Blog

Eva Řeháková 8. 2. 2016 Zpět

10 tipů pro správu firemního profilu na Instagramu

10 tipů pro správu firemního profilu na Instagramu

Zatímco sociální síť Twitter pomalu umírá a internet v posledních dnech zahltil hashtag #RIPTwitter, Instagramu se naopak daří velice dobře. Profil na Instagramu vlastní už snad všechny významné značky, které mají alespoň trochu zajímavý vizuál. Jak ale na Instagramu zaujmout a rozjet firemní profil od nuly? Připravili jsme pro vás 10 tipů pro správu firemního Instagramového profilu!

1. Nezajímavý vizuál? Pryč z Instagramu!

Instagram je obrázková sociální síť. Firmám, které nejsou schopné tvořit alespoň trochu zajímavý vizuální obsah, proto doporučujeme raději se mu vyhnout. Neklesejte však na mysli. S většinou produktů a služeb je možné kreativně pracovat a vytvořit unikátní a dostatečně zajímavý vizuál, který zaujme.

2. Jaký obsah je pro uživatele atraktivní?

Pokud se rozhodnete založit instagramový firemní profil, musíte si uvědomit, že tvrdý prodejní obsah jeho uživatele ani za mák nezajímá. Není vhodné kopírovat ani běžné příspěvky z Facebooku, protože na Instagramu pravděpodobně nebudou fungovat. Na  Instagram chodí lidé do ideálního světa plného nádherných fotografií, ocení snímky ze zákulisí, které nikde jinde vidět nemohou.

Klinika Esthé na Instagramu

 Na Instagramu můžete uživatele informovat například o vaší otevírací době a sdílet s nimi další důležitá fakta, která souvisejí s vaší značkou.

3. Sdílejte fotografie, které mají atmosféru

Instagram byl založen jako médium, které naučí fotit každého. Nabízí spoustu postprodukčních možností a filtrů, jež navozují pocit dokonalosti, který právě uživatelé Instagramu očekávají. Na Instagramu můžete vytvářet zajímavé kompozice, využít hru stínů nebo vytvořit z fotek příběh vaší značky. Dbejte na to, aby každá fotografie vyjadřovala atmosféru situace. Některé značky si dopomáhají profesionálními fotoaparáty a úpravami fotek v grafických programech, ten správný okamžik však můžete zachytit i na obyčejný telefon.

4. Nejoblíbenější filtry: Vede X-Pro II

Na Instagramu je možné využívat různé přednastavené filtry. Podle serveru obrazeni.cz jsou momentálně nejoblíbenější filtry X-Pro II (4,47 %), Amaro (3,79 %) a Valencia (3,6 %). U každého filtru si můžete dále upravovat například jas, kontrast, teplotu a další efekty. Pokud nemáte možnost profesionální úpravy fotografie, právě filtr ji upraví do podoby, na kterou jsou uživatelé Instagramu zvyklí.

Libor Kment na Instagramu

Fotografie na Instagramu je možné snadno upravovat přednastavenými filtry. 

5. Relevantní #hashtagy jsou základ

Aby vaše příspěvky na Instagramu lidé našli, je třeba využívat relevantní hashtagy. Pokud chcete zaujmout hlavně české publikum, pište #hashtagy v češtině, bez diakritiky a interpunkčních znamének. Je možné používat paralelně také anglické hashtagy, které jsou obecně používanější, ale mají zároveň také vyšší konkurenci. V případě, že nevíte, jaké hashtagy využívat a potřebujete inspiraci, prohledejte Instagram nebo server obrazeni.cz.

6. V popiscích používejte klíčová slova

Zaslouží si vaše fotografie kromě hashtagu také popisek? Pak využívejte vhodná klíčová slova, která souvisejí s vaším businessem. Zároveň můžete specifikovat to, co vidí uživatelé na fotografii. Odkazy na vaše webové stránky do popisu bohužel nevložíte, protože na Instagramu nefungují odkazy v popiscích.

7. Buďte aktivní a budujte fanouškovskou základnu

Rozjet instagramový profil úplně od nuly si zaslouží poměrně značnou pozornost. Vytvořit zajímavý obsah je pouze začátek. Na síti musíte být aktivní, komentovat a likovat příspěvky ostatních uživatelů a udržovat s nimi sociální kontakt. Vyhledávejte si fotografie, které nějak souvisejí s vaším businessem, a interagujte s nimi. Jedině tak si vybudujete slušnou fanouškovskou základnu.

8. Odkazujte na ostatních sociálních sítích

Spousta firem, které rozjíždějí svůj Instagramový profil, už vlastní profil na Facebooku nebo na jiných sociálních sítích. Nebojte se tam, kde už máte relevantní fanouškovskou základnu vytvořenou, odkazovat na váš instagramový profil. Je velice pravděpodobné, že spousta vašich fanoušků bude zvědavá i na instagramový obsah vaší značky.

Instagram Esthé

Odkazujte na Instagram například z firemního Facebooku, kde máte spoustu aktivních fanoušků.

9. Vymýšlejte různé interaktivní soutěže

Na Instagramu firmy často vytvářejí zajímavé soutěže. Představte si například, že své fanoušky vyzvete, aby vyfotili váš produkt v zajímavé kompozici, situaci nebo na neobvyklém místě. Pokud stojí za soutěží dostatečně atraktivní výhra, zapojení uživatelů bývá poměrně vysoké.

10. Nebojte se vyzkoušet i placenou reklamu

Instagram v nedávné době spustil také možnost placené propagace. Protože jsou reklamy v začátcích, cena prokliku je poměrně nízká. U reklamy na Instagramu je důležité testovat jednotlivá publika a zkoušet různé vizuály i texty. Jedině tak dosáhnete skutečně těch nejlepších výsledků. O tom, jak byla reklama účinná pro našeho klienta Esthé, si můžete přečíst v následujícím článku.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Druhý teambuilding v roce 2017: 60 km v nohách

Na druhý letošní teambulding jsme společně vyrazili směr Jizerské hory, kde nás čekaly 2 dny zábavy i vyčerpání. Zajezdili jsme si v Sing…

27. 5. 2017

MarketUP Academy: Zeptali jsme se, jak se účastníkům líbilo

První MarketUP Academy se blíží ke konci. Účastníci mají za sebou 9 workshopů a právě teď je čeká poslední krok. Zatím jsme se zeptali…

25. 5. 2017

Autorespondery v e-mail marketingu: Jak je využít ke zvýšení prodeje?

V e-mail marketingu existují různé typy e-mailů. Klasické prodejní e-maily, pravidelné newslettery, pozvánky k akci a další. Velice úspěš…

25. 5. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na PPC

Online marketing vás láká a chcete se naučit nastavovat PPC kampaně? Nebo jste v této sféře už mazáci a jenom hledáte další zdroje, kter…

22. 5. 2017

Zapomeňte na sbírání Liků. Revoluční novinky přímo od zdroje z Facebooku

Na konci dubna se konalo další MarketUP Inspirativní setkání a pro všechny zúčastněné to byla skutečně ojedinělá událost. Hostem totiž…

19. 5. 2017

Archetypy v marketingu II: Touha po mistrovství a změně

Už naposledy jsme se začali bavit o archetypech v marketingu a jak lze s jejich pomocí dosáhnout konzistentní brandové identity. V archetypech j…

17. 5. 2017