5 dovedností, které učiní PPC specialistu žádanějším

Dušan Smoljak 23. 5. 2016
Marketup
Marketup

Pojmy jako CPC, CPA, PNO nebo CTR by měl znát každý PPC specialista. Zároveň musí rozumět konverzím a umět pracovat s reklamními systémy Google Adwords, Seznam Sklik a Facebook Reklamy. Jaké jsou ale další dovednosti, které učiní z obyčejného PPC specialisty specialistu neobyčejného?

  • Znalost HTML

  • Znalost Javascriptu

  • Znalost práce s grafickými programy

  • Regulární výrazy

  • Pokročilá práce s Microsoft Excel

1. Znalost HTML

HTML je zkratkou pro HyperText Markup Language. Jedná se o značkovací jazyk, který se používá pro tvorbu webových stránek. Již při nasazení Google Analytics / Google Tag Manageru na web je uživatel vyzván, aby vložil trackovací kód do kódu webu. Bez základní znalosti HTML se může specialista při této banální operaci ztratit.

Pokud web nemá redakční systém nebo je potřeba upravit text či jakýkoliv jiný prvek v kódu stránky, přijde znalost základů vhod a specialista bude schopen provést změny sám bez pomoci kodéra.

2. Znalost Javascriptu

JavaScript je jedním z nejpopulárnějších světových programovacích jazyků, a spolu s HTML a CSS patří mezi hlavní stavební kameny webových stránek. Všechny trackovací kódy, ať už Google Analytics, nebo Google Adwords, jsou vytvořeny na Javascriptu. Pro PPC specialistu je dobré znát alespoň základy tohoto programovacího jazyka, protože se může například dostat do situace, kdy si bude muset kód před nasazením na web mírně poupravit. Tato znalost se může hodit i v případě, že je potřeba na landing page nasadit kódy pro měření událostí. Když specialista ví, jak Javascriptové kódy fungují, dokáže se obejít bez asistence webmastera.

Díky znalosti Javascriptu si může PPC specialista editovat Adwords skripty nebo v případě hlubších znalostí tvořit skripty vlastní. Skripty jsou nejčastěji používány pro automatizaci běžných postupů při optimalizaci kampaní. Mezi ty nejznámější patří například automatická kontrola stránek 404.

3. Znalost práce s grafickými programy

Když umí PPC specialista pracovat s některým z volně dostupných programů, jako je Gimp, Photofiltre Studio, apod., nebo s profesionálními programy společnosti Adobe, je to pro něj jednoznačná výhoda.

Tyto znalosti se hodí především v případě, kdy je třeba udělat drobnou korekci v banneru. Někteří specialisté jsou dokonce schopni si vytvořit novou sadu bannerů sami. Díky tomu mohou, v případě potřeby, zastoupit grafika nebo mu pomoci.

4. Regulární výrazy

Regulární výraz neboli RegEx je kombinace znaků, která mapuje vzory v textu a umožnuje jejich vyhledávání, popřípadě nahrazování. Tyto výrazy ocení PPC specialista zejména v Google Analytics, kde si s jejich pomocí může definovat vlastní reporty a vytvářet cíle.

Mimo využití v Google Analytics usnadní znalost alespoň základních regulárních výrazů práci při správě PPC kampaní s velkým objemem dat, hodí se i při správě produktových kampaní prostřednictvím nástrojů PPCBee nebo ppcHIT, kde je tato znalost dokonce nutností.

5. Pokročilá práce s Microsoft Excel

Udělat tabulku nebo graf v Excelu umí dnes kdekdo, ale pokročilé funkce jako CONCATENATE zná jen málo vybraných. Čím více funkcí PPC specialista zná, tím více si může při tvorbě kampaní usnadnit práci. Následný import dat do reklamních systémů je pak mnohem snazší.

Vystihuje tě tento článek? Nebo znáš někoho takového ze svého okolí? Ozvi se nám na sara.skvorova@marketup.cz.

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .