Blog

Aleš Vávra 11. 6. 2013 Zpět

10 tipů jak vytvořit úspěšný QR kód a příklady kampaní, které nás zaujaly

10 tipů jak vytvořit úspěšný QR kód a příklady kampaní, které nás zaujaly

Jak by měl vypadat správný QR kód? A které kampaně se skutečně povedly?

V článku QR kódy: propojení online a offline světa jste si přečetli o základních informacích a využití QR kódů. Tentokrát jsme pro vás dali dohromady 10 tipů, které vám ukážou, jak vytvořit úspěšný a efektivní QR kód. Zároveň se podělíme o nejlepší QR kampaně, které stojí za zhlédnutí.

  • QR kód by měl odkazovat na mobilní web nebo alespoň na responzivní design.
  • Ke každému QR kódu je vhodné doplnit, kam vlastně odkazuje.
  • Umístěte ho nejlépe do úrovně očí na stabilní předmět.
  • Zvolte velikost minimálně 3x3 cm. Čím větší QR kód, tím lépe a rychleji ho čtečka načte.
  • QR kód musí obsahovat nějaký benefit.
  • Umístěte ho do míst, která jsou pokryta mobilní sítí.
  • Použijte jednobarevný nebo klasický černobílý kód, na který jsou lidé zvyklí.
  • QR kód nesmí odkazovat na flash nebo na web, který mobil nepřečte.
  • S informacemi, které QR kód obsahuje, to nepřehánějte. Složité kódy se totiž dlouho načítají.
  • Pro QR kód vytvořte samostatnou stránku nebo-li landing page.

Příklady zajímavých kampaní

  • Emart

Korejský retailový řetězec Ematr obdržel ocenění Direc Lion ve francouzském Cannes za kampaň Sunny Sale, která měla podpořit hluché místo v prodeji přes poledne. Společnost Emart vytvořila několik outdoor QR kódů, které využívaly světla a stín právě v poledních hodinách. Kvádry různé délky vytvářely potřebný stín pro zobrazení QR obrazce pouze v poledne. V kódu byl umístěn slevový kupón s platností jedné hodiny.

Emart

  • Vodafone

Vodafone Rumunsko vytvořilo společně s nakladatelstvím Humanitas ambient kampaň v rumunském metru, kdy největší stanici v Bukurešti, Viktoriino náměstí, proměnili v digitální knihovnu. Stěny metra byly polepeny velkoformátovými plakáty tak, aby si cestující připadali jako v knihovně. Každá kniha obsahovala vlastní QR kód, který odkazoval na mobilní web Humanitas. Zde bylo možné stáhnout do telefonu e-knihu nebo několik ukázek zdarma. Vodafone digitální knihovna byla součástí nové komunikační platformy, kterou firma zahájila v květnu 2012.

Vodafone

  • Walmart

Walmart ve spolupráci s Procter&Gamble vytvořil QR kampaň, která podporovala řadu vybraných produktů v New Yorku a Chicagu. Kódy umístili na autobusové zastávky a nákladní automobily zaparkované na ulicích. Po sejmutí QR kódu se lidé dostali na mobilní verzi e-shopu Walmart, kde mohli tyto produkty výhodně nakoupit.

Walmart

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019

Redesign oplatek Lina: Jak na brand awareness u značky, kterou každý zná?

Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…

3. 1. 2019