Blog

Michal Vrtiška 14. 10. 2015 Zpět

10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Jak vybrat vhodný e-mailingový nástroj? Jaký předmět e-mailu nejvíce zaujme a čím lidi přesvědčit, aby četli právě vaše e-maily? Project Manager Michal vám přináší shrnutí nejzajímavějších tipů a podnětů z 3. e-mailingové konference, kterou pořádala společnost Vivmail.cz.

1. Nabídněte příjemcům WOW efekt

Lidé e-maily nečtou. Pouze skenují očima. Abyste je přinutili přečíst z desítek e-mailů právě ten váš, nabídněte jim takový obsah, který vaší cílovou skupinu na první pohled upoutá a nabídne jí důvod e-mail hned nesmazat. S tím souvisí cílení emailu – čím více bude email, potažmo jeho předmět, pro příjemce relevantní, tím spíše nezapadne v jeho emailové schránce.

2. Pracujte se jménem odesílatele

Podle testování je obvykle lepší mít ve jménu odesílatele konkrétního člověka, nejen běžný mail info@...cz atd. Ve jménu můžete také zaujmou speciálním znakem či emotikonem, který vás odliší v příchozí poště od konkurence. 

3. Testujte předmět e-mailu

Hned po jménu odesílatele zaujme čtenářovu pozornost předmět e-mailu. Velmi dobře působí například otázky nebo personifikace podle jména. Zajímavá však může být také méně obvyklá personifikace na základě města. Testujte různé předměty e-mailů, každé publikum zaujme něco jiného.

4. Využívejte animované GIFy

Co třeba využít místo JPG obrázku v emailu animovaný GIF? Zvlášť poté, co David Finger ze Seznam.cz k potlesku všech na konferenci oznámil, že email na Seznamu nově načítá 100 % všech obrázků, se to zdá jako velmi zajímavý nápad.

5. Vyberte si vhodný e-mailingový nástroj

Před samotným výběrem nástroje pro rozesílání e-mailů je třeba si rozmyslet, co od něj očekáváte. Jeden nástroj má přehlednější statistiky, jiný vám poskytne podrobnější informace, další má skvělé možnosti automatizace atd. Kromě ceny zvažte i to, jaké funkce chcete využívat, kolik e-mailů budete rozesílat nebo jak velká je vaše databáze.

Věděli jste, že...

Důležitá vlastnost, která nástroje odlišuje, je doručitelnost? Ta je výrazně ovlivněna reputací IP adresy, ze které je mailing posílán. Některé nástroje používají pro rozesílku sdílené IP adresy, tedy se může snadno stát, že reputaci té vaší poškodí spammer, využívající stejný nástroj. Ověřte si IP adresy, ze kterých odchází vaše newslettery, např. pomocí nástroje Senderscore.org nebo využijte nástroj Google postmaster tools.


6. Jasně uveďte, že jde o obchodní sdělení

Z e-mailu musí být patrné, že se jedná o obchodní sdělení. Podle JUDr. Jiřího Žůrka z Úřadu pro ochranu osobních údajů je obchodním sdělením i samotná žádost o vyslovení souhlasu se zasíláním obchodních sdělení. Pokud není z emailu jednoznačně zřetelné, že se jedná o obchodní sdělení, musí to v něm být jasně uvedeno.

7. Dodejte e-mailu na důvěryhodnosti

Není sice povinností uvádět v patičce emailu, na základě jaké příjemcovy akce (registrace, nákupu apod.) byl váš mail odeslán, ale přidáte-li tuto informaci, bude mail působit mnohem více důvěryhodně. Některé skupiny zákazníků mohou toto ocenit.

8. Postarejte se, aby e-maily došly i do schránek na Seznam.cz

Spousta lidí v Česku vlastní e-mailovou stránku na doméně seznam.cz. V poslední době se však stávalo, že některé e-maily do schránek na Seznamu vůbec nedošly. Podmínkou, která je od letošního ledna vyžadována, je označování pošty doménovým podpisem DKIM (DomainKeys Indetified Mail). Bez tohoto podpisu email do schránek Seznamu nedoručíte, postarejte se tedy o to, aby u vašich e-mailů nechyběl.

9. Zjistěte, kdo vás posílá do spamu

Pokud vás zajímá, kdo z příjemců na Seznam.cz označil váš email jako spam, využijte bezplatný nástroj Feedback loop. Ale pozor, pokud se do tohoto nástroje zaregistrujete, je velmi důležité, abyste následující rozesílky o tyto příjemce očistili. Když se toto nestane, Seznam.cz zjistí, že jste tyto kontakty v databázi ponechali a v konečném důsledku vám to naopak přitíží.

10. Složce „Hromadné“ se nevyhnete

Velkým tématem letošního roku je zavedení složky „Hromadné“ v emailové schránce na Seznam.cz. Přes všechny osvědčené tipy a triky, jak docílit, aby vaše rozesílka nespadla to této složky, žádná cesta bohužel není. Seznam.cz jde ve stopách Google a jeho cílem je udělat emailovou schránku pro uživatele co nejpřívětivější – tudíž ji na první pohled očistit od obchodních sdělení. Nezbývá tedy, než se s tímto faktem smířit.

Jak předejít tomu, aby do složky „Hromadné“ padaly transakční zprávy (potvrzení o registraci, nákupu apod.)?

  • V transakčních zprávách by neměla být uvedena reklama (žádné obrázky s odkazy na související zboží apod. Uveďte pouze odkaz na váš eshop, kde si zákazník může související zboží prohlédnout).
  • Pro transakční zprávy používejte odlišnou adresu From, podepisujte transakční zprávy jiným DKIM a nezřizujte pro transakční zprávy FBL (Feedback loop).
Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | DUBEN

Jaké zdroje sledovat, abyste se neztratili na sociálních sítích? V newsletteru radíme také, jak psát články pro lidi a roboty nebo jak reago…

28. 4. 2017

Chcete, aby váš obsah prodával? Proveďte zákazníky Content Funnelem

Jak tvořit úspěšný content, který zasáhne zákazníky v různých fázích nákupního procesu? Marketingové úsilí pomáhá znásobit takzva…

22. 4. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na sociální sítě

V každé profesi je důležité se celý život vzdělávat. V online marketingu to ale platí dvojnásob. Ne-li několikanásob. Vyvíjejí se toti…

19. 4. 2017

Už druhý rok na Digijobs. Lovíme talenty nejen na fotbálek!

Jelikož se nám na loňském veletrhu práce v online marketingu Digijobs podařilo ulovit dva nové kolegy, nesmíme samozřejmě chybět ani letos.…

17. 4. 2017

Archetypy v marketingu I: Využijte jejich sílu ve prospěch své značky

V marketingu lze uplatňovat nejrůznější strategie. Jednou z klíčových, avšak méně známých, je strategie marketingových archetypů. Co to…

13. 4. 2017

Zlepšete své články o 99 %. Pište pro lidi i roboty

Psaní online článků je tak trochu alchymie. Copywriterovi nestačí myslet na to, aby se článek líbil čtenářům. O tom, jestli vyběhne na p…

8. 4. 2017