10 typů nejúspěšnějších příspěvků na Facebooku. Víme, co frčí!

Eva Řeháková 19. 7. 2016
Marketup
Marketup

Kreativita. Zábava. Zapojení. To jsou nejdůležitější požadavky na úspěšný obsah na Facebooku. Chcete rozjet svou firemní FB stránku a zajímá vás, jaké typy příspěvků uživatele baví? Přinášíme ukázky toho, co funguje u našich klientů!

Nepodceňujte soutěživost. Vyhrát chce každý

Soutěživost mají lidé v krvi. Atraktivní výhra přiměje uživatele zapojit se do hry, nejde však jen o ni. Důležité je také to, co musejí lidé pro výhru udělat. Pokud chcete získat hodně soutěžících a rozšířit tak váš brand, nemějte přehnané požadavky. Myslíte, že vám stovky uživatelů natočí na požádání video? Zapomeňte na to.

1)      Videosoutěže: Kolik výrobků se objevilo? Počítejte!

Prvním z typů příspěvků, které u našich klientů skvěle fungují, jsou videsoutěže. Soutěžící má jediný úkol: spočítat, kolikrát se ve videu objevil vybraný výrobek. Lidé počítají, komentují, sdílejí mezi své přátele… a tím zajišťují skvělé organické i virální šíření videopostů.

Po prvním úspěchu jsme pro Vitanu vytvořili už několik videosoutěží na Facebooku. Zdroj: https://www.facebook.com/Vitana.cz

2)      Který výrobek chybí? Tipujte!

Nemáte čas nebo prostředky pro tvorbu videa? Jako soutěž dobře poslouží i jednoduchá tipovačka ve formě obrázku. Jaký produkt na obrázku chybí? Která surovina tam nepatří? Zeptat se můžete v podstatě na cokoliv.

 Jednoduché tipovačky nejen zaujmou, ale zároveň nasměrují uživatele na váš web. Zdroj: https://www.facebook.com/Vitana.cz

Interaktivita: radost ze hry bez cíle

Uživatelé Facebooku si opravdu rádi hrají. Často i bez vidiny výhry. Pokud je příspěvek zaujme, rádi stráví s vaším FB postem trochu času i když jim za to neslíbíte nic než dobrý pocit.

3)      Chyť si gif

Od doby, co Facebook znovu umožnil publikaci gifů na stránkách, se tento typ příspěvků značně rozšířil. Posty s výzvou pro zastavení gifu v určité poloze už jistě znáte. Možná jste si i zahráli. A že se pod příspěvkem občas objeví otázka, „O co vlastně hraju?“ Nevadí. The game must go on!

Příspěvek: 

Chytili jste ručník jako pravý saunový mistr? Zašlete nám screenshot do komentářů!

Marketup

Na Facebooku Saunie jsme využili gif létajícího ručníku, který měl u lidí velký úspěch. Zdroj: https://www.facebook.com/saunia.cz 

4)      Najdi cestu k cíli

Ne všechny interaktivní příspěvky se musejí hýbat. Zkuste třeba najít správnou cestu v bludišti nebo zjistit, který dílek puzzle doplnit na poslední místo ve skládačce. Jednoduché, zábavné.

Do cíle závodu vede jen jedna cesta. Většina uživatelů ji v bludišti našla. Zdroj: https://www.facebook.com/FirstStopcz

Ke grilovanému masu si najde cestu jedno z grilovacích koření. Které to bude? Zdroj: https://www.facebook.com/Vitana.cz

5)      Ankety s malou nápovědou

Posledním z jednoduchých interaktivních příspěvků je anketa. Nejen, že lidi donutíte zapřemýšlet nad vaším produktem či službou, ale dokonce je můžete dovést pro malou nápovědu přímo na vaši webovou stránku.

Anketa s malou nápovědou může být jednoduchá. Zdroj: https://www.facebook.com/Vitana.cz

Co se hýbe, to mě zajímá

Když zaujmout, tak na první pohled. Zatímco dříve obrázky stačily, dnes už je třeba využívat i jiné formáty. Pokud chcete zaujmout, zkuste obrázky rozhýbat. Možností máte na Facebooku více.

6)      Produktové gify

Potřebujete představit uživatelům vaše produkty? Opět může posloužit gif. Ať už využijete jednoduché střídání produktů za sebou nebo vytvoříte tematický gif, vztahující se k počasí či sezóně, uživatele zaručeně zaujmete.

Příspěvek: 

V zimě, v létě, v mlze i na suchu… S našimi pneumatikami jezdíte bezpečně za každého počasí!  http://www.firststop.cz/shop?p_studded=false

Marketup

Na Facebooku First Stop jsme vytvořili tematický gif ke střídání ročních období. Zdroj: https://www.facebook.com/FirstStopcz

7)      Slideshow

Takzvaná slideshow umožňuje vytvořit jednoduché video v podobě za sebou jdoucích obrázků. Do videa je možné vložit maximálně 7 fotografií ve čtvercovém rozměru, Facebook si je případně sám ořízne. Ve slideshow můžete uživatele provést vaší provozovnou nebo máte možnost představit jednotlivé členy týmu. Fantazii se meze nekladou.

Představení chirurgů plastické chirurgie Esthé. Zdroj: https://www.facebook.com/Plasticka.Chirurgie.Praha.ESTHE

Reagujte na aktuální dění i speciální dny

Každý měsíc se něco slaví. Od svátku matek, přes apríl až po Mezinárodní den UFO. Zapůsobte na publikum zajímavou tematickou grafikou. Kreativně pracovat jde prakticky s čímkoliv. Klidně i s pneumatikami nebo průmyslovými roboty.

8)      Buďte vtipní

Češi mají smysl pro humor. Snesou, i když si z nich trochu vystřelíte. Nám se to povedlo na první apríl. Objednávky na barevné pneumatiky „které si oblíbili především ženy“, se jen hrnuly a ani sami prodejci zpočátku nevěděli, co to ti lidé vlastně chtějí :-)

Aprílový příspěvek s barevnými pneumatikami spustil velký zájem o “nový produkt”. Zdroj: https://www.facebook.com/FirstStopcz/

9)      Buďte kreativní

Nebojte se popřát ženám, matkám nebo i otcům k jejich svátku. Příležitostí, které se dají oslavit zajímavým postem, je v průběhu roku hned několik. Vždycky můžete potěšit!

Jeden ze starších příspěvků na Facebooku společnosti FANUC, který se našemu grafikovi opravdu vydařil. Zdroj: https://www.facebook.com/FanucCzech/

10)      Sledujte, co právě frčí

Ať už se jedná o současný fenomén pokémonů nebo o šílenství, které propuklo v prosinci kolem nového dílu Star Wars, pokud něco opravdu frčí, reagujte na to. Na vlně fanouškovské euforie se můžete svézt do krásných čísel co se týče liků, komentářů a především sdílení. Nám se to podařilo například s robotem Datrh Mate.

Každý si musí vybrat tu správnou stranu. Ve FANUC jsme proti sobě postavili žlutou a temnou sílu. Zdroj: https://www.facebook.com/FanucCzech/

Tak už víte které typy postů vyzkoušíte? :-)

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .