Blog

Aleš Vávra 11. 6. 2013 Zpět

10 tipů jak vytvořit úspěšný QR kód a příklady kampaní, které nás zaujaly

10 tipů jak vytvořit úspěšný QR kód a příklady kampaní, které nás zaujaly

Jak by měl vypadat správný QR kód? A které kampaně se skutečně povedly?

V článku QR kódy: propojení online a offline světa jste si přečetli o základních informacích a využití QR kódů. Tentokrát jsme pro vás dali dohromady 10 tipů, které vám ukážou, jak vytvořit úspěšný a efektivní QR kód. Zároveň se podělíme o nejlepší QR kampaně, které stojí za zhlédnutí.

  • QR kód by měl odkazovat na mobilní web nebo alespoň na responzivní design.
  • Ke každému QR kódu je vhodné doplnit, kam vlastně odkazuje.
  • Umístěte ho nejlépe do úrovně očí na stabilní předmět.
  • Zvolte velikost minimálně 3x3 cm. Čím větší QR kód, tím lépe a rychleji ho čtečka načte.
  • QR kód musí obsahovat nějaký benefit.
  • Umístěte ho do míst, která jsou pokryta mobilní sítí.
  • Použijte jednobarevný nebo klasický černobílý kód, na který jsou lidé zvyklí.
  • QR kód nesmí odkazovat na flash nebo na web, který mobil nepřečte.
  • S informacemi, které QR kód obsahuje, to nepřehánějte. Složité kódy se totiž dlouho načítají.
  • Pro QR kód vytvořte samostatnou stránku nebo-li landing page.

Příklady zajímavých kampaní

  • Emart

Korejský retailový řetězec Ematr obdržel ocenění Direc Lion ve francouzském Cannes za kampaň Sunny Sale, která měla podpořit hluché místo v prodeji přes poledne. Společnost Emart vytvořila několik outdoor QR kódů, které využívaly světla a stín právě v poledních hodinách. Kvádry různé délky vytvářely potřebný stín pro zobrazení QR obrazce pouze v poledne. V kódu byl umístěn slevový kupón s platností jedné hodiny.

Emart

  • Vodafone

Vodafone Rumunsko vytvořilo společně s nakladatelstvím Humanitas ambient kampaň v rumunském metru, kdy největší stanici v Bukurešti, Viktoriino náměstí, proměnili v digitální knihovnu. Stěny metra byly polepeny velkoformátovými plakáty tak, aby si cestující připadali jako v knihovně. Každá kniha obsahovala vlastní QR kód, který odkazoval na mobilní web Humanitas. Zde bylo možné stáhnout do telefonu e-knihu nebo několik ukázek zdarma. Vodafone digitální knihovna byla součástí nové komunikační platformy, kterou firma zahájila v květnu 2012.

Vodafone

  • Walmart

Walmart ve spolupráci s Procter&Gamble vytvořil QR kampaň, která podporovala řadu vybraných produktů v New Yorku a Chicagu. Kódy umístili na autobusové zastávky a nákladní automobily zaparkované na ulicích. Po sejmutí QR kódu se lidé dostali na mobilní verzi e-shopu Walmart, kde mohli tyto produkty výhodně nakoupit.

Walmart

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | LISTOPAD

Víme, co chystá Google pro rok 2017! Jako jediní zástupci Česka a Slovenska jsme byli pozváni na Google Partner Summit v Kalifornii. Přináší…

30. 11. 2016

MarketUP produkuje velmi úspěšná videa pro YouTube kampaně

Po několika letech zkušeností s návrhem a realizací mnoha Youtube kampaní, zejména pro velké TV inzerenty, jsme letos přistoupili k produkci …

30. 11. 2016

Co chystá Google pro rok 2017? Více, než si umíte představit

Druhý týden v listopadu se konal v legendárním hotelu Westin St. Francis v centru San Francisca globální Google Partner Summit. Významné udál…

30. 11. 2016

Jak navrhnout nejproklikávanější CTA tlačítko? Máme 6 tipů

Nefungují vám tlačítka s výzvou k akci? Vyzkoušejte 6 tipů z portálu Really Good Emails, které vám mohou pomoci zvýšit traffic z newslette…

28. 11. 2016

Připravili jsme workshopy pro účastníky programu Digisemestr

V MarketUP jsme se zapojili do vzdělávací akce Digisemestr, jediného studijního programu v ČR, zaměřeného výhradně na digitální marketing…

28. 11. 2016

EMEA Performance Summit 2016: Jaké produktové novinky představil Google v Dublinu?

Jako Premier Partner Google jsme dostali pozvánku na dvoudenní konferenci Google EMEA Performance Summit. Do Dublinu se za MarketUP vydal Project Ma…

23. 11. 2016