Blog

Kristina Pohlová 13. 3. 2018 Zpět

10 tipů, jak zlepšit svůj osobní profil na Linkedinu

10 tipů, jak zlepšit svůj osobní profil na Linkedinu

S největší pravděpodobností už na Linkedinu máte založený profil, stejně jako 500 milionů lidí na celé planetě a 1,3 milionů našich spoluobčanů v České republice. Jak ale váš profil vylepšit, aby působil profesionálně a využili jste všech možností, která vám tato síť nabízí?

Tip 1: Fotografie - Zapomeňte na oříznuté momentky

Pěkná profilová fotka je základ. Nebojte si nechat nahlédnout více do tváře. Pokud si fotografii obličeje zvětšíte tak, aby zabírala co nejvíc plochy, bude to ideální. Vynechte naopak fotky z dovolené, ve slunečních brýlích nebo zachycující celou postavu. Milý úsměv na vaší profilové fotografii naopak návštěvníka profilu dobře naladí. Mluví o tom i čísla -  profily bez fotografie mají až 9x méně žádostí o spojení.

Tip 2: Nenechte se zmást Mottem

Motto či anglicky professional headline, máte-li jako výchozí jazyk svého profilu nastavenou angličtinu, má vystihovat to, jak chcete, aby vás ostatní vnímali. Vypište si nejlepší klíčová slova, která vás vystihují, buďte jasní a struční. Pokud si tuto část needitujete, Linkedin sám doplní název vaší současné pozice, což je trochu škoda, protože motto je vidět s vaším jménem všude a navíc ho preferují i internetové vyhledávače. Pozor ale! Motto není motto v českém slova smyslu, takže si tam nepiště žádná obecná moudra a motivační citáty.

Tip 3: Souhrn - Představte se návštěvníkům

U Souhrnu neboli summary se zamyslete nad svými zkušenostmi, zájmy, dovednostmi a motivacemi. Zde se můžete rozpovídat, jací jste. A myslete přitom na potenciálního návštěvníka svého profilu. Často tento prostor rozhoduje o tom, zda vás návštěvník doopravdy osloví. Vhodné je proto dotyčného zaujmout (pozdravem, myšlenkou), informovat o vaší osobě a aktivitách vlastním osobním stylem, vyvolat zájem o propojení (nabídnout přidanou hodnotu – radu, tip) a poskytnout kontaktní informace společně s výzvou k oslovení. Tuto část můžete také doplnit o média (ukázky své práce, videa, prezentace), která potvrdí, že to, co o sobě píšete, je pravda.

Tip 4: U Zkušeností pracujte s klíčovými slovy

U Zkušeností popište krátce všechny své pracovní zkušenosti a zapojte do textu co nejvíce klíčových slov z vašeho oboru. Myslete na pravidelnou aktualizaci vaší současné pozice.

Tip 5: Nechte si potvrzovat zvýrazněné dovednosti

Vyberte si nejrelevantnější zkušenosti a nechte své známé, aby vám je potvrdili. Případně je o to samozřejmě můžete požádat i offline.

Tip 6: Řekněte si o doporučení

Doporučení neboli recommendations zvyšují vaši důvěryhodnost. Požádejte své současné nebo bývalé kolegy či obchodní partnery, aby vás doporučili. Je dobré mít alespoň 2 doporučení, velmi vám pomohou získat na důvěryhodnosti. Zároveň nabídněte doporučení lidem, kterých si profesionálně vážíte, určitě to ocení.

Tip 7: Pochlubte se svými úspěchy

Mezi dosažené cíle, anglicky accomplishments, zařaďte různé kurzy, ocenění, projekty a organizace, jíž jste členy. Pochlubte se také jazykovými znalostmi. Za zaznamenání určitě stojí také neziskové projekty, kterým se věnujete.

Tip 8: Ukažte své zájmy

Zájmy zahrnují influencery, které sledujete, společnosti nebo školy, do kterých jste chodili. Za pozornost stojí také členství ve skupinách relevantních k vašemu oboru. Přidávejte zájmy dle klíčových slov nebo hledejte další inspiraci na profilech pro vás zajímavých osob.

Tip 9: Upravte své URL

Doporučujeme editovat URL vašeho profilu tak, aby za lomítkem bylo vaše jméno a příjmení. Smažte dosavadní nepěkně dlouhé číslo, které tam pravděpodobně máte defaultně nastavené.

Tip 10: Pečujte o svou profesní síť

Propojujte se se svými kolegy, známými a obchodními kontakty! Váš Linkedin je vaše osobní značka, pečujte o něj a rozšiřujte řady svých kontaktů. Čím vyplněnější profil budete mít, tím lépe. Vaším cílem by mělo být dosáhnout úrovně Hvězda / All Star.

 

Jak s profilem dále pracovat a na co všechno jej můžete využít si povíme v příštím díle.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Business snídaně #6 - Digitální marketing jako akcelerátor exportu

Export na zahraniční trhy se zdá na první pohled obtížný. V případě chybného rozhodnutí mohou vzniknout i finanční ztráty. Pokud ale do…

5. 6. 2019

Google Marketing Live 2019: 7 klíčových novinek pro budoucnost onlinu

Pro novinky a inspiraci jsme se v polovině května vypravili do centra San Francisca na globální konferenci Google Marketing Live. Spolu s dalším…

30. 5. 2019

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme …

12. 5. 2019

Vyzkoušeli jsme Brand Lift 2.0 – jaké jsou jeho (ne)výhody?

Jako jedna z prvních agentur jsme vyzkoušeli Brand Lift 2.0 – jednu z produktových Google novinek (2018). Jak Brand Lift 2.0 hodnotíme? A jaké …

3. 5. 2019

Reportáž: Newsfeed DAY 2019

Online marketing sa rýchlo mení a aby sme boli stále v obraze, musíme sa aj my pravidelne vzdelávať. Preto sme sa na čele s našou špecialistk…

23. 4. 2019

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019