
E-mail marketing může podnikům pomoci zůstat v kontaktu s jejich zákazníky a potenciálními klienty. Ale je velký rozdíl mezi pouhým rozšiřováním seznamu kontaktů a realizací dobré kampaně, která je přivádí na vaše webové stránky a generuje tržby. Podívejte se na několik tipů, které vám pomohou maximalizovat výkon vašeho e-mail marketingu.
1. SPLIT test Vašich formulářů pro přihlášení k e-mailingu.
Co vlastně pojem „split test“ znamená? Jedná se o nástroj, který slouží k porovnání ohlasu na dvě či více kampaní. Split test může být mocným nástrojem v online marketingu. Pomocí změn různých proměnných na svých webových stránkách a ve svých marketingových kampaních můžete zjistit, které kombinace vám přinesou nejvíce e-mailových odběrů. Například, pokud se nemůžete rozhodnout, kam na svých webových stránkách umístit formulář pro přihlášení k e-mailingu nebo jakou barvu použít pro tlačítko „Zaregistrujte se“, split test vám porovná různé možnosti a určí pomocí statistik vítěze. Abyste začali se split testem, přejděte do sekce nápovědy ve vaší e-mail marketingové aplikaci. Většina kvalitních aplikací, mezi které patří Aweber, MailChimp, iContact a ConstantContact, nabízejí split test jako výchozí funkci.
2. SPLIT test zaslaných zpráv Pro split test mohou být vhodnými kandidáty také vaše „informační zprávy“. Na rozdíl od e-mailů, které se pravidelně odesílají v nastaveném čase, se jedná o zprávy, které odesíláte spontánně. Vzhledem k tomu, že informační zprávy obvykle oznamují aktuální informace, jako je například uvedení nového produktu na trh či podpora prodeje, je důležité, aby byly co nejefektivnější. I malé zlepšení míry, která ukazuje, kolik lidí si danou přijatou zprávu otevřelo a kolik z nich kliklo (například na uvedený odkaz) může mít velký vliv na návratnost investic pro váš e-mail marketing.
3. Udělejte průzkum u svých zákazníků Jedním z největších přínosů vaší databáze e-mailových adres zákazníků je možnost průzkumu potenciálních zákazníků. Například když se rozhodujete, zda naskladnit produkt X či Y, nemusíte se spoléhat na instinkt. Stanovte si, na co se chcete v průzkumu zaměřit a využijte e-mail k dotázání zákazníků a získání zpětné vazby. E-mail nemusí sloužit jen jako nástroj pro získání zpětné vazby, ale díky těmto průzkumům můžete o svých zákaznících shromažďovat také demografická data.
4. Pomozte nyní a prodávejte později Příliš mnoho lidí přistupuje k e-mail marketingu pouze jako k další možnosti, jak přesvědčit své zákazníky. To je však jen krátkozraký pohled. Místo toho použijte e-mailové zprávy k poskytnutí užitečných informací a prohloubení vztahu se svými zákazníky. Pokud se na vás budou moci zákazníci spolehnout stejně jako na odborníka, měli byste s největší pravděpodobností vidět i odpovídající nárůst tržeb.
5. Segmentujte své seznamy Když vytváříte marketingovou zprávu, o které si myslíte, že bude více efektivní, ptáte se, jestli e-mail, kterým propagujete produkt u jednoho zákazníka, bude stejný jako u jiného zákazníka bez ohledu na jeho historii nakupování? Nebo jestli daný zákazník, u kterého propagujete produkt, nakupoval nedávno či před delší časem? Čím více přizpůsobíte své e-mail marketingové zprávy konkrétním zákazníkům, tím účinnější bude vaše propagace. Klíčem úspěchu v e-mail marketingu je rozdělení seznamu kontaktů na segmenty – skupiny, v jejichž rámci je dána určitá společná charakteristika. Například můžete vytvořit segmenty pro předplatitele, kteří za vaše služby či produkty utratili určitou částku peněz nebo na ty, kteří si otevřou každou zprávu, kterou jim zašlete. Konkrétní segmenty, na kterých je vidět největší účinek, se liší podle činnosti a oboru. Ale experimentováním různých typů segmentů a zacílení, můžete vytvořit mnohem zajímavější a relevantnější zprávy posílané zákazníkům. Pokud své zákazníky budete umět zaujmout, je velmi pravděpodobné, že se zvýší i váš prodej.
6. Pravidelně aktualizujte své seznamy Za lidi na vašem seznamu e-mailů, kteří již delší dobu ani neotevřeli vámi zaslaný e-mail, ztrácíte zbytečně svůj čas i peníze. Protože u většiny programů pro správu seznamu platíte za počet e-mailových adres, je důležité, abyste si našli čas na „vyčistění“ seznamu a odstranili tak lidi, se kterými nemá smysl být v kontaktu. V programu pro správu e-mailů můžete využít vyhledávací funkci, která projde celý seznam a určí ty, kteří v daném časovém období (například dva měsíce) neotevřeli ani jednu zprávu, kterou jste jim zaslali. Udržováním „čistého“ seznamu kontaktů si tak zajistíte co nejvíce možnou efektivitu.