10 rad, proč se připravit na hlavní prodejní sezónu už dnes

Martin Peška 13. 8. 2014
Marketup
Marketup

Závěr roku je bezesporu hlavní prodejní sezónou e-shopů i kamenných prodejen. Přinášíme vám 10 tipů, jak se dobře připravit již dnes a nenechat úspěch náhodě!

Ačkoliv k nejvyšším tržbám dochází obvykle v týdnu od 10. do 17. prosince, nárůsty tržeb je možné pozorovat již koncem září.

Podle průzkumu společnosti Truconnexion lidé během adventního období tráví denně až o 40 minut déle (tedy až 1,5 hodiny) na firemních počítačích brouzdáním po internetu. Nakupují dárky a tráví čas na sociálních sítích, zejména na Facebooku.

Přímo na internetu každým rokem nakoupí dárky více zákazníků, kteří „vyřeší Ježíška“ od počítače. Přestože nejvyšší tržby e-shopů probíhají v týdnu 14 dní před Štědrým dnem, kdy se vyšplhají téměř k jedné miliardě korun, polovina Čechů nakupuje dárky s předstihem ještě před začátkem listopadu.

Úspěšné internetové obchody nestojí se založenýma rukama a jdou naproti náporu poptávek a rekordním tržbám pomocí reklamních kampaní, na které se připravují již od konce letních prázdnin. Online marketing však v předvánočním období pomáhá prodávat nejen e-shopům, ale pomůže přivést zákazníky i do kamenných prodejen. Jak se nám to povedlo v případě sítě parfumérií Sephora se můžete podívat zde.

Jen do display reklamy loni v listopadu inzerenti investovali dle dat z AdMonitoringu rekordních 756 milionů Kč! Chcete se i vy včas připravit na hlavní prodejní sezónu a ušetřit finanční prostředky? Přinášíme seznam tipů nad čím se zamyslet již nyní!

1. Kdy a na koho cílit?

Zatímco během roku je poměr online nakupujících mužů a žen vyrovnaný, hlavními zákazníky e-shopů v bezprostředně předvánočním období jsou muži ve věku 18 až 40 let, kteří se chtějí vyhnout předvánočnímu stresu v kamenných prodejnách.

2. Včasné vyladění kampaní

Dřívější spuštění kampaní přes reklamní systémy jako je Google Adwords nebo Sklik od Seznam.cz umožňuje jejich vyladění, což v konečném důsledku umožní nejen co nejlepší pokrytí předvánoční poptávky, ale i pozdější navýšení denních rozpočtů pro opravdu nejefektivnější inzeráty.

3. SEO

Někdy stačí jen pár úprav, aby vaše stránky ve výsledcích vyhledávání nejen lépe vybíhaly, ale také, aby působili atraktivněji, lidé na ně klikli a uskutečnili nákup. Zohledňujete Vánoce ve své optimalizaci pro vyhledávače?

4. Copywriting

Pokud provozujete úspěšný e-shop, jistě víte, že záleží nejen na sloganech reklamních bannerů a textech samotných inzerátů, ale i na textech samotného webu, na který je zákazník z kampaně přiveden. V případě vánoční kampaně je třeba dát si na textech oznamující speciální vánoční akci, slevu či jiný benefit opravdu záležet. Určitě doporučujeme být originální a vyhnout se otřepaným frázím a klišé. Každé slovo prodává!

5. Optimalizace kampaní pro mobilní zařízení

Mějte na paměti, že už 13 % Čechů nakupuje online z tabletu nebo mobilu a již více než 10 % celkově zobrazených stránek na internetu v ČR je uskutečněno právě z mobilních zařízení. Jen za poslední rok tento údaj vzrostl více než desetinásobně! Tomu by měl být uzpůsoben nejen váš web, ale i samotné reklamy, které je možné pomocí sofistikovaných nástrojů cílit dle zařízení.

6. Zaujměte s videoreklamou

Uživatelé internetu jsou v tomto období „bombardováni“ reklamami ze všech stran, proto je nutné se odlišit a skutečně zaujmout. Tomu mohou výrazně pomoci tzv. rich media formáty, mezi něž patří i různé formáty videoreklamy. Tu je již možné v různých podobách zobrazovat na YouTube, připravit ji je možné i prostřednictvím sítě Google Adwords formou videobanneru a lze ji zobrazovat také na Facebooku.

7. Ušetřete s RTB

Využijte automatizovaný aukční nákup a umísťování displeyové reklamy prostřednictvím RTB. Vaši reklamu můžete zobrazit například prostřednictvím platformy Adform na tisíce obsahových portálů v ČR i ve světě a to včetně prémiových serverů. A to vše za bezkonkurenční ceny oproti přímému nákupu od jednotlivých médií.

8. Využijte více kanálů a nezapomeňte na remarketing

Buďte svým zákazníkům stále na očích. Využijte srovnávače zboží, reklamy ve výsledcích vyhledávání, bannerové reklamy, tipů na dárky pomocí online PR, reklamy na Facebooku a především nezapomeňte na remarketing. Nenechte si proklouznout zákazníka pod prsty. Nemusí se k nákupu zboží rozhodnout hned, proto je vhodné zobrazit mu cílené sdělení, které ho vyzve k dokončení nákupu.

9. Zvolte vhodnou vánoční akci

Nabídněte svým zákazníkům oproti konkurenci něco navíc. Zamyslete se nad vánoční akcí, která může spočívat ve výhodných balíčcích, dopravou zboží zdarma, dárkovém zabalení produktů, slevovými vouchery či kupóny či možností expresního dodání do druhého dne. Nezapomeňte na akci včas upozornit také stávající zákazníky například pomocí newsletteru. Jestliže se rozhodnete pro bezplatnou dopravu, předem na ni zákazníky upozorněte v newsletteru i e-mailu. Popularita doručení až do domu je stále populární pro více než polovinu Čechů. 

10. Neřeší se jen dárky

V posledním čtvrtletí roku nejde jen o nakupování dárků pod stromeček. Lidé na internetu řeší také plánování zimní dovolené a možnost příjemného strávení volných svátečních dnů.

Chcete se také efektivně a včas připravit na úspěšné zakončení roku? Kontaktujte nás!

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .