Blog

Eva Řeháková 23. 9. 2016 Zpět

Andrea Lišková z A3 Sportu: Online kampaně nám přivádějí zákazníky i do kamenných prodejen

Andrea Lišková z A3 Sportu: Online kampaně nám přivádějí zákazníky i do kamenných prodejen

Pro společnost A3 Sport, největšího prodejce sportovní obuvi v České republice, jsme od března loňského roku připravili více než 10 velkých digitálních kampaní. Jaký měly úspěch a které kanály fungují prodejci sportovních bot nejlépe, popsala marketingová manažerka A3 Sportu Andrea Lišková.

Jak vypadaly počátky online marketingu v A3 Sportu?

Když jsem přišla před dvěma lety do A3 Sportu, firma fungovala úspěšně už 21 let. Značka A3 Sport je v ČR dost známá, e-shop měl proto sám o sobě slušnou návštěvnost. Nebyl však přehledný, online marketing fungoval jen v nárazových akcích a chyběla ucelená koncepce. Až po úpravě e-shopu jsme časem zjistili, že online marketing může přinášet opravdu pěkné konverze a začali jsme ho rozvíjet.

Kdy začala vaše spolupráce s agenturou MarketUP?

Spolupráci jsme navázali v březnu loňského roku. Od té doby proběhlo už více než 10 velkých digitálních kampaní pro značky Adidas, Rebook a Converse. Kampaně doručily celkově půl miliardy impresí, vygenerovaly 1,5 milionů prokliků na e-shop a prodalo se díky nim téměř 40 tisíc párů obuvi. Zajímavé je, že pouze třetina z nich na e-shopu a zbytek prodejů se realizoval v kamenných prodejnách A3 Sport. Online reklama má tedy velký vliv i na offline prodeje.

Jaké kanály vám zafungovaly nejlépe?

Ve spolupráci s MarketUP jsme připravili displayové kampaně v Googlu, programatický display na vybraných webech a dále kampaně na sociálních sítích jako Facebook, Instagram, Twitter a Spotify. Nejvíce se nám osvědčily displayové kampaně v Googlu a sociální média, která jsou u naší klientely velice důležitá.

Můžete na konkrétním příkladu popsat, jakých výsledků se podařilo dosáhnout?

Velmi úspěšná byla například kampaň na boty Adidas Springblade, která měla zlepšit povědomí o značce a zároveň zvýšit prodeje tohoto specifického typu bot. Za šest týdnů kampaně, zacílené na muže i ženy ve věku od 16 do 45 let, byly přeplněny všechny předem stanovené cíle. Požadovaných 60 milionů zobrazení bylo překonáno o 15 %, prokliky na web dokonce o 26 %. U bot, které stojí v průměru od 3,5 tisíce do 4 tisíc korun, jsme dosáhli skvělé ceny 148 Kč za prodaný pár bot. Takže návratnost byla zejména z displayové kampaně opravdu vysoká.

Co plánujete v následujících měsících?

Budeme samozřejmě spouštět řadu dalších kampaní, u kterých chceme dbát především na důkladné měření a vyhodnocování. Zajímá nás hlavně dopad na offline prodejny, který se již v minulosti ukázal jako vysoký. Chceme vše důkladně analyzovat a propojit online a offline kanály. 

Přečtěte si také rozhovor s Pavlínou Šedivou ze SCONTO Nábytek. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter I ČERVENEC

V červenci jsme oslavili skvělou novinu. Postoupili jsme do finálního kola EMEA prestižní soutěže Google Premier Awards. O tohle a o spoustu d…

31. 7. 2017

Potenciál YouTube. Obchodní ředitel YouTube Robert Kyncl odhalil aktuální čísla.

Tento týden jsme se zúčastnili exkluzivního setkání s Robertem Kynclem, obchodním ředitelem sociální sítě YouTube. Jaké zajímavosti setk…

26. 7. 2017

Posilujeme tým o Martinu, Léňu a Martina!

S novými posilami jako kdyby se v poslední době roztrhl pytel a tak v týmu vítáme další tři lidi, Martinu, Léňu a EmJaye. S jejich pomocí …

25. 7. 2017

Vyrazili jsme na Google Digital Now 2017 se Sconto nábytkem

Vůbec poprvé jsme jako agentura vyjeli na konferenci pořádanou společností Google společně s naším klientem. Strávili jsme 2 dny v Dublinu,…

20. 7. 2017

Archetypy v marketingu IV: Dosáhněte stability a řádu

Zaujal vás náš seriál o archetypech v marketingu? Máme pro vás další díl, který tentokrát řeší potřebu najít a vytvořit ve světě ř…

14. 7. 2017

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme obdrželi skvělou zprávu. Postoupili jsme do dalšího kola globální soutěže Google Premier Partner Awards v kategorii Video Innovatio…

12. 7. 2017