Blog

Amazon chce vstoupit na český trh

Amazon chce vstoupit na český trh

Zdá se, že se dlouholetá šuškanda o Amazonu konečně naplní. Největší internetový obchod na světě prý řeší v České republice umístění nového logistického centra. Podle deníku E15 by ho jednička v online nakupování mohla ještě letos zprovoznit. Pokud se tak skutečně stane, Amazon výrazně ovlivní český internetový trh, který v posledních letech zažívá raketový růst.

Americká společnost se původně rozhodovala mezi Českem a Polskem. Česká republika by se mohla stát vůbec první evropskou zemí na východ od Německa, ve které bude Amazon v tomto rozsahu působit.

„Amazon je velmi silný hráč, určitě by to zvýšilo tlak na české e-shopy. Na druhou stranu, konkurence na českém trhu už je hodně vysoká a tlak na cenu roste. Ten vstup nebudou mít tak jednoduchý,“ řekl týdeníku Ekonom Marek Liška, generální ředitel největšího českého e-shopu Mall.cz.

Podle informací deníku E15 by mělo mít české distribuční centrum Amazonu až 100 tisíc metrů čtverečních. Areál by se tak rozsahem vyrovnal největšímu distribučnímu centru v Evropě, které má společnost v německém Bad Hersfeldu.  Konkrétní místo ani developer však ještě nejsou známy.

Česká republika by získala nejméně tisíc nových pracovních míst. V Německu zaměstnává Amazon až 7 700 lidí nastálo a před Vánoci najímá kvůli vyšší poptávce další tisíce pracovníků.

A co získají čeští zákazníci? Ti budou mít jednoznačně daleko lepší výběr zboží. Amazon se už dávno neomezuje pouze na online prodej knih. Lze u něj nakoupit téměř vše od oblečení, muziku až po hračky. Největším lákadlem je však v posledních letech oblíbená čtečka elektronických knih Kindle, kterou sám Amazon vyvinul a stále ji vylepšuje.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Business snídaně #6 - Digitální marketing jako akcelerátor exportu

Export na zahraniční trhy se zdá na první pohled obtížný. V případě chybného rozhodnutí mohou vzniknout i finanční ztráty. Pokud ale do…

5. 6. 2019

Google Marketing Live 2019: 7 klíčových novinek pro budoucnost onlinu

Pro novinky a inspiraci jsme se v polovině května vypravili do centra San Francisca na globální konferenci Google Marketing Live. Spolu s dalším…

30. 5. 2019

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme …

12. 5. 2019

Vyzkoušeli jsme Brand Lift 2.0 – jaké jsou jeho (ne)výhody?

Jako jedna z prvních agentur jsme vyzkoušeli Brand Lift 2.0 – jednu z produktových Google novinek (2018). Jak Brand Lift 2.0 hodnotíme? A jaké …

3. 5. 2019

Reportáž: Newsfeed DAY 2019

Online marketing sa rýchlo mení a aby sme boli stále v obraze, musíme sa aj my pravidelne vzdelávať. Preto sme sa na čele s našou špecialistk…

23. 4. 2019

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019