které jsou psány v cizích jazycích čili pokud vedete uživatele na web, který není v místním jazyce, kampaň nemá šanci na úspěch.

Tuto informaci potvrzuje i fakt, že reklamní inzerenti v rámci Google Ads uvedli, že lokalizace obsahu je pro ně provozní překážkou číslo 1 v jejich úsilí o internacionalizaci.

Miroslav Král: 5 tipů pro digitální komunikaci v zahraničí

Následně se slova ujal opět Miroslav Král z MarketUP a účastníkům představil 5 tipů pro digitální komunikaci v zahraničí.

Miroslav Král: 5 tipů pro digitální komunikaci v zahraničí

5 tipů pro digitální komunikaci v zahraničí

  1. GO-TO-Market strategie - pro úspěšný export je třeba znát svůj zahraniční potenciál, chování lokálních spotřebitelů, klíčové online charakteristiky a samozřejmě konkurenci.
  2. Lokalizujte obsah webu a online komunikaci - lokalizace je přizpůsobení obsahu místním jazykům, nikoliv doslovný překlad.
  3. Nastavte správné logistické metody doručení a plateb - drtivá většina nakupujících Evropanů očekává doručení své objednávky mezi 3 a 5 následujícími dny od objednání.
  4. Nezapomínejte na skvělý zákaznický servis - zákazníci chtějí zákaznickou podporu, která je především rychlá a zdarma. 70 % zákazníků oceňuje rychlou odpověď a 60 % bezplatný kontakt.
  5. Rozvržení investic v poměru 70-20-10 - 70 % investic směřujte do klíčových kampaní, 20 % do nových kampaní a 10 %investujte do experimentů.

Jakub Tomšovský: Mezinárodní e-commerce 21. století

Předposledním řečníkem byl Jakub Tomšovský - Sales and Marketing Director, DHL, který kromě dat z mezinárodního e-commerce uvedl i "Black Friday fun-facts". Věděli jste například, že až 31 % mileniálů nakupuje online z toaletyPodle průzkumu RetailMeNot také až 12 % všech nakupujících na Black Friday připustilo, že v okamžiku online nákupu bylo pod vlivem alkoholu.

Jakub Tomšovský - Mezinárodní e-commerce 21. století

Co víme o mezinárodním e-commerce?

  • Přes 38 % zákazníků by už nikdy nenakoupilo zboží u online obchodníka po negativní zkušenosti s doručením své objednávky.

  • Přes 60 % globálních spotřebitelů přestalo nakupovat u prodejce, kvůli špatné zkušenosti se službami zákazníků.

  • Každá 10. mezinárodní zásilka je doručována expresně.

  • Až o 60 % zvýší růst e-shopům možnost expresní přepravy.

  • Průměrná objednávka je vyšší až o 70 % díky nabídce expresní přepravy.

  • Zákazníci chtějí rychlé, flexibilní doručení a jednoduchý proces vrácení zboží.

  • Rychlost doručení je pro zákazníky často důležitější než cena.

  • 68 % mileniálů by si vybralo obchodníka kvůli možnostem doručení zboží.

  • Mileniálové jsou velmi otevření nákupům ze zahraničních eshopů.

A co zákazníci očekávají od doručení?

  • 83 % zákazníků chce u produktu vidět způsob doručení.

  • 86 % zákazníků chce rychlejší způsob doručení zboží.

  • 80 % zákazníků si chce zvolit čas doručení zboží.

  • 83 % zákazníků chce garantovaný čas doručení zboží.

Martin Peška: Jak budovat značku v zahraničí

Na závěr vystoupil Martin Peška - Head of Project Management, MarketUP, který na reálných klientech a case-studies ukázal, jak budovat Brand awareness v zahraničí. Jeho prezentaci doplnili v rámci diskuze přítomní projekt manažeři zmíněných klientů, tak samotní klienti z publika.

Martin Peška - Jak budovat značku v zahraničí

4 tipy, jak budovat značku v zahraničí

  1. Kreativa pro online nemusí stát miliony - někdy stačí jednoduchá úprava (dabing nebo změna titulku). Případně se dá vytvořit i animované či jiné video připravené v ČR na míru online platformám.
  2. Pomocí reklamních platforem Google a FB lze naplánovat a následně zasáhnout klidně až 85 % cílové skupiny v populaci.
  3. Nezapomínejte na výzkum - brandlift od FB či Google jdou využít současně.
  4. Pro práci s komunitou není třeba in-house tým v dané zemi - stačí rodilý mluvčí a připojení k internetu.

A na závěr pár ukázek přímo z dílny MarketUP:

Úprava kreativy pro mobilní zařízení

Využití videoreklamy i pro B2B (například jako remarketing)

Videoreklama na produkt ze studia v Praze

Animované video / motion design

Ještě jednou děkujeme všem účastníkům, díky kterým měla exportní snídaně jedinečnou atmosféru. Podle ohlasů z feedback formulářů byla Business snídaně přínosným setkáním. Děkujeme za podporu a těšíme se na viděnou na některých z dalších plánovaných Business snídaních. A na úplný závěr přikládáme pár fotografií z proběhlé akce. 

Business snídaně #6

Business snídaně #6


Business snídaně #6


Business snídaně #6


Business snídaně #6

Business snídaně #6

Business snídaně #6

Business snídaně #6

Business snídaně #6


Chcete podpořit růst vašeho byznysu na zahraničních trzích?

Jako digitální agentura máme bohaté zkušenosti se vstupem značky na zahraniční trhy. Pro konzultaci své digitální komunikace v zahraničí se na nás neváhejte obrátit, náš tým specialistů vyhodnotí vaší situaci a navrhneto nejlepší řešení pro vaši značku.


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Business snídaně #6 - Digitální marketing jako akcelerátor exportu

Export na zahraniční trhy se zdá na první pohled obtížný. V případě chybného rozhodnutí mohou vzniknout i finanční ztráty. Pokud ale do…

5. 6. 2019

Google Marketing Live 2019: 7 klíčových novinek pro budoucnost onlinu

Pro novinky a inspiraci jsme se v polovině května vypravili do centra San Francisca na globální konferenci Google Marketing Live. Spolu s dalším…

30. 5. 2019

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme …

12. 5. 2019

Vyzkoušeli jsme Brand Lift 2.0 – jaké jsou jeho (ne)výhody?

Jako jedna z prvních agentur jsme vyzkoušeli Brand Lift 2.0 – jednu z produktových Google novinek (2018). Jak Brand Lift 2.0 hodnotíme? A jaké …

3. 5. 2019

Reportáž: Newsfeed DAY 2019

Online marketing sa rýchlo mení a aby sme boli stále v obraze, musíme sa aj my pravidelne vzdelávať. Preto sme sa na čele s našou špecialistk…

23. 4. 2019

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019