Blog

Dušan Smoljak 9. 12. 2015 Zpět

Bannerové kampaně na YouTube? Víme, jak správně zacílit

Bannerové kampaně na YouTube? Víme, jak správně zacílit

Návštěvnost YouTube stoupá a inzerce na tomto kanálu je pro značky stále důležitější. Jaké jsou ale možnosti cílení kampaní na YouTube a jak je nastavit? Poradíme vám!

Zacílit bannerovou kampaň na YouTube je velice jednoduché. Stačí v Adwords přidat do umístění youtube.com. Pokud však správně nezacílíte, bannery se budou zobrazovat u různých videí napříč celým portálem. A špatné cílení rozhodně nepřináší dobré výsledky. Zkuste proto zacílit například na vybraná videa nebo konkrétní kanály.

Zobrazení banneru u konkrétního videa

YouTube nabízí možnost cílit bannery na předem vybraná videa. Pro tento způsob cílení budete potřebovat banner ve formátu 728 x 90 px (zobrazuje se v dolní části videa) a 300 x 250 px (zobrazován napravo od videa, viz obrázek).

Cílení na YouTube

Banner o velikosti 300 x 250 px napravo od videa.

Aby vám cílení na konkrétní video správně fungovalo, postupujte následovně:

  • URL adresu, kterou získáte z prohlížeče, upravte do vhodného tvaru dle následujícího vzoru.

https://www.youtube.com/watch?v=QO01ZPzJFws

=

https://www.youtube.com/video/QO01ZPzJFws

(Nahradíte zde tedy /watch?v= za /video/)

  • Upravený odkaz můžete jednoduše vložit do Adwords do sekce Umístění v záložce Obsahová síť.

TIP: Tento způsob cílení je ideální například u videí, která obsahují recenze vašich produktů nebo se jakýmkoliv způsobem zmiňují o vašem brandu.

Zobrazení banneru na vybraných kanálech

Cílení banneru na vybrané kanály funguje v podstatě stejně, jako cílení na video. Můžete využít stejné formáty bannerů, tedy 728 x 90 px a 300 x 250 px. Bannery se zobrazují na obdobných pozicích, jen si nevybíráte přímo video, ale celý kanál. Při správném nastavení se vaše reklama bude zobrazovat ve/u všech videí, které daný kanál obsahuje.

Samotný postup nastavení tohoto cílení je mírně odlišný:

  • Do umístění nevkládáte přímý odkaz na kanál, ale link, který upravíte podle vzoru níže.

youtube.com::afv_user_Nazevkanalu

TIP: Cílení na kanál doporučujeme využít v případě, že chcete cílit na určité tematické okruhy, jako je Móda, Kosmetika, Sport a další. Vyberte si kanál, který se zabývá právě vaší tematikou.

UPOZORNĚNÍ: Ani jedno z výše uvedených cílení nefunguje na kanálech, které mají zakázané zobrazování reklam.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

První teambuilding v roce 2017: Jeli jsme si zalyžovat a zdolali Velkou Deštnou

Každý tým potřebuje dobít baterky, stmelit kolektiv díky všedním i nevšedním zážitkům a načerpat novou energii, která se promění v da…

1. 3. 2017

Chystáme MarketUP Academy, sérii vzdělávacích workshopů

V MarketUP jsme se rozhodli uspořádat vlastní studijní program, díky němuž bychom rádi získali do svých řad nové online marketingové nad…

26. 2. 2017

Miroslav Král přednášel o online marketingu na konferenci Samsung Electronics

Společnost Samsung Electronics Czech and Slovak pořádá počátkem každého roku celofiremní konferenci, kde představuje svým zaměstnancům pr…

24. 2. 2017

Jak vypadá nejlepší titulek? Neuvěříte svým očím!

Píšete opravdu zajímavé texty na váš blog? Sdílíte je na sociálních sítích? A přesto máte minimum přečtení? Pak je dost pravděpodobn…

20. 2. 2017

Získejte si srdce zákazníka. I o tom byl Retail Summit 2017

Konference Retail Summit se účastníme pravidelně a ani letošní rok nebyl výjimkou. Největší událost svého druhu ve Střední Evropě pro o…

14. 2. 2017

Nový loterijní zákon. Revoluce pro spotřebitelské soutěže?

Od prvního ledna začal platit nový loterijní zákon. Zatímco do oblasti hazardních her přináší spoustu omezení, spotřebitelské soutěže …

9. 2. 2017