8 způsobů jak zvýšit návštěvnost webu

Barbora Votavová 22. 2. 2013
Marketup
Marketup

Marně přemýšlíte jak zvýšit návštěvnost vašich webových stránek nebo e-shopu? Nezoufejte. Máme pro vás osm účinných tipů, jak pozvednout vaše křivky vzhůru a přivést na web relevantní návštěvníky. Aby byly cíle uskutečnitelné, je nutné dát všemu dostatek času a obrnit se notnou dávkou trpělivosti.

1. Design a architektura webu Aby byl web úspěšný, musí v první řadě návštěvníka zaujmout. Měl by být koncipován tak, aby se na něm uživatel snadno zorientoval, cítil se zde dobře a rychle našel, co potřebuje. Pěkný, čistý a moderní design je samozřejmostí.   2. Kvalitní a originální obsah Dejte si záležet nejen na grafice, ale i na samotném obsahu. Chytlavé slogany a kvalitně napsané texty jsou pro návštěvníka webu skvělým impulzem k nákupu. Pokud uživatelům internetu nabídnete hodnotný obsah, budou se k vám rádi vracet.   3. SEO Tvorba obsahu je důležitá také z hlediska SEO, které vám napomůže k lepšímu umístění ve vyhledavačích. Správně strukturovaný text by měl obsahovat klíčová slova, která uživatelé internetu používají při hledání vašich produktů či služeb. Texty však musí být stále čtivé, srozumitelné a rozhodně by neměly působit dojmem, že slouží pouze pro optimalizaci na konkrétní klíčové slovo. Takové texty nepotěší ani uživatele, ani algoritmy Googlu. Na webu by se rovněž neměl objevit duplicitní obsah nebo prázdné stránky.

4. Zpětné odkazy Pokud máte v pořádku design i obsah, je na čase dát o sobě vědět. Pro zvýšení návštěvnosti webu je vhodné zajistit odkazy na jiných webech, nejlépe tematicky příbuzných. Může jít o spřátelené weby, ale i o placené odkazy. Výměna odkazů vám přivede relevantní zákazníky, ale naopak pro SEO zas moc velkým přínosem nebude.

5. Registrace do katalogů a vyhledavačů Díky registraci webových stránek v katalogu získáte nejen zpětný odkaz, ale i potenciální zákazníky. Aby se však na web dostali skutečně relevantní uživatelé, zařaďte jej do vhodné kategorie dle vašeho oboru. Využijte například katalog Firmy.cz   6. PPC reklama Nebojte se investovat do PPC (Pay Per Click) kampaně v systému Google Adwords, Sklik nebo na sociální síti Facebook. Jedná se o krátké inzeráty, které můžete zacílit na konkrétní klíčová slova nebo skupiny uživatelů a dostat tak na váš web nové návštěvníky. Navíc zaplatíte jen za uživatele, kteří web skutečně navštíví. Google AdwordsSklik i Facebook umožňují stanovit peněžní limity.   7. Aktivita na sociálních sítích Sociální sítě daly internetovému marketingu zcela nový rozměr. Využijte jejich moc pro zvýšení návštěvnosti webu a posilování povědomí o značce. Facebook, Twitter, LinkedIn a další patří mezi nejúčinnější nástroje online propagace. Sdílejte novinky a zajímavosti z vašeho oboru, komunikujte s uživateli a vybudujte si základnu fanoušků, která bude pravidelně přicházet na váš web a díky sdílení přivádět nové návštěvníky.   8. Monitoring Abyste mohli ihned reagovat na potřeby a požadavky zákazníků, je nutné pravidelně sledovat statistiky návštěvnosti. K tomu vám poslouží například systém Google Analytics, který vás informuje o dosavadních výsledcích. Dozvíte se tak odkud návštěvníci webu přicházejí, podle kterých klíčových slov vás našli, jak se na stránkách chovají a další velmi cenné informace, které budou důležité pro další kroky.

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .