Blog

Aleš Vávra 11. 6. 2013 Zpět

10 tipů jak vytvořit úspěšný QR kód a příklady kampaní, které nás zaujaly

10 tipů jak vytvořit úspěšný QR kód a příklady kampaní, které nás zaujaly

Jak by měl vypadat správný QR kód? A které kampaně se skutečně povedly?

V článku QR kódy: propojení online a offline světa jste si přečetli o základních informacích a využití QR kódů. Tentokrát jsme pro vás dali dohromady 10 tipů, které vám ukážou, jak vytvořit úspěšný a efektivní QR kód. Zároveň se podělíme o nejlepší QR kampaně, které stojí za zhlédnutí.

  • QR kód by měl odkazovat na mobilní web nebo alespoň na responzivní design.
  • Ke každému QR kódu je vhodné doplnit, kam vlastně odkazuje.
  • Umístěte ho nejlépe do úrovně očí na stabilní předmět.
  • Zvolte velikost minimálně 3x3 cm. Čím větší QR kód, tím lépe a rychleji ho čtečka načte.
  • QR kód musí obsahovat nějaký benefit.
  • Umístěte ho do míst, která jsou pokryta mobilní sítí.
  • Použijte jednobarevný nebo klasický černobílý kód, na který jsou lidé zvyklí.
  • QR kód nesmí odkazovat na flash nebo na web, který mobil nepřečte.
  • S informacemi, které QR kód obsahuje, to nepřehánějte. Složité kódy se totiž dlouho načítají.
  • Pro QR kód vytvořte samostatnou stránku nebo-li landing page.

Příklady zajímavých kampaní

  • Emart

Korejský retailový řetězec Ematr obdržel ocenění Direc Lion ve francouzském Cannes za kampaň Sunny Sale, která měla podpořit hluché místo v prodeji přes poledne. Společnost Emart vytvořila několik outdoor QR kódů, které využívaly světla a stín právě v poledních hodinách. Kvádry různé délky vytvářely potřebný stín pro zobrazení QR obrazce pouze v poledne. V kódu byl umístěn slevový kupón s platností jedné hodiny.

Emart

  • Vodafone

Vodafone Rumunsko vytvořilo společně s nakladatelstvím Humanitas ambient kampaň v rumunském metru, kdy největší stanici v Bukurešti, Viktoriino náměstí, proměnili v digitální knihovnu. Stěny metra byly polepeny velkoformátovými plakáty tak, aby si cestující připadali jako v knihovně. Každá kniha obsahovala vlastní QR kód, který odkazoval na mobilní web Humanitas. Zde bylo možné stáhnout do telefonu e-knihu nebo několik ukázek zdarma. Vodafone digitální knihovna byla součástí nové komunikační platformy, kterou firma zahájila v květnu 2012.

Vodafone

  • Walmart

Walmart ve spolupráci s Procter&Gamble vytvořil QR kampaň, která podporovala řadu vybraných produktů v New Yorku a Chicagu. Kódy umístili na autobusové zastávky a nákladní automobily zaparkované na ulicích. Po sejmutí QR kódu se lidé dostali na mobilní verzi e-shopu Walmart, kde mohli tyto produkty výhodně nakoupit.

Walmart

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

včera v 10:04

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019

Letní soutěž od Horalek: Hra v rozšířené realitě i úspěšné zapojení influencera

Jestli nás v MarketUP něco těší, tak jsou to situace, kdy se za námi klienti vrací s nabídkou další spolupráce. A právě jedním z takový…

25. 7. 2019

Kdo jsou klienti MarketUP? Magazín Gusto, Zásilkovna nebo UNI HOBBY

Červen přinesl kromě teplého počasí i řadu nabídek do výběrových řízení známých i menších značek. Některé tendry se nám vyhrát …

16. 7. 2019

S Člověkem v tísni úspěšně pomáháme již druhým rokem

Agentura MarketUP kromě celé řady komerčních klientů věnuje svou pozornost i dobročinné oblasti a s organizací Člověk v tísni spolupracuj…

16. 7. 2019

Benlian Food uvádí na trh 4 produktové řady pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019