Blog

Amazon chce vstoupit na český trh

Amazon chce vstoupit na český trh

Zdá se, že se dlouholetá šuškanda o Amazonu konečně naplní. Největší internetový obchod na světě prý řeší v České republice umístění nového logistického centra. Podle deníku E15 by ho jednička v online nakupování mohla ještě letos zprovoznit. Pokud se tak skutečně stane, Amazon výrazně ovlivní český internetový trh, který v posledních letech zažívá raketový růst.

Americká společnost se původně rozhodovala mezi Českem a Polskem. Česká republika by se mohla stát vůbec první evropskou zemí na východ od Německa, ve které bude Amazon v tomto rozsahu působit.

„Amazon je velmi silný hráč, určitě by to zvýšilo tlak na české e-shopy. Na druhou stranu, konkurence na českém trhu už je hodně vysoká a tlak na cenu roste. Ten vstup nebudou mít tak jednoduchý,“ řekl týdeníku Ekonom Marek Liška, generální ředitel největšího českého e-shopu Mall.cz.

Podle informací deníku E15 by mělo mít české distribuční centrum Amazonu až 100 tisíc metrů čtverečních. Areál by se tak rozsahem vyrovnal největšímu distribučnímu centru v Evropě, které má společnost v německém Bad Hersfeldu.  Konkrétní místo ani developer však ještě nejsou známy.

Česká republika by získala nejméně tisíc nových pracovních míst. V Německu zaměstnává Amazon až 7 700 lidí nastálo a před Vánoci najímá kvůli vyšší poptávce další tisíce pracovníků.

A co získají čeští zákazníci? Ti budou mít jednoznačně daleko lepší výběr zboží. Amazon se už dávno neomezuje pouze na online prodej knih. Lze u něj nakoupit téměř vše od oblečení, muziku až po hračky. Největším lákadlem je však v posledních letech oblíbená čtečka elektronických knih Kindle, kterou sám Amazon vyvinul a stále ji vylepšuje.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zákulisní fotky i poznatky ze školení Facebook Blueprint Live!

V červnu jsme jako jedna z pěti českých agentur dostali v rámci úzké spolupráce a podpory ze strany Facebooku pozvánku na workshop Blueprint …

24. 8. 2017

Míša Mašková: Školy dnes grafiku nenaučí. Mladí lidé by se měli co nejdřív vrhnout do praxe

Míša Mašková je nová Art Directorka našeho kreativního oddělení. Je maličká, skromná, ale odvádí skvělou práci. Přečtěte si rozhovo…

22. 8. 2017

Jirka, Andrea a Míša jsou nové posily týmu!

Do našich týmů nastoupily další nové tváře. Seznamte se s Jirkou, Ájou a Míšou.

22. 8. 2017

Instagram pro firmy: Nevyužitý potenciál obrázkové sítě

Instagram je extrémně populární obrázková sociální síť. Pohybuje se na něm přes 700 milionů uživatelů (v Česku více než 1,5 miliónu…

21. 8. 2017

Tajný trik marketéru, jak vybudovat silnou značku. Archetypy v marketingu.

S konceptem archetypů už jsme se v několika předchozích článcích seznámili. Naučili jsme se je od sebe rozlišit, víme, co jednotlivé arch…

18. 8. 2017

Storytelling pro firmy. Naučte se vyprávět příběh své značky

Lidé milují příběhy. A dobrým příběhem získáte klíč k srdci svého zákazníka. Vystavět dobrý příběh ale není jen tak. Podívejte …

14. 8. 2017