Blog

Dušan Smoljak 9. 12. 2015 Zpět

Bannerové kampaně na YouTube? Víme, jak správně zacílit

Bannerové kampaně na YouTube? Víme, jak správně zacílit

Návštěvnost YouTube stoupá a inzerce na tomto kanálu je pro značky stále důležitější. Jaké jsou ale možnosti cílení kampaní na YouTube a jak je nastavit? Poradíme vám!

Zacílit bannerovou kampaň na YouTube je velice jednoduché. Stačí v Adwords přidat do umístění youtube.com. Pokud však správně nezacílíte, bannery se budou zobrazovat u různých videí napříč celým portálem. A špatné cílení rozhodně nepřináší dobré výsledky. Zkuste proto zacílit například na vybraná videa nebo konkrétní kanály.

Zobrazení banneru u konkrétního videa

YouTube nabízí možnost cílit bannery na předem vybraná videa. Pro tento způsob cílení budete potřebovat banner ve formátu 728 x 90 px (zobrazuje se v dolní části videa) a 300 x 250 px (zobrazován napravo od videa, viz obrázek).

Cílení na YouTube

Banner o velikosti 300 x 250 px napravo od videa.

Aby vám cílení na konkrétní video správně fungovalo, postupujte následovně:

  • URL adresu, kterou získáte z prohlížeče, upravte do vhodného tvaru dle následujícího vzoru.

https://www.youtube.com/watch?v=QO01ZPzJFws

=

https://www.youtube.com/video/QO01ZPzJFws

(Nahradíte zde tedy /watch?v= za /video/)

  • Upravený odkaz můžete jednoduše vložit do Adwords do sekce Umístění v záložce Obsahová síť.

TIP: Tento způsob cílení je ideální například u videí, která obsahují recenze vašich produktů nebo se jakýmkoliv způsobem zmiňují o vašem brandu.

Zobrazení banneru na vybraných kanálech

Cílení banneru na vybrané kanály funguje v podstatě stejně, jako cílení na video. Můžete využít stejné formáty bannerů, tedy 728 x 90 px a 300 x 250 px. Bannery se zobrazují na obdobných pozicích, jen si nevybíráte přímo video, ale celý kanál. Při správném nastavení se vaše reklama bude zobrazovat ve/u všech videí, které daný kanál obsahuje.

Samotný postup nastavení tohoto cílení je mírně odlišný:

  • Do umístění nevkládáte přímý odkaz na kanál, ale link, který upravíte podle vzoru níže.

youtube.com::afv_user_Nazevkanalu

TIP: Cílení na kanál doporučujeme využít v případě, že chcete cílit na určité tematické okruhy, jako je Móda, Kosmetika, Sport a další. Vyberte si kanál, který se zabývá právě vaší tematikou.

UPOZORNĚNÍ: Ani jedno z výše uvedených cílení nefunguje na kanálech, které mají zakázané zobrazování reklam.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018

Vítáme nové klienty BILLA, T-Mobile, Modrá Pyramida a Moser

5. 11. 2018

Je nám 8 let!

1. 11. 2018

Plánujte exportovat do zahraničí? Nyní je to snadnější, než byste čekali

Pro mnoho firem je expanze do zahraničí jeden ze způsobů, jak dále růst a získat nové trhy pro své výrobky a služby. Některé start-upy v …

25. 10. 2018

V MarketUP jsme měli hosty z Thunderbird School of Global Management

MarketUP se zařadil mezi významné společnosti, které navštívili studenti exekutivních programů americké univerzity Thunderbird.

20. 10. 2018

Jsme finalisté Google Premier Partner Awards - podruhé v řadě

10. 9. 2018