Blog

Martin Peška 12. 8. 2014 Zpět

96 % Čechů ve věku 18 až 69 let navštěvuje internet

Infografika: Počet uživatelů internetu v ČR v roce 2013

Česká republika patří mezi státy s nejvyšší mírou rozšíření internetu ve střední a východní Evropě. Vyplývá to ze studie Online Landscape: Central Europe.

Podle údajů ze studie společnosti Gemius navštěvuje internet 96 % všech Čechů ve věku od 18 do 69 let. To je o 20 až 30 % větší penetrace než ve státech jako Polsko, Slovensko či Maďarsko. Česká republika je tak se svými 6,7 miliony uživateli po Polsku druhým největším internetovým trhem střední Evropy.

Zatímco na jiných trzích střední a východní Evropy mají převahu v užívání internetu ženy, v případě ČR tvoří 52 % návštěvníků internetu muži.

ČR má také se 17 % nejvyšší podíl věkové skupiny lidí ve věku 55 let a více. 

Za pozornost jistě stojí i data o návštěvnosti z mobilních zařízení, která se v průběhu jednoho roku zvýšila desetkrát. V současnosti generuje přístup na internet z mobilních zařízení více než 10 % zobrazených stránek.

A o co se nejčastěji čeští uživatelé internetu zajímají? Jsou to většinou prakticky zaměřené weby, mapy, jízdní řády a nejrůznější databáze.

Společně s rozšířením internetu mezi všemi věkovými skupinami uživatelů rostou i investice do internetové reklamy, která za posledních pět let vzrostla dvojnásobně.

Obrovským trendem České republiky je oproti okolním státům oslovování internetového publika prostřednictvím RTB reklamy, která je v ČR využívána zejména pro výkonnostní marketing. Jednou z RTB platforem je například Adform, pomocí níž je možné zobrazovat nejen displejovou reklamu, ale také video.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Business snídaně #6 - Digitální marketing jako akcelerátor exportu

Export na zahraniční trhy se zdá na první pohled obtížný. V případě chybného rozhodnutí mohou vzniknout i finanční ztráty. Pokud ale do…

5. 6. 2019

Google Marketing Live 2019: 7 klíčových novinek pro budoucnost onlinu

Pro novinky a inspiraci jsme se v polovině května vypravili do centra San Francisca na globální konferenci Google Marketing Live. Spolu s dalším…

30. 5. 2019

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme …

12. 5. 2019

Vyzkoušeli jsme Brand Lift 2.0 – jaké jsou jeho (ne)výhody?

Jako jedna z prvních agentur jsme vyzkoušeli Brand Lift 2.0 – jednu z produktových Google novinek (2018). Jak Brand Lift 2.0 hodnotíme? A jaké …

3. 5. 2019

Reportáž: Newsfeed DAY 2019

Online marketing sa rýchlo mení a aby sme boli stále v obraze, musíme sa aj my pravidelne vzdelávať. Preto sme sa na čele s našou špecialistk…

23. 4. 2019

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019