Blog

MarketUP 10. 1. 2014 Zpět

5 rostoucích sociálních sítí, které budeme sledovat v roce 2014

5 rostoucích sociálních sítí, které budeme sledovat v roce 2014

Stále nové a nové sociální sítě rostou jako houby po dešti a málokteré se, i přes počáteční predikce úspěchu, ujmou. Mnohdy končí neúspěchem, bojují o přežití a o jejich prosperitě nemůže být vůbec řeč. Je těžké předpovědět, zda se objeví například další Pinterest, ale přinášíme seznam pěti zajímavých sociálních sítí, o jejichž životaschopnosti se zřejmě rozhodne v letošním roce.

1. Viddy.com

O Viddy se dá říci, že se jedná o videoverzi Instagramu. Má také velmi jednoduché a přímočaré rozhraní pro uživatele, kterým umožňuje sdílet videa o maximální délce 15 sekund. Podobně jako na Instragramu mohou svá videa „vylepšovat“ sadou barevných filtrů a mohou je snadno sdílet i na jiných sociálních sítích jako je Facebook nebo Tumblr.

2. Ghost.org

Sociální síť Ghost.org

Zdroj: Reprofoto ghost.org

Nový bloggovací projekt s názvem Ghost založil John O'Nolan, bývalý manažer publikační platformy a redakčního systému WordPress. Už jen tento fakt stojí za pozornost a je příslibem, že půjde o vychytralou věc. Tvůrce definguje svůj nový počin jako open-source aplikaci, která svým uživatelům pomůže usnadnit správu blogu, aby měli více času na samotné blogování, nikoliv na starosti s ním. Umožňuje vedle rozpracovaného článku i okamžitý náhled příspěvku, jeho rozhraní funguje ve všech přístrojích a vyhovuje tak lidem, které přepadne inspirace například při čekání na autobus.

3. Days.am

Jedná se o síť umožňující sdílení fotografií. Čím se ale liší Days od Instagramu je prvek kalendáře. Skupiny fotek se přiřazují k jednotlivým dnům a vytváří časovou osu, která ostatním uživatelům podává vizuální pohled na každodenní události ve vašem životě. Tyto dny lze pak snadno poslat přátelům například e-mailem.

4. Medium.com

A máme tu další případ, kdy se bývalý zaměstnanec úspěšného projektu rozhodl pro vytvoření nové sociální sítě. V tomto případě jsou autory Evan Williams a Biz Stone, bývalí zaměstnanci Bloggeru a Twitteru. Ti tvrdí, že Medium vytvořili na základě všeho, co se naučili za 13 let v branži.

Jejich sociální síť je směs snad všech sociálních sítí, které se prosadily; od Twitteru přes Pinterest a Instagram až po Tumblr. Cílem je ale veškerý sdílený obsah více organizovat, a zbavit uživatele toho, co je nezajímá, čímž se výrazně vymezuje vůči Facebooku.

Zatím se lze na Medium přihlásit pomocí stejného účtu jako na Twitter, ale pouze na pozvání.

5. Conversations

A na závěr jsme vybrali sociální síť, která možná ani není tak sociální sítí, ale za zmínku jistě stojí. Snaží se snad nahradit samotnou e-mailovou komunikaci. Minimálně tu v pracovních týmech. Conversations od HootSuite se zatím těší oblíbenosti zejména u firem a jejich zaměstnanců, kterým umožňuje komunikaci napříč týmem a úryvky či citace z komunikace sdílet je třeba na Facebook nebo Twitter.

Jedná se ale o placenou službu primárně na bázi měsíční platby, zdarma si můžete Conversations vyzkoušet jen na 30 dní. Další bezplatné užívání je možné jen pro týmy do pěti členů.

Uvidíme, zda se některý z těchto projektů v následujících měsících prosadí, či zda jeho výjimečné prvky velmi rychle převezme již některá větší a prosperující sociální síť.

A která rozjíždějící se sociální síť zaujala v poslední době vás? Podělte se o ni s námi v komentářích.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017