Blog

Andrea Marešová 5. 12. 2017 Zpět

3 tipy jak využít online při náboru zaměstnanců

3 tipy jak využít online při náboru zaměstnanců

Potřebujete rozšířit řady svých kolegů a přemýšlíte, jak potencionální kandidáty oslovit? Svět se díky moderním technologiím neustále mění, stejně jako spotřebitelské chování. Ekonomice v České republice se daří a nezaměstnanost klesla na historické minimum. Není proto divu, že tradiční metody náboru zaměstnanců ne vždy stačí. Poptávka vyvolává nabídku, pojďme se proto podívat, jaké nabízí online nové taktiky v oblasti recruitmentu.

1) Buďte tam, kde vaši zaměstnanci


Není v lidských silách být na všech místech najednou a zastihnout možné kandidáty všude, kde se mohou pohybovat. Co kdybyste je oslovili tam, kde tráví svůj volný čas? Podle webové stránky Consumer Barometer tráví 81 % respondentů svůj volný čas na internetu. Není tedy od věci zvážit oslovení vašich kandidátů online.


2) Komunikujte na více kanálech


Největší šanci na úspěch máte díky vícekanálové komunikaci. Které kanály se nabízí?

První volbou je nejspíše platforma LinkedIn. Síť, která sdružuje profesionály napříč obory, není na náborovém trhu žádným nováčkem. Existují ale i jiné varianty.

Například Facebook, který nedávno spustil funkci Jobs. S touto vymožeností bude inzerování a vyhledávání pracovních pozic na nejpopulárnější sociální síti mnohem snazší. Obzvlášť v případě, že neobsazujete manažerské pozice. Pokud hledáte kandidáty na základě úrovně dosaženého vzdělání, demografických údajů a zájmů, určitě Facebook vyzkoušejte.

Nemáte firemní facebookový profil? Nevadí, alternativou může být SMS kampaň. A jaká je největší výhoda? Jednoznačně geografické cílení. Pokud obsazujete pracovní místa v určité lokalitě a blízkém okolí, s SMS kampaní máte možnost cílit přesně geograficky. K tomu přidejte demografické údaje jako pohlaví a věk a kampaň je na světě.

Hledáte kolegy do kreativního oddělení vaší firmy, nebo chcete kandidáty zaujmout jinak? Ukažte, že se umíte odvázat a oslovte je videem. Podle nejnovějších statistik zasáhnete na Youtube i starší cílovou skupinu, máte tak k dispozici široké možnosti cílení. Mimo demografických a geografických parametrů cílíte také na zájmy, životní události a klíčová slova. YouTube už dávno není jen pro mladší cílovou skupinu a vhodná videokampaň vám může přivést zajímavé kandidáty.


3) Oslovte cílovou skupinu vhodnou komunikací


Komunikujte jazykem své cílové skupiny. Zvolte správný tone of voice a podpořte komunikaci vhodnou grafikou. Hledáte čerstvé absolventy, nebo kandidáty s praxí? Každého určitě zaujme jiný styl komunikace a vizuál. Jasně definujte náplň pracovní pozice a nezapomeňte uvést benefity, které práce u vás přináší. Vše podpoří dobře vybraná a pozitivní fotografie usměvavých a spokojených současných zaměstnanců.


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019

Letní soutěž od Horalek: Hra v rozšířené realitě i úspěšné zapojení influencera

Jestli nás v MarketUP něco těší, tak jsou to situace, kdy se za námi klienti vrací s nabídkou další spolupráce. A právě jedním z takový…

25. 7. 2019

Kdo jsou klienti MarketUP? Magazín Gusto, Zásilkovna nebo UNI HOBBY

Červen přinesl kromě teplého počasí i řadu nabídek do výběrových řízení známých i menších značek. Některé tendry se nám vyhrát …

16. 7. 2019

S Člověkem v tísni úspěšně pomáháme již druhým rokem

Agentura MarketUP kromě celé řady komerčních klientů věnuje svou pozornost i dobročinné oblasti a s organizací Člověk v tísni spolupracuj…

16. 7. 2019

Benlian Food uvádí na trh 4 produktové řady pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019