Blog

Michal Vrtiška 14. 10. 2015 Zpět

10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Jak vybrat vhodný e-mailingový nástroj? Jaký předmět e-mailu nejvíce zaujme a čím lidi přesvědčit, aby četli právě vaše e-maily? Project Manager Michal vám přináší shrnutí nejzajímavějších tipů a podnětů z 3. e-mailingové konference, kterou pořádala společnost Vivmail.cz.

1. Nabídněte příjemcům WOW efekt

Lidé e-maily nečtou. Pouze skenují očima. Abyste je přinutili přečíst z desítek e-mailů právě ten váš, nabídněte jim takový obsah, který vaší cílovou skupinu na první pohled upoutá a nabídne jí důvod e-mail hned nesmazat. S tím souvisí cílení emailu – čím více bude email, potažmo jeho předmět, pro příjemce relevantní, tím spíše nezapadne v jeho emailové schránce.

2. Pracujte se jménem odesílatele

Podle testování je obvykle lepší mít ve jménu odesílatele konkrétního člověka, nejen běžný mail info@...cz atd. Ve jménu můžete také zaujmou speciálním znakem či emotikonem, který vás odliší v příchozí poště od konkurence. 

3. Testujte předmět e-mailu

Hned po jménu odesílatele zaujme čtenářovu pozornost předmět e-mailu. Velmi dobře působí například otázky nebo personifikace podle jména. Zajímavá však může být také méně obvyklá personifikace na základě města. Testujte různé předměty e-mailů, každé publikum zaujme něco jiného.

4. Využívejte animované GIFy

Co třeba využít místo JPG obrázku v emailu animovaný GIF? Zvlášť poté, co David Finger ze Seznam.cz k potlesku všech na konferenci oznámil, že email na Seznamu nově načítá 100 % všech obrázků, se to zdá jako velmi zajímavý nápad.

5. Vyberte si vhodný e-mailingový nástroj

Před samotným výběrem nástroje pro rozesílání e-mailů je třeba si rozmyslet, co od něj očekáváte. Jeden nástroj má přehlednější statistiky, jiný vám poskytne podrobnější informace, další má skvělé možnosti automatizace atd. Kromě ceny zvažte i to, jaké funkce chcete využívat, kolik e-mailů budete rozesílat nebo jak velká je vaše databáze.

Věděli jste, že...

Důležitá vlastnost, která nástroje odlišuje, je doručitelnost? Ta je výrazně ovlivněna reputací IP adresy, ze které je mailing posílán. Některé nástroje používají pro rozesílku sdílené IP adresy, tedy se může snadno stát, že reputaci té vaší poškodí spammer, využívající stejný nástroj. Ověřte si IP adresy, ze kterých odchází vaše newslettery, např. pomocí nástroje Senderscore.org nebo využijte nástroj Google postmaster tools.


6. Jasně uveďte, že jde o obchodní sdělení

Z e-mailu musí být patrné, že se jedná o obchodní sdělení. Podle JUDr. Jiřího Žůrka z Úřadu pro ochranu osobních údajů je obchodním sdělením i samotná žádost o vyslovení souhlasu se zasíláním obchodních sdělení. Pokud není z emailu jednoznačně zřetelné, že se jedná o obchodní sdělení, musí to v něm být jasně uvedeno.

7. Dodejte e-mailu na důvěryhodnosti

Není sice povinností uvádět v patičce emailu, na základě jaké příjemcovy akce (registrace, nákupu apod.) byl váš mail odeslán, ale přidáte-li tuto informaci, bude mail působit mnohem více důvěryhodně. Některé skupiny zákazníků mohou toto ocenit.

8. Postarejte se, aby e-maily došly i do schránek na Seznam.cz

Spousta lidí v Česku vlastní e-mailovou stránku na doméně seznam.cz. V poslední době se však stávalo, že některé e-maily do schránek na Seznamu vůbec nedošly. Podmínkou, která je od letošního ledna vyžadována, je označování pošty doménovým podpisem DKIM (DomainKeys Indetified Mail). Bez tohoto podpisu email do schránek Seznamu nedoručíte, postarejte se tedy o to, aby u vašich e-mailů nechyběl.

9. Zjistěte, kdo vás posílá do spamu

Pokud vás zajímá, kdo z příjemců na Seznam.cz označil váš email jako spam, využijte bezplatný nástroj Feedback loop. Ale pozor, pokud se do tohoto nástroje zaregistrujete, je velmi důležité, abyste následující rozesílky o tyto příjemce očistili. Když se toto nestane, Seznam.cz zjistí, že jste tyto kontakty v databázi ponechali a v konečném důsledku vám to naopak přitíží.

10. Složce „Hromadné“ se nevyhnete

Velkým tématem letošního roku je zavedení složky „Hromadné“ v emailové schránce na Seznam.cz. Přes všechny osvědčené tipy a triky, jak docílit, aby vaše rozesílka nespadla to této složky, žádná cesta bohužel není. Seznam.cz jde ve stopách Google a jeho cílem je udělat emailovou schránku pro uživatele co nejpřívětivější – tudíž ji na první pohled očistit od obchodních sdělení. Nezbývá tedy, než se s tímto faktem smířit.

Jak předejít tomu, aby do složky „Hromadné“ padaly transakční zprávy (potvrzení o registraci, nákupu apod.)?

  • V transakčních zprávách by neměla být uvedena reklama (žádné obrázky s odkazy na související zboží apod. Uveďte pouze odkaz na váš eshop, kde si zákazník může související zboží prohlédnout).
  • Pro transakční zprávy používejte odlišnou adresu From, podepisujte transakční zprávy jiným DKIM a nezřizujte pro transakční zprávy FBL (Feedback loop).
Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019

Redesign oplatek Lina: Jak na brand awareness u značky, kterou každý zná?

Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…

3. 1. 2019