4 taktiky, které pomohou prodat vaše produkty či služby

Eva Řeháková 5. 7. 2017
Marketup
Marketup

Konečně jste provedli potenciální zákazníky trychtýřem a můžete začít prodávat. Ve třetí fázi máte dva hlavní úkoly (a několik vedlejších). Za prvé, udělat nabídku tak atraktivní, že jí uživatel nebude moci odolat. Za druhé, zjednodušit nákupní proces. Přečtěte si několik tipů, jak toho docílit.

Abyste úspěšně zakončili cestu zákazníka, kterého jste již stihli zaujmout zajímavým obsahem v první fázi a získat na něj kontakt a vybudovat s ním vztah ve druhé, musíte ho popostrčit k nákupu. Třetí fáze už tedy není tolik o obsahu, jako o tvrdých prodejních taktikách.

1. Akční nabídka? Ideálně časově omezená

Co nejvíce působí při rozhodování? Samozřejmě akce. Nabídněte zájemcům zajímavé slevy nebo možnost si váš produkt či službu vyzkoušet. Lidé se těžko loučí s něčím, co už jednou bylo jejich. Nechte je proto namlsat na vašem skvělém produktu nebo službě a uvidíte, že se ho nebudou chtít po uplynutí zkušební doby vzdát.

Pokud akci časově omezíte, bude potenciální zákazník ještě ve větším tlaku k nákupu. Časově omezenou nabídku můžete poslat například personalizovaným e-mailem. Nabídněte možnost vyzkoušet zdarma nebo využít slevový kupón či jinou akci například do týdne. Následně se ještě připomeňte den před ukončením akce. Nezapomeňte zdůraznit, že se jedná o speciální nabídku pro konkrétního člověka, čímž v něm vybudujete pocit výjimečnosti.

2. Zjednodušte nákupní proces a udržujte komunikaci

V poslední fázi funnelu se v první řadě postarejte o to, aby byl nákup co nejjednodušší, nejintuitivnější a nejrychlejší. Lidé jsou na internetu zvyklí na rychlost. Pokud se na vaší stránce těžko orientuje a návštěvníci po chvíli nevědí, co mají dělat, váš web rychle opustí a zamíří ke konkurenci.

Zaměřte se proto na uživatelskou přívětivost webu, a především nákupního procesu. Nechte si poradit od odborníků a otestujte funkčnost na reálných lidech. Důležité je vše – od uspořádání prvků na stránce, přes správně nastavená a umístěná prodejní tlačítka až po návodné texty, které provedou uživatele nákupem.

TIP: V dnešní době je stěžejní zákaznická podpora a komunikace. Nemáte online poradnu? Vytvořte ji! Nebo zvažte implementaci online chatu. Tato funkce je stále oblíbenější a mnoho firem využívá také boty, které osloví uživatele na vašem webu a nabídnou pomoc při nákupu.

3. Nenakoupil hned? Nenechte ho přejít ke konkurenci

I přesto, že bravurně zvládnete slevové nabídky i zjednodušení nákupního procesu, někteří uživatelé váš web opustí. Ne proto, že by nechtěli nakoupit vůbec. Mohou však chtít nakoupit později. V takovém případě musí začít fungovat systém, který je nenechá nakoupit jinde.

Tento systém připomínání se nazývá remarketing. Můžete trackovat třeba uživatele, kteří zamířili na detail vašich produktů a tyto produkty jim připomenout – ať už zaplacenou reklamou, nebo e-mailem. Pohyb uživatele můžete sledovat pomocí kódů na vašem webu. Bližší informace vám rádi poskytnou naši specialisté.

4. A co samotný obsah? I v BOFU má své místo

I v závěrečné fázi je třeba tvořit kvalitní obsah. Ať už se jedná o dobře zpracované texty, které vedou uživatele k nákupu, nebo o komunikaci se současnými zákazníky, kteří již nakoupili. Je totiž prokázáno, že získání nového zákazníka je složitější a dražší než udržení stávajícího. Vaši současní zákazníci navíc často utrácejí více peněz než lidé, kteří u vás provádějí svůj první nákup.

Tvořte proto zajímavé texty pro vaše zákazníky. Učte je jak používat zakoupené produkty či služby. Zeptejte se jich na zpětnou vazbu a v případě spokojenosti také na referenci. Protože právě reference spokojených klientů vám pomohou vybudovat důvěru ve vaši značku a získat ještě více nových zákazníků. 

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .