Blog

Eva Řeháková 6. 6. 2017 Zpět

3 úkony, které prohloubí důvěru ve vaši značku

3 úkony, které prohloubí důvěru ve vaši značku

Další část našeho seriálu o content funnelu se zabývá jeho druhou fází. Zde je třeba vytvořit v návštěvnících vašich stránek pocit jedinečnosti a upevnit vzájemný vztah. Hlavním úkolem v této fázi je poskytnout uživateli personalizovaný obsah. Jak na to?

Úkol č. 1: Získejte kontakt na potenciální zákazníky

Zatímco obsah v první fázi musí být volně dostupný pro všechny, což jsme si popsali v minulém dílu seriálu, úkolem druhé fáze je získat na uživatele kontakt a zahrnout ho obsahem, který ho opravdu zajímá. Co můžete nabídnout uživatelům výměnou za jejich e-mailovou adresu?

1. E-book s hodnotnými informacemi

Jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak získat na zákazníka kontakt, je nabídnout mu e-book. Do e-booku můžete zpracovat například několik tematicky shodně zaměřených článků z vašeho blogu, které poupravíte. Další možností je tvorba zcela nového obsahu výhradně pro váš e-book. Jeho tvorba sice zabere poměrně dost času, nemusí se však nutně jednat o stostránkovou e-knihu. Naopak, e-booky bývají poměrně stručné. O to více je zásadní kvalita obsahu a především to, jak samotný e-book uživatelům „prodáte“. Výzva ke stažení musí znít opravdu lákavě.

2. Odškrtávací seznam nebo návod

Snadnější a rychlejší alternativou k e-booku mohou být odškrtávací seznamy, takzvané checklisty. Pokud máte k dispozici praktický návod, který by mohl uživatele zajímat, můžete z něj vytvořit právě podobný seznam. Ukažme si to na konkrétním příkladu:

Představte si, že pronajímáte karavany. Vaši zákazníci se proto zajímají o cestování v karavanu a o to, co by mohli při podobné cestě potřebovat. Odškrtávací seznam by se v tom případě mohl jmenovat:

  • Na dovolenou s karavanem? Máme pro vás seznam, co určitě nezapomenout!

Tento princip však je možné využít téměř v jakémkoliv businessu. Všude existují potenciální možnosti, jak čtenářům poradit, a pokud dobře znáte vaši cílovou skupinu, neměl by být problém podobný seznam během několika hodin vytvořit.

3. Webináře a kurzy

Mezi další časově náročnější typ bonusového obsahu patří různá školení, webináře nebo kurzy. Každý podnikatel má své vlastní know-how, které může jeho potenciální zákazníky zajímat. Pokud ho máte a i vy, nabídněte ho návštěvníkům vašich stránek „zdarma“. Ať už zvolíte formu webináře, který bude dostupný po zadání e-mailové adresy, nebo e-mailového kurzu, jež bude pravidelně chodit do schránky uživatelů. Uvidíte, že hodnotný obsah lidé ocení.

4. Případové studie zákazníků

Extra obsahem na vašem webu mohou být případové studie. I když si možná myslíte, že byste měli sdílet případové studie veřejně, zkuste uzamknout pod e-mail alespoň jejich část. Na webu můžete například zveřejnit část studie, týkající se výsledků, kterých jste u klienta dosáhli. Pokud by však chtěli vaši čtenáři vědět, jak se vám to povedlo, dejte jim tuto možnost až po zadání e-mailové adresy. Zajímavou možností v tomto případě může být takzvané odemčení obsahu, který je na vašich stránkách skrytý a objeví se právě po zadání adresy.

TIP: Aby s vámi uživatelé skutečně sdíleli své kontaktní údaje, nabídněte jim obsah, kterému nebudou moci odolat. Představte si, na co byste v jejich pozici reagovali vy. Vyzkoušejte si různé výzvy k akci a otestujte, která funguje nejlépe.

Úkol č. 2: Segmentujte uživatele do skupin

Důležitou činností při získávání kontaktů je jejich utřídění do segmentů v databázi. Každého totiž zajímá jiný obsah. Podle toho, co si uživatelé stáhli nebo odemkli na vašem webu, je proto rozřaďte do příslušných sekcí. Následně pak vytvořte různé e-mailingové kampaně a oslovte je skutečně personalizovaným obsahem, který je může dovést až k samotnému nákupu.

Úkol č. 3: Nezapomínejte na příběh

Ve druhé fázi content funnelu byste měli mít na paměti, že budování vztahu se zákazníkem je také o prezentaci samotné firmy. Vyprávějte proto lidem o vaší značce. Sdílejte s nimi příběh vzniku vašeho podnikání a třeba také útrapy, které jste museli překonat. Představte jednotlivé zaměstnance firmy, ať už se jedná o klíčové pracovníky, kteří jsou s klienty v denním kontaktu, nebo o pracovníky ve výrobě. Staňte se reálnými lidmi a uvidíte, jak se vztah vašich zákazníků k vám promění.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

včera v 10:04

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019

Letní soutěž od Horalek: Hra v rozšířené realitě i úspěšné zapojení influencera

Jestli nás v MarketUP něco těší, tak jsou to situace, kdy se za námi klienti vrací s nabídkou další spolupráce. A právě jedním z takový…

25. 7. 2019

Kdo jsou klienti MarketUP? Magazín Gusto, Zásilkovna nebo UNI HOBBY

Červen přinesl kromě teplého počasí i řadu nabídek do výběrových řízení známých i menších značek. Některé tendry se nám vyhrát …

16. 7. 2019

S Člověkem v tísni úspěšně pomáháme již druhým rokem

Agentura MarketUP kromě celé řady komerčních klientů věnuje svou pozornost i dobročinné oblasti a s organizací Člověk v tísni spolupracuj…

16. 7. 2019

Benlian Food uvádí na trh 4 produktové řady pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019