Blog

Eva Řeháková 16. 6. 2015 Zpět

Budoucnost reklamy? Digitální marketing!

Budoucnost reklamy? Digitální marketing!

Změna chování spotřebitelů a firem, klíčové trendy na mediálním trhu a vývoj mediálních agentur. To byla témata přednášky Miroslava Krále na konferenci Marketing budoucnosti, kterou pořádal Marketing & Media Club VŠE. MarketUP byl partnerem celé akce.

Generaci Y zastihnete online

Pozornost firem se stále více posouvá k digitálnímu marketingu. Tak začal svou přednášku Managing Partner MarketUP Miroslav Král. Online jsou už 3 miliardy lidí, 60 % z nich je připojeno na mobilních zařízeních. Největší význam má proto mobilní online marketing.

Díky tomu, že u televize neustále používáme mobilní smartphony a tablety, vytváříme takzvaný multitasking. Tedy svět, kde lidé sledují několik obrazovek najednou. Lidé sledují telefony také po cestě do práce, v tramvaji i v obědové přestávce. Nejmladší generaci Y, takzvané digital natives ve věku od 20 do 30 let, už téměř nezastihnete jinde, než na internetu. V Americe celých 65 % lidí ve věku od 16 do 24 let vůbec nezahrnuje časopisy nebo noviny do svých 5 nejsledovanějších médií. Většinu informací hledají na smartphonu.

Generační posun

Investice do online médií stále rostou

Zvyšující se vliv digitálních médií musejí brát firmy v úvahu. Na americkém a britském trhu už v loňském roce překročily investice do online médií 50 % z celkových mediálních výdajů. Jsou proto vyšší, než investice do TV.

Roste jak reklama ve vyhledávání, tak také display, video a reklama na sociálních sítích. Králem digitálního marketingu je stále Google, který představuje obratově téměř polovinu globální TV reklamy.

Zvyšování investic do online marketingu

Překreslování mapy marketingového trhu

Ve druhé části přednášky se Miroslav Král věnoval vývoji marketingových agentur v posledních 10 letech. Zatímco význam velkých internetových hráčů, jako Google a Facebook, v minulých letech rostl, vliv mezinárodních reklamních agentur se naopak snížil. Objevil se prostor pro malé digitální agentury, jejichž konkurenční výhodou je rychlá adopce nových online reklamních taktik. Na druhou stranu mají ještě velký prostor pro lepší pochopení byznys modelu a strategie svých klientů.

Firmy posouvají své marketingové aktivity od tradiční reklamy k měřitelnému oslovení publika a e-commerce. V online prostředí je možné měřit prakticky vše. Proto inzerenti mohou snadno získat informaci, jaká je návratnost jejich marketingových investic.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Druhý teambuilding v roce 2017: 60 km v nohách

Na druhý letošní teambulding jsme společně vyrazili směr Jizerské hory, kde nás čekaly 2 dny zábavy i vyčerpání. Zajezdili jsme si v Sing…

27. 5. 2017

MarketUP Academy: Zeptali jsme se, jak se účastníkům líbilo

První MarketUP Academy se blíží ke konci. Účastníci mají za sebou 9 workshopů a právě teď je čeká poslední krok. Zatím jsme se zeptali…

25. 5. 2017

Autorespondery v e-mail marketingu: Jak je využít ke zvýšení prodeje?

V e-mail marketingu existují různé typy e-mailů. Klasické prodejní e-maily, pravidelné newslettery, pozvánky k akci a další. Velice úspěš…

25. 5. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na PPC

Online marketing vás láká a chcete se naučit nastavovat PPC kampaně? Nebo jste v této sféře už mazáci a jenom hledáte další zdroje, kter…

22. 5. 2017

Archetypy v marketingu II: Touha po mistrovství a změně

Už naposledy jsme se začali bavit o archetypech v marketingu a jak lze s jejich pomocí dosáhnout konzistentní brandové identity. V archetypech j…

17. 5. 2017

5 způsobů, jak zaujmout publikum obsahem

Každá firma chce především prodávat. Zákazníky však nezískáte pouhými tvrdými prodejními taktikami. Prodej začíná už zaujetím poten…

15. 5. 2017