Blog

Eva Řeháková 29. 5. 2015 Zpět

10 tipů pro správu osobního i firemního profilu na Linkedin

10 tipů pro správu osobního i firemního profilu na Linkedin

Linkedin má v České republice více než 900 tisíc uživatelů. To je slušná základna lidí, které můžete oslovit a navázat s nimi profesní kontakt. Jak ale nejlépe prezentovat sebe nebo firmu na této profesní síti? Máme pro vás deset tipů, které byste měli vyzkoušet!

1. Ukažte, že rozumíte tomu, co děláte

Na síti Linkedin se setkávají profesionálové, kteří diskutují o pracovních zájmech. Zapomeňte proto na uvolněnou komunikaci, kterou znáte například z Facebooku. Na vašem osobním profilu musí být vidět, že rozumíte tomu, co děláte. Využijte proto veškerý prostor, který máte, k prezentaci vašich zkušeností a pracovních úspěchů, jichž jste dosáhli.

2. Rozhodněte o úspěchu vhodnou fotografií

I přes nechuť některých uživatelů, právě fotografie rozhoduje o úspěchu nebo neúspěchu profilu. Lidé však nehodnotí primárně to, jestli máte velký nos nebo odstáté uši. Dívají se hlavně na upravený a profesionální vzhled. Zapomeňte proto na fotky z dovolené a nechte se vyfotit profi fotografem ve formálnějším oblečení.

3. Nechte se doporučit

Doporučení klientů, kolegů a lidí, s nimiž jste spolupracovali, dodají vašemu profilu na důvěryhodnosti. Na Linkedin docela dobře funguje jakási reciprocita, takže když ohodnotíte kolegu, pravděpodobně vám to vrátí. Pokud nechcete čekat, můžete požádat známé o doporučení hromadně. Je to jednoduché, v Nastavení klikněte na záložku Profil, kde najdete možnost Spravovat doporučení.

4. Buďte pro lidi dohledatelní

Využijte všechen prostor, který vám Linkedin nabízí, a vysvětlete, co přesně děláte. Používejte v popisu klíčová slova, na která chcete vybíhat při vyhledávání. Když to neuděláte, žádný potenciální zaměstnavatel ani klient vás nenajde.

5. Vytvořte si sekundární jazykové mutace

Pokud se chcete představit také lidem ze zahraničí, můžete si vytvořit sekundární profil pro každý jazyk. Jazyky se uživatelům zobrazují podle toho, jakou řeč na webu používají. V případě, že danou jazykovou mutaci nemáte, uvidí profil v jazyce, který máte nastavený jako primární. Jako primární jazyk si proto zvolte nejlépe angličtinu.

6. Firemní stránku podporujte osobními profily

Firmy si mohou na Linkedin založit také firemní stránky, které používají k vlastní prezentaci. Ale pozor, uživatelé sítě Linkedin nejsou zvyklí sledovat firmy, nýbrž osoby. Pokud tedy publikujete obsah na firemní zeď, je dobré dohodnout se s vašimi zaměstnanci, aby příspěvky dále sdíleli. Bez toho oslovíte podstatně méně lidí.

7. Komunikujte ve skupinách

Další skvělou možností, jak sebe nebo svou firmu zviditelnit na Linkedin, jsou profesní skupiny. Ve skupinách můžete vkládat příspěvky, diskutovat nebo sdílet aktualizace přímo z vašeho profilu. Lidé se sdružují do skupin podle profesních zájmů. Staňte se proto i vy členy skupin, které vás profesně zajímají. Jsou tam uživatelé, jež chcete oslovit.

8. Založte si vlastní skupinu

Pokud není ve vašem oboru vhodná skupina, můžete ji vytvořit. Na založení vlastní skupiny je nejlepší to, že si sami určujete pravidla. Majitel vybírá, kdo se stane členem, může schvalovat nebo blokovat příspěvky lidí a má dokonce možnost posílat pravidelně zprávy a oznámení všem členům. Naopak pokud se angažovat nechce, může nechat skupinu žít vlastním životem.

9. Vytvářejte pestré a zajímavé příspěvky

Při vytváření aktualizací máte spoustu možností, jaké formy příspěvků sdílet. Od obrázků, přes odkazy, až po přílohy, jako je Word, Pdf a další. Pokud publikujete například příspěvek s odkazem nebo s přílohou, máte dvakrát větší šanci, že lidi zaujmete. Dobře fungují také obrázky nebo vkládání videí z YouTube, která hrají automaticky a generují až 98% nárůst zaujetí.

10. Nejlepší příspěvky sponzorujte

Když zjistíte, který příspěvek má mezi uživateli největší úspěch, můžete ho zasponzorovat. Platby probíhají buďto na základě počtu členů Linkedin, kteří aktualizaci uvidí, nebo podle počtu kliknutí. Využití placených aktualizací si však dobře rozmyslete a zhodnoťte, zdali se vám vyplatí. Jejich cena je totiž poměrně vysoká, cena za proklik činí kolem 60 Kč.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Až 10 fotek v 1 postu. Čtěte i o dalších novinkách na Instagramu

Instagram v březnu přinesl hned dvě velké novinky. Odteď můžete vyprávět svůj příběh prostřednictvím slideshow a reklamu cílit ve Stor…

20. 3. 2017

Nečekaná čísla od Googlu: 76 % lidí zamíří po průzkumu na mobilu rovnou do obchodu

Důležitost mobilních telefonů v nákupním procesu je v marketingových kruzích už nějakou dobu diskutovaným tématem. Google však nyní pře…

15. 3. 2017

Online marketing: Jak pomáhá maloobchodním řetězcům zvýšit prodeje?

Online marketing už dávno není efektivním prodejním kanálem pouze pro zboží dlouhodobé spotřeby. Nejnovější studie maloobchodních sítí…

14. 3. 2017

Youtube startuje vlastní televizi. Jaké možnosti inzerce nabídne?

Před nedávnem představil YouTube novou sociální síť „Backstage“, nyní chystá další velký projekt. Jedná se o streamovací službu You…

7. 3. 2017

První teambuilding v roce 2017: Jeli jsme si zalyžovat a zdolali Velkou Deštnou

Každý tým potřebuje dobít baterky, stmelit kolektiv díky všedním i nevšedním zážitkům a načerpat novou energii, která se promění v da…

1. 3. 2017

Chystáme MarketUP Academy, sérii vzdělávacích workshopů

V MarketUP jsme se rozhodli uspořádat vlastní studijní program, díky němuž bychom rádi získali do svých řad nové online marketingové nad…

26. 2. 2017