Blog

2. 9. 2018 Zpět

7 tipů jak se už teď připravit na vánoční kampaně

7 tipů jak se už teď připravit na vánoční kampaně

Být klíčovým partnerem Googlu má své velké výhody, obzvlášť pokud jde o přístup k informacím. Na konci srpna jsme navštívili každoroční Xmas workshop s cennými tipy, které se týkají plánování vánočních kampaní. Pokud i vy chcete letos zabodovat a ještě více podpořit obrat v Q4, projděte si checklist níže a ujistěte se, že je vše na svém místě. 

Jaké je vyhledávací a nákupní chování během vánočního období?

  • Zákazníci už nehledají dárky na poslední chvíli, ale průběžně během roku. Vyhledávání nekulminuje těsně před Štědrým dnem, ale je rovnoměrně rozprostřeno během podzimu. Proto se vyplatí kampaně spustit dříve než v půlce prosince.
  • Velkou popularitu si získal tzv. Black Friday, největší slevová akce v listopadu. Uživatelé v tomto období nehledají konkrétní značky, ale soustředí se spíše na produkty. Nejoblíbenějšími kategoriemi jsou elektronika, mobilní telefony, oblečení atd. Zhruba dva dny před Black Friday zákazníci přesně vědí, co si chtějí koupit, a čekají jen na spuštění slev.
  • Nepodceňujte kategorii „aftersales“, protože nakupovat zboží během lednových slev je stále populárnější v Česku i na Slovensku.
  • Mobile first, tak přemýšlí dnešní uživatelé, kteří nedají mobil z ruky. Jejich prostřednictvím si zboží vyhledává až 40 % kupců.
  • Na výběr dárku si ponecháváme více času. Až 42 % zákazníků přiznalo, že výběrem dárků loni strávili více času než předchozí rok (2016).

Jak naplánovat vánoční obchodní strategii?

1. Definujte si cíle

Nezapomínejte na zákaznickou cestu a definujte si cíle komunikace podle fází see, think, do, care.

2. Buďte vidět

Zákazníci nejvíce vyhledávají zboží prostřednictvím vyhledávače Google, 76 % mobilních zákazníků změnilo svoje rozhodnutí o prodejci nebo značce na základě výsledků ve vyhledávání.

3. Buďte na prvním místě

Na pozici v shoppingu totiž záleží. V tomto případě je dokázán až 3x větší engagement. I z toho důvodu od října neomezujte rozpočty na vánoční kampaně.

4. Mějte vizuálně sjednocený produktový feed

Feed musí být přitažlivý, estetický a stále aktuální. Na fotografovi se určitě šetřit nevyplatí.

5. Buďte atraktivní

Nabízejte zákazníkům zajímavé nákupní příležitosti, protože 7 z 10 zákazníků hledá speciální nabídky nebo slevy ještě před tím, než navštíví kamenný obchod.

6. Využijte strategii Smart shoppingu

Jednu kampaň naplánujte pro všechny 4 nakupovací sítě (Vyhledávání, Display, YouTube, Gmail). Pro každou síť využijte speciálně přizpůsobenou kreativu.

7. Dbejte na snadný nákupní proces

Přizpůsobte webové stránky mobilním telefonům. Rychlost načítání musí být do tří vteřin, jinak roste riziko, že uživatel stránku opustí. Pokud máte před platbou velký bounce rate, může to být zbytečně složitým platebním procesem. V tomto případě doporučujeme využít služby Google Pay.

Bonusový tip na závěr

O Vánocích máte skvělou příležitost vybudovat kanál a inspirovat se formátem Vlogmas. Už i v České republice začíná růst jeho popularita. Je to formát hojně používaný mezi youtubery, který má velký divácký úspěch. Jedná se o videoverzi adventního kalendáře, kdy youtuber každý den v průběhu prosince zveřejní video s vánoční tematikou. Váš kanál může taky zavést tuto tradici a ve vlogmasu tak velmi snadno a nenásilně zpropagovat vaše produkty.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Jsme finalisté Google Premier Partner Awards - podruhé v řadě

10. 9. 2018

Jedno odpoledne s Jaromírem Jágrem

Na tento den jsme se s kolegyní Andreou těšily dlouho. Je 15. 8., nádherné slunečné počasí. V práci doděláváme poslední úkoly a za chv…

7. 9. 2018

7 tipů jak se už teď připravit na vánoční kampaně

2. 9. 2018

Jak přidat správce na YouTube

Jako digitální agentura se denně setkáváme s praktickými dotazy našich klientů. Často se týkají nejznámější video platformy YouTube. Pr…

19. 7. 2018

Letní business snídaně v rytmu videokampaní

21. 6. 2018

Jsme AdWords Guru pro rok 2018!

Naši specialisté se zúčastnili ročního školícího programu od Google AdWords na jehož konci nás čekala sladká odměna v podobě získání…

26. 5. 2018